9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    Shmoo

[Opgelost] Uninstall Microsoft Edge AutoUpdate

Hoe komt ik hier vanaf?

Elke keer als ik de computer opnieuw opstart komt deze omhoog. Dit is een overblijfsel van de Microsoft Edge (dev) browser. Ik heb deze app van mijn systeem gegooid m.b.v AppCleaner.

Via Finder > Bibliotheek (verborgen) heb ik al alles dat met Microsoft te maken heeft weggegooid maar dit blijft omhoog komen.

Is er een manier om deze …..app te zoeken op het systeem? Ik neem aan dat het ook ergens ergens een appje moet zijn dat in een Systeemfolder staat of zoiets.

Moderator
    Night

Als je even gauw voorbij de groene balk scrollt, vind je hier het antwoord:

https://osxuninstaller.com/uninstall-guides/can-remove-microsoft-autoupdate-osx-uninstaller/

Bijdrager
    Balsjer

Klopt wat Night zegt, ik had het ook al voor Shmoo gevonden.

Microsoft-autoupdate

Bijdrager
    Shmoo

Das een SEO item uit 2009. Die pagina staat alleen online omdat je iets moet installeren. 😉

Los van het idee wat daar beschreven staat heb ik al alle bestanden + folders die met Microsoft te maken hebben in de Library gewist maar toch blijft deze app gestart worden maar WIE of waarom …. dat is de vraag.

Normaal zijn dit soort dingen niet zo lastig. In in de Application Support folder of Saved Application State … LaunchAgents en dat soort folders kijken en klaar maar daar zit het dus niet in.

Moderator
    Night

In je home folder library of de System library of de root Library? Microsoft staat erom bekend dat het – net als Adobe – zijn zooi werkelijk overal neer flikkert.

Bijdrager
    penseel

Bijdrager
    Shmoo

<p class=”cite”>Night op 19 juli 2019 om 17:50</p>
    In je home folder library of de System library of de root Library? Microsoft staat erom bekend dat het – net als Adobe – zijn zooi werkelijk overal neer flikkert.

Daar is ie.

Home > Library ….

Moderator
    Night

…de kwajongen 🙂

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

<p class=”cite”>Shmoo op 19 juli 2019 om 18:05</p>
    Daar is ie.

Home > Library ….

Ja, want een mapnaam als „Microsoft AutoUpdate” is te makkelijk. Het valt me mee dat de map niet MICROS~1 heet.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.