12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    freeway

uninstall mail op mac

Ik gebruik de mail op mijn iMac nooit.
    Hoe kan ik deze uninstallen?
    scheelt ruimte;

In google krijg ik allerlij waarschuwingen over problemen met gerelateerde gegevens.
    Ik gebruik geen contacten op de iMac

Alvast bedankt

os x 10,6,8
    iMac7,1

Bijdrager
    Koning Frank

Kan, maar het levert waarschijnlijk meer problemen op dan dat het je ruimte scheelt (ik denk < 60 mb).

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Het programma Mail zelf neemt 41.998.191 bytes (51,8 MB op schijf) in; tel daar nog een beetje bij op voor de mailboxen e.d. en je hebt nog amper winst in schijfruimte tegenwoordig.

Bijdrager
    SvS

Gebruik je een andere mailclient? Zo ja, dan deze standaard instellen en dan gaat Mail nooit opstarten als je op email-link klikt. Dan heb je er verder geen last van, ik zou het niet weggooien, nee.

Bijdrager
    GoeieDag

Ik denk dat je geen raketgeleerde hoeft te zijn, om te zien dat Mail een ietsie-pietsie teveel in het OS is geïntegreerd om zomaar simpelweg weg te gooien. (Kijk o.a. eens naar Systeemvoorkeuren>Internetaccounts; maar misschien nog niet aanwezig in 10.6.8.)

Ik denk dat je geen raketgeleerde hoeft te zijn om te zien dat het weggooien van Mail geen fractie “ruimte scheelt”!

PS: waarom geen moderner OS? Deze Mac kan zelfs nog op El Captain werken.

Bijdrager
    freeway

Ik laat het dan maar zo, 51 mb is te weinig om me druk om te maken,

Bedankt voor jullie reacties!

Bijdrager
    SunKeeper
    SvS op 21 juni 2016

Gebruik je een andere mailclient? Zo ja, dan deze standaard instellen en dan gaat Mail nooit opstarten als je op email-link klikt. Dan heb je er verder geen last van, ik zou het niet weggooien, nee.

Leuk hoe je het opschrijft, maar onder El Capitan mag je het mooi vergeten.

Als je het wil weggooien staat Apple met een wijzend vingertje dat dat niet mag en een ander mailprogramma instellen is ook geen optie die ergens te vinden is. (als je het wel weet mag je het uitleggen)
    Het wordt je gewoon in je strot geduwd dat dat programma steeds opstart (ook zonder account) als je op een mailadres klikt.

Hoogst, hoogst irritant.:-x

Bijdrager
    GoeieDag
    SunKeeper op 21 juni 2016

…en een ander mailprogramma instellen is ook geen optie die ergens te vinden is. (als je het wel weet mag je het uitleggen).

Uitleg: ga naar Mail>Voorkeuren>Algemeen>Standaard e-mailprogramma en stel de gewenste in.

Bijdrager
    SunKeeper

De voorkeuren van Mail kun je niet openen als je Mail niet gebruikt.

Onder eerdere OS X-versies werd je keurig naar Gmail gestuurd bij klikken op adres. Sinds de Android-oorlog te hoog is opgelaaid mag dat blijkbaar ook niet meer van Apple.

Bijdrager
    GoeieDag

Ja, da’s waar.
    Dan moet je er toch ff een account inzetten; kleine moeite voor eenmalige actie.

Maar als het goed is (goed geprogrammeerd), kun je in de email cli├źnt van jouw keuze dezelfde instelling maken in zijn voorkeuren. Analoog aan de manier van bepalen welke browser jouw default browser moet zijn.

Bijdrager
    SunKeeper

Niet in Gmail, want dat zit in de browser, die heeft weinig te zeggen over lokale zaken op je Mac.:wink:

Bij iemand anders heb ik het kunnen oplossen (even teruggezocht) via het third-party voorkeurenpaneel Webmailer. Daar werkt het nu netjes, al moest ik destijds wel een paar uur *%$#@*$-violen om het goed te krijgen.

Zelf heb ik dat niet nodig, want uit gewoonte klik ik nooit op adressen, maar kopieer ze altijd.

Bijdrager
    GoeieDag

Tja, een mailadres is geen url, en webmail is dat wel en geen mailadres. Dus dat die niet opent, lijkt me wel logisch.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.