7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    MaartenB

Universal drivers voor FireWire interface

De laatste tijd zit ik erg te twijfelen over de overstap van mijn iBook naar een MacBook. Opnemen met een Mac laptop en Logic Express bevalt mij erg goed, maar wat meer rekenkracht is welkom.

Nu heb ik geen zin om mijn audio hardware ook te vervangen. Voor zover ik op de website van de fabrikant (ESI Pro) van mijn interface (QuataFire 610) kan zien is er geen nieuwe universal driver beschikbaar. Nu vroeg ik mij af of ik de interface ook zonder drivers kan gebruiken, pure op Core Audio?

Of heb ik nu een probleem?

Bijdrager
    Turbanus

Hang hem even bij een maatje van ns aan z’n Macbookje zou ik zeggen, dan weet je het zeker….. Er meldt er zich vast wel eentje. Of mogelijk is er een gebruiker die precies dezelfde aparaten gebruikt….:wink:

Bijdrager
    joostovermars

zonder drivers werkt de inteface alleen als hij “class compliant” is. dat kun je nazoeken op de website van de fabrikant.

wat je ook kunt doen is de interface naar de Mac dealer meenemen en aldaar aansluiten. en dan even in garageband kijken of hij werkt. ook in audio/midi setup kun je kijken of hij zo herkend wordt.

qua rekenkracht is het verschil tussen een oude ibook en een nieuwe macbook wel redelijk enorm. daar ga je veel winst boeken.

Bijdrager
    MaartenB

Ja daarom, die winst is wel heel aanlokkelijk:D

Maar ja, zou wel fijn zijn als mijn interface gewoon werkt dan;)

Bedankt voor de reactie, ik ga het checken!

Bijdrager
    MaartenB

Ai! Er staat niets over “class compliant” op de website van ESI-Pro…

Bijdrager
    joostovermars

meenemen naar de dealer dus en aansluiten!

Bijdrager
    MaartenB

Helemaal gelijk!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.