10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    djordie

uninstall van software

Hi,

Ik ben nieuw in de Apple wereld, voorheen Windows.
    Ik ontdekte dat een heleboel programma’s geen uninstall functie hebben.
    B.V. Office voor X heeft dat volgens mij niet.
    Nu wil ik Office volledig van de computer verwijderen.
    Hoe doe ik dat bij de Apple?
    Graag jullie deskundig advies.

Djordie

Bijdrager
    macpro

Op de Office CD staat volgens mij een programma om Office v.X te verwijderen.

Bijdrager
    tijs

Programma’s op macs maken geen duizend-en-één bestanden aan over je hele computer wanneer je installeert. Meestal heb je gewoon het programma op zich en dan nog een bestandje bij de “preferences”. Het volstaat dan ook gewoon die bestanden naar de vuilbak te spelen en voilà. Programma’s die wat meer “rommel” veroorzaken heb meestal ook een uninstaller.

Bijdrager
    Geedee

Als je geen uninstall-funcite vindt op de cd, ga dan gewoon zoeken via de filnder en de zoekfuctie. Tik daarin de naam van hetgeen je wil wissen en sleep vervolgens alle besanden naar de vuilnisbak. Ietwat omslachtig, dat wel, maar wel effectief.

Bijdrager
    HSL

ehm,.. als je office wil uninstallen dan sleep je de map office x. in de prullenbak en ook de map office in je user/ducumenten.

en er staan ook nog een paar pref’s in de user library, maar die kan je gewoon laten staan. die kunnen geen kwaad.

net als eerder gezegd,.. op mac wordt er niet op 100000 plekken wat geinstalleerd..!!

hs-l

Bijdrager
    JeePee
    ”HS-L”

op mac wordt er niet op 100000 plekken wat geinstalleerd..!!

Op Norton na dan…:wink:

Bijdrager
    Ruben
    ”JeePee”

Op Norton na dan…:wink:

Breek me de bek niet open… op de PC vond ik het altijd wel een aardig pakket, dus toen ik geswitched was ook maar eens op de Mac gezet… als ik OOIT ergens spijt van heb gehad op de Mac dan is het wel het installeren van Norton. Wat een regelrecht küt-pakket is dat zeg!

Maar inderdaad, ik sta altijd verbaast over hoe makkelijk een uninstall is op de Mac. Maar ook het her-installeren van software vind ik een eitje, geweldig gewoon. Gewoon even de Applications folder backuppen, OS X opnieuw installeren, Applications folder weer terugzetten en alles werkt gewoon!:-D

Bijdrager
    Gijs

Sommige programma’s hebben een uninstall-optie in de installer zitten. Dus die zie je zo niet, maar als je de cd erin stopt en even kijkt kun je Office er op die manier misschien weer af halen. Maar het is net zo makkelijk om te doen wat hierboven al is gezegd: de map in de prullenbak.

Bijdrager
    beammeup

ik hoorde dat Norton als boosdoener wordt beschouwd voor het slopen van meer en meer harde schijven…
    beammeup

Bijdrager
    JeePee
    ”beammeup”

ik hoorde dat Norton als boosdoener wordt beschouwd voor het slopen van meer en meer harde schijven…
    beammeup

Klopt, maar dat is een andere discussie… (offtopic):roll: :wink:

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.