10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    onemorething-JWS

uniforme bestandsnaam voor fotobestanden op iPhone 8

Waarom hebben de foto’s op de ene iPhone 8 een andere bestandsnaam dan op een andere iPhone 8?

Op de ene iPhone worden foto’s als volgt opgeslagen: Foto 09-05-19 17 26 18.jpg
    En op de andere zo: 2019-04-29 11.58.32.jpg

Als we de foto’s van beide iPhones willen samenvoegen op de laptop om er 1 album van te maken, dan klopt de volgorde en de ‘time stamp’ etc. niet meer. Hoe kunnen we op de 2 iPhones dezelfde notatie van de foto-opslag instellen?

Bijdrager
    Shmoo

Misschien staat een van de iPhones of Macs waar je de foto’s op binnenhaalt wel op Engels, qua taalinstelling.

Bijdrager
    nnsa

Worden de foto’s wel met dezelfde Camera app gemaakt ?

Bijdrager
    onemorething-JWS

<p class=”cite”>nnsa op 12 mei 2019 om 20:03</p>
    “Worden de foto’s wel met dezelfde Camera app gemaakt?”

Dank voor je bericht, nnsa. Ja, de foto’s worden met dezelfde camera-app gemaakt. Ik heb al gekeken bij de instellingen daarvan of ik iets kan wijzigen. ik kan het niet vinden.

<p class=”cite”>Shmoo op 12 mei 2019 om 18:00</p>
    “Misschien staat een van de iPhones of Macs waar je de foto’s op binnenhaalt wel op Engels, qua taalinstelling.”

Meteen gecheckt; alles staat op Nederlands ingesteld. Dank voor het meedenken, Shmoo!

Moderator
    Night

Dan de volgende vragen:

1. Draaien beide iPhones 8 dezelfde versie van iOS?
    2. Gebruikt een of beide iPhones iCloud (en fotosynchronisatie) en zo ja, is dat hetzelfde iCloud account of twee verschillende)

Bijdrager
    onemorething-JWS

<p class=”cite”>Night op 13 mei 2019 om 09:35</p>
    Dan de volgende vragen:

1. Draaien beide iPhones 8 dezelfde versie van iOS?
    2. Gebruikt een of beide iPhones iCloud (en fotosynchronisatie) en zo ja, is dat hetzelfde iCloud account of twee verschillende)

Night, dank voor je interessante vragen. Het antwoord op vraag 1 is ja (v 12.2).
    Vraag 2: beide iPhones maken een gebruik van iCloud(synchronisatie). De ene iPhone synchroniseert automatisch met Dropbox.

Waar ik het mijns inziens in wil zoeken, is ‘de plek’ waar de gemaakte foto ‘een bestandsnaam toegewezen krijgt’. Díe plek zou ik willen vinden bij de instellingen op een van de iPhones. Dit omdat op de ene iPhone foto’s als volgt worden opgeslagen: Foto 09-05-19 17 26 18.jpg
    En op de andere: 2019-04-29 11.58.32.jpg

Bijdrager
    janverweij

Check op beide telefoons onder Instellingen ->Algemeen -> Taal en Regio. Deze zou de datum notatie bepalen als ik het voorbeeld bekijk.

Bijdrager
    onemorething-JWS

<p class=”cite”>janverweij op 13 mei 2019 om 15:17</p>
    Check op beide telefoons onder Instellingen ->Algemeen -> Taal en Regio. Deze zou de datum notatie bepalen als ik het voorbeeld bekijk.

Jan, dank je wel voor je reactie. Je advies opgevolgd en op beide telefoons zijn Taal en Regio op dezelfde wijze ingesteld.

Bijdrager
    GoeieDag

Zijn er misschien verschillende toetsenborden ingesteld op de iPhone’s?

Bijdrager
    onemorething-JWS

<p class=”cite”>GoeieDag op 15 mei 2019 om 08:57</p>
    Zijn er misschien verschillende toetsenborden ingesteld op de iPhone’s?

GoeieDag, dank voor het meedenken. Op de ene iPhone stond het Engelse toetsenbord als tweede toetsenbord ingesteld en op de andere telefoon niet. Op beide toestellen het Engelse toetsenbord aangezet en wat denk je…? Een (nieuw) gemaakte foto op beide toestellen, krijgt dezelfde bestandsnaam (qua notering). Het probleem is opgelost. Dank daarvoor. Dit geldt voor jullie allemaal; bedankt voor het meedenken!

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.