16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    ramrod

Unison -Eweka werkt niet meer

Ik kan niet meer downloaden via Unison2 en Eweka , alles gecontroleerd bij Eweka qua gegevens alles goed ingevuld ,maar ik blijf een rood kruis achter Password houden.Bij Eweka kan ik zelf met die gegevens wel in my account in loggen .

Heb de Eweka chat aan de lijn gehad maar die kon ook geen uitkomst bieden

Iemand een idee waar ik dit in moet zoeken

Os-x 10.6.6

Moderator
    Strifer

Ik zou Unison dan even helemaal vanaf de grond af aan opnieuw instellen. Prefs bestandje even weghalen enzo. Lukt dat het dan wel weer?

Bijdrager
    ramrod

Bedoel je daar mee Unison er helemaal afgooien en dan weer opnieuw installeren ?

Moderator
    Strifer

Nee, alleen even het prefs (voorkeuren) bestandje verplaatsen, dan maakt Unison vanzelf een nieuwe aan en zul je alle instellingen van Unison opnieuw moeten doen.

Eweka werkt bij mij gewoon trouwens. Is niet toevallig je poort van Eweka veranderd bij de vernieuwing van je abonnement?

Bijdrager
    ramrod

Hij heeft het tot nu toe gewoon gedaan,een week geleden voor het laatst gebruikt , niets veranderd

Alles zo ingevuld als dat je bij Eweka te zijn krijgt als je bent ingelogd en dan unison aan klikt

Als ik de map resources open zie ik verschillende pref bestanden welke moet ik dan hebben , sorry misschien wat blond maar ben hier pas een paar maanden mee bezig en werkte alrijd prima .

Bijdrager
    Ravaso

Eweka werkt met prepaid..
    Als je prepaid is afgelopen en je betaald opnieuw dan is meestal het server nummer van Eweka veranderd.
    (als je binnen de prepaid termijn betaald niet)

Bijvoorbeeld eerst: newsreader16.eweka.nl is dan newsreader38.eweka.nl geworden.
    Het wachtwoord en de gebruikersnaam blijft wel hetzelfde

Bijdrager
    ramrod

Ik werk met een maand abbo , heeft het goed gedaan tot vanochtend , heb Unison er nu net af gegooid en er weer op gezet maar hij houdt de preverences voor servers vast ,worden die “onthouden” ?

Bijdrager
    csteelooper

Haal /Users/je_naam/Library/Preferences/com.panic.Unison.plist even weg en start Unison. Je preferences zijn dan weg; je moet alle gegevens opnieuw invullen.
    Bij mij werken Eweka/Unison 2 hartstikke goed. Eweka werkt in een soort prepaid-manier; je koopt in feite ‘credits’ en verbruikt er daarvan één per dag. Als je door je credits heen bent heb je geen verbinding meer.
    Standaard koop je bij Eweka 30 credits voor 7,50€ per 30 dagen. Als je opnieuw betaalt vóórdat de credits op zijn, dan blijft je account actief op dezelfde server die je nu gebruikt (newsreader[xx].eweka.nl – [xx] is een willekeurig nummer van 01 tot 99).
    Als je ná ‘afsluiting’ van je account opnieuw betaalt, dan wordt je account op een ándere server geheractiveerd (het nummer in newsreader[xx] verandert). Je dient dan dus goed te controleren of je nog wel op je toegewezen server probeert in te loggen. Je kunt dit omzeilen door in te loggen via SSL. De servernaam voor SSL-communicatie is ALTIJD sslreader.eweka.nl en is toegankelijk voor ELKE abonnee van Eweka, wat de toegewezen NNTP-server verder ook voor een nummer heeft.

De instellingen in Unison voor gebruik met SSL zijn dus:

Nickname: verzin_iets_dat_je_leuk_lijkt
    Server Address: sslreader.eweka.nl
    Port: Check ‘USE SSL’ – de poort staat dan automatisch op 563
    User name: Je_Eweka_klantnummer[/i]
    Password: Je_Eweka_wachtwoord[/i]
    Backup Server: None – tenzij je ergens anders nóg een account hebt – deze wordt dan gebruikt ingeval een artikel op Eweka niet beschikbaar is
    Connections: Maximaal 8 – checkbox ‘Limit To’ mag uit.

Als je via SSL werkt heb je mogelijk een heel klein beetje snelheidsverlies. Je bent daarentegen wel ‘veilig’: je ISP weet dát er een verbinding is tussen jou en Eweka, maar niet wát je daarmee doet…
    Bovendien hoef je hierna de instellingen voor Eweka nooit meer aan te passen (tenzij je wachtwoord verandert), zelfs niet als je een halfjaar geen hout met Eweka doet (zoals bij mij het geval was). Dit in tegenstelling tot een verbinding zonder SSL – als je dan even ‘pauze’ neemt, moet je opletten dat je bij heractivering de juiste newsserver gebruikt.

In je Eweka Control Pannel kun je zien welke server aan jouw account is toegewezen.

Bijdrager
    ramrod

Dank voor je uitgebreide advies , maar helaas , alles op nieuw met de hand ingevuld op jou manier en de manier van Eweka (zonder ssl) maar blijf het zelfde probleem houden , rood kruis achter mn password.

Vorige week voor het laatst gebruikt niets aan de hand .

Mijn maand abb loopt nog tot 30 maart

Bijdrager
    csteelooper

Post eens een screenshot? Ik zou eens willen zien wat er precies gebeurt. Je zou eens kunnen proberen JUIST je wachtwoord te wijzigen bij Eweka. Misschien is er iets misgegaan bij het repliceren van de gegevens.

Bijdrager
    ramrod

Ik heb gisteren al een nieuw ww aangevraagd en ingevoerd ook dit werkt niet .

Net SABnzb er op gezet ook weer een aanmeld probleem met WW , volgens Eweka ligt het niet aan hun .

Zal morgen een aantal screenshots plaatsen moet zo weg .

Bijdrager
    csteelooper

Ok, ik verblijf in afwachting van de screenshots.

Bijdrager
    ramrod

Hier dan een screenshot van Unison2

Bijdrager
    ramrod

Hier nog één van SABnzb,

Bijdrager
    csteelooper

Hoe ziet je Eweka control pannel eruit? Met name Geldig Tot? Bij mij is het nu zo (mijn abo is niet actief, dus het klopt; de rode lijn heb ik zelf gemaakt ter verduidelijking). Bij jou zou er een datum moeten staan.

Access Denied To Your Node betekent dat de server je aanmeldgegevens niet accepteert. Dus óf is er een probleem met je credentials (user/pass) óf je account is niet open. Als je wil mag je me per PM je credentials sturen, dan check ik voor je of ze hier wel willen werken, maar gezien het feit dat het bij Eweka lijkt te liggen lijkt me dat niet nodig… Je weet wel zeker dat je account nog steeds op Newsreader54 actief staat? Verder klopt alles zo te zien… Lijkt me een gevalletje ‘kastje <–> muur’… Ik las in je vorige post dat je abo nog tot 30 maart loopt, maar kennelijk denkt hun systeem er anders over…

Bijdrager
    ramrod

Daar staat geldig tot 1 april ….

Ik zal nog ff kijken straks hoe de stand van zaken is ,als het nog steeds zo is dan stuur ik je een berichtje.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.