12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    AppleNANdO

Unison

Ik heb jaren een windows server gebruikt om te downloaden in newsgroepen,
    Daarbij maak ik gebruik van newsleecher en had altijd een constante download snelheid van 5.4MB.

Nu ben ik deze week overgestapt op mac server met daarop unison, Als ik hiermee aan het downloaden ben haal ik nog geen 1MB download snelheid:?

Kan ik nog ergens met de instellingen rommelen om dit omhoog te te halen of wordt het toch weer terug naar mijn windows server??

Bijdrager
    Vtenvoorde

je kan meerdere lijntjes openzetten en download limieten weghalen.
    Staat in voorkeuren en dan onder tabblad download.
    Succes

Bijdrager
    AppleNANdO

Heb ik gedaan daar kan je alleen een download limiet instellen, Wel heb ik 8 lijnen open gezet maar dan wordt je snelheid ook verdeeld over 8 lijnen.

Bijdrager
    McHank

welke provider heb je? Bij unison kan je SSL aanzetten omdat de snelheid nog wel eens beknepen wordt van bepaalde aanbieders. Zelf gebruik ik hitnews in combinatie met unison en met 8 threads heb ik constant mijn volledige snelheid.

Bijdrager
    AppleNANdO
    ”McHank”

welke provider heb je? Bij unison kan je SSL aanzetten omdat de snelheid nog wel eens beknepen wordt van bepaalde aanbieders. Zelf gebruik ik hitnews in combinatie met unison en met 8 threads heb ik constant mijn volledige snelheid.

Tiscali T6 en eweka als payserver maar met newsleecher benut ik mijn voledige snelheid.Ik zal het even proberen om ssl aan te zetten.

Geen idee wat ssl is maar weet het wel te vinden.

Inactief
    Anoniem

Ik heb een groot Unison probleem. Ik gebruik usenet.com als payserver. Met een verse install van Unison opent deze vlekkeloos op mijn MacBook echter, wanneer ik usenet als server toevoeg loopt Unison vast bij het opstarten en rest niets anders dan een strandbal en Force Quit.

Ik denk dat het probleem schuilt in het aantal posts dat Unison probeert op te halen, echter wanneer ik dit terugschroef naar bijvoorbeeld 1500 blijft het probleem bestaan.

Iemand een idee of een alternatief dat hier geen last van heeft. Ik mag toch aannemen dat je met Unison op een payserver kunt geraken zonder dat het programma vastloopt?

Bijdrager
    AppleNANdO
    ”iFredo”

Ik heb een groot Unison probleem. Ik gebruik usenet.com als payserver. Met een verse install van Unison opent deze vlekkeloos op mijn MacBook echter, wanneer ik usenet als server toevoeg loopt Unison vast bij het opstarten en rest niets anders dan een strandbal en Force Quit.

Ik denk dat het probleem schuilt in het aantal posts dat Unison probeert op te halen, echter wanneer ik dit terugschroef naar bijvoorbeeld 1500 blijft het probleem bestaan.

Iemand een idee of een alternatief dat hier geen last van heeft. Ik mag toch aannemen dat je met Unison op een payserver kunt geraken zonder dat het programma vastloopt?

Ik denk eerder dat je server adres er niet goed in staat al ik dit zo lees.

Inactief
    Anoniem

Server wordt prima herkend door Unison (anders gaat de setup ook niet verder)

Kan het liggen aan een trage internetverbinding?

Bijdrager
    jcouzy

Ik gebruik Unison op mijn iMac en heb nergens last van, geen problemen overvonden.

Ik haal mijn downloads van 4Usenet af en heb daar een 20Mbit abbo met 12 streams.
    Mijn Abbo wordt volledig benut oor Unison, de maximale snelheid haal ik er uit, maar ja, heb ook een 100Mbit up en downstream Fiber-to-the-home verbinding….

Bijdrager
    Maced.2

probeer deze eens ……….http://www.sabnzbd.org/

ik gebruik deze al weer een tijdje en werkt top…had daarvoor altijd ook unison
    maar sinds leopard is het een beetje brak geworden dat met unison.

maar onder tiger versie werkt het wel gewoon goed…..

suc6 to you all….:D :D

Bijdrager
    AppleNANdO
    ”jcouzy”

Ik gebruik Unison op mijn iMac en heb nergens last van, geen problemen overvonden.

Ik haal mijn downloads van 4Usenet af en heb daar een 20Mbit abbo met 12 streams.
    Mijn Abbo wordt volledig benut oor Unison, de maximale snelheid haal ik er uit, maar ja, heb ook een 100Mbit up en downstream Fiber-to-the-home verbinding….

Wat een mazzel waar woon je :P

Bijdrager
    Vtenvoorde
    ”AppleNANdO”
    ”jcouzy”

Wat een mazzel waar woon je :P

Meer wat betaal je daarvoor. 100Mbit up en down, lijkt mij voor prive gebruik een beetje veel.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.