7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    keesdek

Uninstall Paralles Desktop

Hallo,

Na evaluatie van Parallels Desktop 6, wilde ik dit programma de-installeren. Heb hiervoor Appzapper gebruikt (zag pas later dat er een uninstall prog bij Parallels zat…). Na het de-installeren is er nog steeds een Parallels icoon zichtbaar in Finder links naast het ‘zoek vak’.

Hierna opnieuw Parallels geïnstalleerd en vervolgens gede-installeerd met het uninstall programma. Dit gaf hetzelfde resultaat.

Weet iemand hoe ik Parallels helemaal van mijn systeem kan verwijderen?

Alvast bedankt voor de reactie!

Kees

Bijdrager
    Vinhelper

Sleep het uit de menubalk, terwijl je de Command-toets ingedrukt houdt.

En persoonlijk ben ik geen fan van AppZapper, als je toch perse een dergelijk programma wilt gebruiken, pak dan AppCleaner. Een stuk veiliger idee, aangezien alles dan eerst nog in de Prullenmand wordt gezet, en je het daarna alsnog handmatig kan verwijderen.

Bijdrager
    MDF

Mag ik je vragen naar reden waarom je Parallels 6 wilt de-installeren?

Ik gebruik sinds meer dan een jaar Parallels 5 en was eigenlijk van plan om vandaag om te upgraden naar versie 6. Maar gezien je topic wacht ik er even mee… ? :confused:

Bijdrager
    keesdek

Vinhelper, bedankt!

MDF,

Ik heb gekozen voor VMWare. Dit programma doet voor mij wat het moet doen en bovendien lijkt het minder verweven in Mac OSX. Misschien is dit niet echt het geval, maar zo lijkt het. Ik heb behoefte aan een virtual machine, omdat ik een Windows programma moet kunnen draaien (en dat is al erg genoeg…) Maar daarbij wil ik wel zoveel mogelijk de integriteit van OSX nastreven.

Kees

Bijdrager
    Oppie
    keesdek op 27 januari 2011

Maar daarbij wil ik wel zoveel mogelijk de integriteit van OSX nastreven.

Dan begin maar eens met AppZapper van je Mac te gooien…
    Want dat dwingt je om na te denken over un-installen op de Mac; er zijn twee mogelijkheden:
    1- of je gooit het progje van je map af zoals het ook binnen is gekomen: slepen naar de prullenbak (zoals je het ook sleepte uit een dmg naar de programmamap of zo, toen je ‘m installeerde.
    2- met een bijgeleverde uninstaller, als een prog ook met een installer er op werd gezet. Vaak wat ingewikkelde/krachtige programma’s zoals Parallels.

Bijdrager
    iep

Het is beter om eerst even na te gaan hoe je een applicatie moet verwijderen. Als dat gewoon met slepen naar de prullenbak kan dan is een applicatie als AppZapper of AppCleaner prettig omdat die dan ook alle bijbehorende settings opsnort en je aanbiedt om die ook te verwijderen (wat niet hoeft). Dan hoef je niet eerst je kennis op te schroeven naar systeembeheerdersniveau om die bestanden te achterhalen en te verwijderen. Mooi houden die tool of accepteren dat er nog troep op je Mac achterblijft.

In geval van virtualisatie applicaties zoals Parallels Desktop, VMware Fusion en VirtualBox heb je altijd een installer die de applicatie installeert EN die je moet gebruiken om de applicatie weer te verwijderen. Omdat je nu al Parallels half hebt verwijderd zit er maar 1 ding op: alles weer installeren en daarna keurig netjes de bijbehorende uninstaller gebruiken om ‘m te verwijderen (verreweg het eenvoudigste om te doen). Dan wordt alles weggehaald en heb je geen rare bestanden die ergens zijn blijven staan en voor problemen zorgen want dat laatste is wel het risico wat je loopt wanneer je dingen op de verkeerde manier verwijderd (met name bij iets als Parallels als je daarna een ander virtualisatie pakket gaat installeren).

Edit: om even te laten zien wat ik bedoel met systeembeheerdersniveau, bekijk de volgende knowledgebase artikelen eens:
    How to remove Parallels Desktop?
    How to remove Parallels Desktop 6 completely

Bijdrager
    Oppie

Wat jij troep noemt Iep, is natuurlijk alleen troep in jouw perceptie.
    Troep is iets wat in de weg ligt, veel ruimte inneemt, wat gaat rotten, stinken, en waar ongedierte op af komt.
    Geen van deze dingen gaat op voor die achterblijvende bestandjes op de Mac.
    Als je geen “kennis op systeembeheerdersniveau” hebt, zul je die bestanden ook nooit tegen komen, want dan heb je niks te zoeken in de Bibliotheek.

Afijn, het hardnekkige misverstand over een ‘schone’ computer duurt voort!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.