12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    willemvanderveer

Universele afstandsbediening Harman/Kardon

Ik denk erover om de harman kardon TC 30 universele afstandsbediening te kopen om het entertainment gedoe een beetje eenvoudiger te maken (5 afstandsbedieningen gaan irriteren). Hij is volgens mij vergelijkbaar met de logitech universele afstandsbedieningen.

Hier staat info over de harman kardon TC 30:
    http://www.hear.nl/cgi-bin/2003/nieuws/index.cgi?nieuws_id=2838&LIMIT=0

en hier over de logitech harmony afstandsbedieningen:
    http://www.logitech.com/index.cfm/products/features/harmony/NL/NL,CRID=2078

Ik zou graag wat hulp krijgen met kiezen. Heeft iemand de harman kardon al in bezit/gebruik? Volgens mij is deze namelijk een stuk degelijker dan de logitech harmony (welk model dan ook). Ervaringen aub!

Bijdrager
    Xigh

Het ziet er uit alsof de Harmony 785 vrijwel hetzelfde is als de Harman Kardon. De menu’s van beide afstandsbedieningen lijken identiek.
    Met Harman Kardon heb je sowieso kwaliteit, ik vind de afstands bediening ook vele malen mooier, maar goed, we hebben het wel over een afstandsbediening. Ook zal aan de prijs wel te zien zijn van welk merk ze komen. Ik zou even op zoek gaan naar een review.

Bijdrager
    willemvanderveer

de 525 lijkt er nog meer op zelfs. Maar ik heb verhalen gehoord over de 525 dat deze een beetje krakerig en niet duurzaam zou zijn. Echter nog geen gebruiker of review van de TC 30 gevonden.

Bijdrager
    Xigh

http://www.remotecentral.com/ureview/112.htm (3 reviews)

Blijkt ook uit dat de Harman Kardon afstandsbediening hetzelfde systeem gebruikt als de Harmony afstandsbedieningen.

Bijdrager
    KarelWillem

Ik denk dat ik maar eens voor die Logitech ga.
    Is te doen voor 55 euro en lijkt me erg handig.

Bijdrager
    macwolt

Je gaf aan de Harmony 525 te willen kopen. Ik ben ook op zoek. Ben benieuwd naar jouw ervaring.

Bijdrager
    BlackLegend

Ik heb zelf de logitech 525.
    Het apparaat werkt echt prima en is Mac compatible!
    1 klein nadeel, je komt teletekst wel in maar niet uit (alleen als je de tv uitzet en daarna weer aanzet)
    Lekker simpel voor de tv, dvd en stereo!

Bijdrager
    macwolt

Mijn vrouw had het helemaak gehad met de 4 afstandsbedieningen. Gezien de relevatief lage kosten heb ik de Harmoy 525 aangeschaft (wilde eerst de 885 maar die is een stuk duurder).

De 525 valt me erg mee. Ik was huiverig, maar het apparaant werkt echt. Blacklegend, ook bij mij gaat het niet lekker terug van teletekst naar TV kijken. Ik moet daar nog eens induiken. Daarnaast heb ik een pioneer dvd met hardeschijf. Het is me nog niet gelukt om de pioneer automatisch op DVD spelen dan wel HDD kijken te krijgen. Dit is echter relatief makkelijk te verhelpen.

Samengevat: voor het huis tuin en keuken zappen een prima apparaat. Als ik gecompliceerde programmeer acties wil uithalen, pak ik de oude afstandsbienign wel uit de lade.

Ik heb nog niet gekeken of je Apple hardware kan aansturen zoals de macbook en de ipod(dock). Is dat iemand al gelukt?

Bijdrager
    jappo

Kan je een universele ook gebruiken inplaats van apple remote? of gaat dat niet met frequenties?

Bijdrager
    tommy666

tuurlijk wel,die werkt evengoed met infrarood als andere afstandsbedieningen(daarom is de voorkant ervan ook zwart/dieprood,hier kunnen de IR stralen door,en je ziet het IR ledje niet zitten) de apple remote stuurt dus gewoon de signalen uit,de universele afstandsbediening vangt ze op,programeert ze,en klaar ben je.Zelfs het binden van de universele aan een mac zou moten werken,aangezien de signalen die uitgestuurd worden net dezelfde zijn.

Bijdrager
    jappo

weet iemand heel toevalig de frequenties:P

Bijdrager
    tommy666

kun je die inegven dan?cool! seves ook eens proberen,sommige knoppen op mijn afstandsbediening van m’n tv werken niet goed,en op de site van logitevh staan ze niet,probleempje dus…. direct is proberen(hiervan weet ik de frequentie wel vanbuiten)

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.