7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    victor93

unison heeft kuren

Dag OMT-ers,

ik gebruik het programma unison om van nieuwsgroepen te downloaden. maar nu het ik een probleempje, ik heb alles ingesteld (en naar mijn weten ook goed), maar als ik dus aan het downloaden ben, dan doet unison er een paar en daarna geeft hij bij elk bestand een geel driehoekje. als ik nu de bestanden selecteer die een geel driehoekje hebben en dan op ”retry the selected downloads” klik dan gaan ze gewoon weer verder met downloaden. Wat kan ik hier aan doen?

alvast bedankt

p.s. als ik het nzb bestand 2 keer heb aan geklikt dan opent unison en geeft dan een error namelijk deze:

Error while loading newsgroups

The server said: “nova.planet.nl: Your host connection limit reached – [email protected]

Read failed. Please double check that your network is working properly.”

ik weet niet of dit er iets mee te maken heeft.

Bijdrager
    iJoost

Dat lijkt me wel, ja. Je mag blijkbaar maar een beperkt aantal bestanden tegelijk downloaden. Lees de help-pagina’s van je news host eens…;-)

Bijdrager
    pascal75

heb je toevallig 2 servers opgegeven ???

bijvoorbeeld eweka en chello ?

als eweka het 1e bestand nog binnenhaalt, en chello het 2e bijvoorbeeld, dan kan het zijn dat bij chello de bestanden niet compleet op de server staan. de bug is dan dat unison het niet komplete bestand niet opnieuw probeert met eweka.

en dit gebeurt wel als je handmatig opnieuw laat kijken…

TIP: gebruik SABNZBD+ dit werkt sneller en gemakkelijker omdat dit programma ook alles voor je uitpakt en repareert.

succes

Bijdrager
    victor93
    ”pascal75″

heb je toevallig 2 servers opgegeven ???

bijvoorbeeld eweka en chello ?

als eweka het 1e bestand nog binnenhaalt, en chello het 2e bijvoorbeeld, dan kan het zijn dat bij chello de bestanden niet compleet op de server staan. de bug is dan dat unison het niet komplete bestand niet opnieuw probeert met eweka.

en dit gebeurt wel als je handmatig opnieuw laat kijken…

TIP: gebruik SABNZBD+ dit werkt sneller en gemakkelijker omdat dit programma ook alles voor je uitpakt en repareert.

succes

heb je misschien een link van ”SABNZBD+” want die ik geprobeerd heb doen het niet op mijn macbook (leopard)

Bijdrager
    pascal75
    Bijdrager
    Veritas

waarschijnlijk wil je meer dan 2 “bestandjes” tegelijkertijd downloaden…

zet simultaneous downloads op 2 en probeer het overnieuw:

Bijdrager
    awesomemac

Heb zelf standaard Unison ook op 2 downloads per keer gezet. Meer heeft vaak toch geen nut omdat het niet sneller gaat, want de snelheid wordt dan gewoon verdeeld over de bestanden.

Dus probeer zoals hier ook gezegd wordt, het op 2 te zetten.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.