16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    The JM

Unison ervaringen?

Ik gebruik nu iGrabNews, werkt fijn. Maar mijn server kan maar maximaal 3 connecties aan, maar dan probeert iGN steeds een extra bestand te downloaden, wat resulteert in een error. Dus grote bestanden met veel rars kan ik niet binnenhalen, of ik moet steeds op opnieuw downloaden klikken zodat ie de errors opnieuw probeert (wat dan wel lukt). Op het forum van iGN was dit ook bekend. Nu las ik daar dat Unison een beter alternatief was, omdat dat daar alles automatisch gaat.
    Maar, Unison is niet gratis. Na 15 dagen word je beperkt. Wat zijn die beperkingen precies? Heeft iemand ervaring met het downloaden via Unison?

Moderator
    unSOUND

na die trial kun je maar een X aantal minuten werken.

Ik heb Unison gewoon gekocht, en vind het een heerlijk programma.

Inactief
    Anoniem

Ik heb Unison ook, werkt echt perfect.

Heb ‘m alleen niet gekocht, even googlen:wink::o

Bijdrager
    iJoost

Bevalt goed. Maar hij crasht wel zo af en toe.

Bijdrager
    macbos

Unision is prima, igrabnews is een prima gratis alternatief. Met igrabnews kun je alleen niks posten.

Bijdrager
    brinkey

Gebruik Unison ook, vind wel dat het traag opstart. Het strandballetje blijft een tijdje rollen voordat de posts binnenkomen.

Bijdrager
    Elrithranduil

Ik vond Unison verschrikkelijk. Hij was traag en nam veel geheugen in beslag ook benutte hij niet de volle snelheid van mijn verbinding. Ik gebruik nu NZB drop echt een heerlijk programma werkt wel alleen met NZB’s maar dat is toch het enige wat ik gebruik om te leechen. Het is verder vrij goedkoop en gebruikt wel de volle verbinding.

Bijdrager
    GIJay
    ”Elrithranduil”

Ik vond Unison verschrikkelijk. Hij was traag en nam veel geheugen in beslag ook benutte hij niet de volle snelheid van mijn verbinding. Ik gebruik nu NZB drop echt een heerlijk programma werkt wel alleen met NZB’s maar dat is toch het enige wat ik gebruik om te leechen. Het is verder vrij goedkoop en gebruikt wel de volle verbinding.

Mee eens! :D

Bijdrager
    The JM

Wat zijn de beperkingen dan bij de gratis versie van nzb drop?

Bijdrager
    mooirood

Even OT:

Ik vind nooit echt wat ik zoek, of ik zoek verkeerd in de nieuwsgroepen. Hoe gaan jullie te werk bij het gebryuik van Unison? Welke stappen loop je door als je een bepaald bestand zoekt en wilt downloaden? Ik dacht aan deze link genoeg te hebben maar ik kom niet erg ver.. Zou iemand mij aan de hand kunnen nemen?

Bijdrager
    lowfi

Bij unison kwamen bij mij een heleboel bestanden niet aan. Bovendien is het ook een cpu hog als je een snelle verbining hebt. Op mijn powerbook zat ik geregeld op de >50% namelijk. Ik heb unison wel ooit gekocht al gebruik ik het nu niet meer:(

Ik gebruik nu HellaNZB. Installeren is wat moelijker omdat je de terminal moet induiken maar heb je het eenmaal draaien, heb je er geen omkijken meer naar. Parren unrarren alles gebeurt automatisch dus je hebt weer niet allerlei thirdparty tools nodig als unrarx of weet ik wat. NZB downloaden en klaar ben je:)

Om iets te vinden op usenet gebruik ik http://v3.newzbin.com Je hebt ook een boel gratis alternatieven maar die halen het echt niet hierbij:)

Bijdrager
    siemr
    ”mooirood”

Even OT:

Ik vind nooit echt wat ik zoek, of ik zoek verkeerd in de nieuwsgroepen. Hoe gaan jullie te werk bij het gebryuik van Unison? Welke stappen loop je door als je een bepaald bestand zoekt en wilt downloaden? Ik dacht aan deze link genoeg te hebben maar ik kom niet erg ver.. Zou iemand mij aan de hand kunnen nemen?

Bestanden zoeken doe ik hier : http://www.ftn2day.nl/
    Wel even aanmelden.

Ik gebruik zelf ook nzbdrop.
    Werkt perfect. Heb ook een tijdje unison gebruikt maar die stopte er steeds mee,
    als de verbinding even weg was of een andere server error.
    Nzbdrop gaat gewoon door na een error. Perfect programma’tje.
    De trial versie heeft geen beperkingen. Je mag hem alleen maar 30 dagen gebruiken.

Bijdrager
    Barabas2005

Ik gebruik ook Unison, hoewel het me wel af en toe irriteerd: het is inderdaad zo traag als een rolator. Ik vind het ook onhandig dat het overal apartje windowtjes voor opent. Verder doet het wel wat hij moet doen. Ik zit op zo’n betaalde usenet server en kan 10 connecties tegelijk laden.

Qua gebruikersgemak denk ik toch met weemoed terug aan Gravity. Maar deze werkt alleen in windows :( en word niet meer verder ontwikkeld. Hij was echter heerlijk om mee te werken en supersnel.

Bijdrager
    MacTS
    ”The

Maar mijn server kan maar maximaal 3 connecties aan, maar dan probeert iGN steeds een extra bestand te downloaden, wat resulteert in een error.

Het aantal connecties is afhankelijk van jouw newsprovider. Dit max. aantal dien je in iGabNews bij de serverinstellingen in te stellen. Standaard staat deze instelling op 4, vandaar dat iGn probeert een vierde te openen, wat resulteert in een error.

Bijdrager
    PascalW
    ”Elrithranduil”

Unison is best traag ja, maar NZB drop nam (in ieder geval een versie of 2 terug) ook best veel system resources in beslag.

Bijdrager
    The JM
    ”MacTS”
    ”The

Maar mijn server kan maar maximaal 3 connecties aan, maar dan probeert iGN steeds een extra bestand te downloaden, wat resulteert in een error.

Het aantal connecties is afhankelijk van jouw newsprovider. Dit max. aantal dien je in iGabNews bij de serverinstellingen in te stellen. Standaard staat deze instelling op 4, vandaar dat iGn probeert een vierde te openen, wat resulteert in een error.

Aaah kijk:D Dat moest ik hebben..Maar ben nu met super nzb aan het downloaden, gaat prima overigens. Alleen ziet het er lang niet zo vriendelijk uit als iGN.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.