12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Xigh

Unibody MacBook scherm assembly uit elkaar halen

Ik weet hoe sommige mensen denken over het aanpassen van Macs en dat soort dingen, maar hoewel ik heel erg tevreden ben over het uiterlijk van mijn prachtige Macbook ben ik eventueel geinteresseerd in het zwart maken van het Apple logo aan de buitenkant (of eens kijken naar de mogelijkheden).
    Waar het op neer komt is of iemand weet of het uberhaubt mogelijk is de scherm assembly uit elkaar te halen en zo ja of iemand ergens weet waar ik kan vinden wat de te volgen stappen zijn om deze goed uit elkaar te krijgen.

Bij voorbaat dank.

Bijdrager
    broodplank
    Bijdrager
    Xigh

Ik was op de hoogte van het bestaan van iFixit. In mijn geval gaat het om de MB en niet de MBP, maar dat komt waarschijnlijk op hetzelfde neer. Waar ik mee zat is of het mogelijk moet zijn dat de glasplaat en het aluminium van elkaar gescheiden worden of dat deze, eenmaal in elkaar, niet meer uit elkaar horen te kunnen.

Bijdrager
    Sjoerdje88

Het scherm uit elkaar halen lijkt me vragen om problemen??

Bijdrager
    defores

Je bent dan wel je garantie kwijt en je komt dan ook niet meer in aanmerking voor verzekering.
    Ik raad je dit in feite af want als je LCD scherm beschadigt dan gaat je een reparatie een hoop centen kosten.

Stel: je beschadigt iets – dan zijn de kosten voor eigen rekening
    Stel: je moederbord gaat later stuk – je garantie is niet meer geldig – dan zijn de kosten ook voor je eigen rekening

Bijdrager
    MichMich

Als je dan toch gaat Modden, doe dan dit:
    http://macenstein.com/default/archives/3218

Bijdrager
    broodplank
    ”MichMich”

Als je dan toch gaat Modden, doe dan dit:
    http://macenstein.com/default/archives/3218

A) Je moet een klein, dun schermpje vinden met een speciale aansluiting en dat wordt al duur.

B) Heeft een speciale aansluiting dus dan moet alles los om bij het mobo te komen:)

Bijdrager
    strigoi

Een sticker is geen optie?

Bijdrager
    soulutions

Precies, een sticker. Doen ze op TV in al die series ook al, plakken ze het logo af met (gaffer)tape… :P

Maar ja, ‘eenmaal in de kop, krijg je ’t er niet meer uit!’ is bij sommigen het geval… Nou, succes ermee!

Bijdrager
    Yaris
    ”Xigh”

… in het zwart maken van het Apple logo aan de buitenkant

Bijdrager
    Xigh

Wat een creativiteit in de antwoorden;)
    Allereerst, het zit nog niet in het hoofd, ik ben gewoon aan het kijken naar de opties. Je garantie ben je bij het openmaken van de Mac niet direct kwijt, als je je RAM vervangt maak je hem ook open en houd je toch je garantie. Maar dan nog, it’s a risk I’m willing to take, bovendien is het niet mijn vraag of ik de garantie dan kwijt raak.

Een sticker gaat loslaten en laat ik op de viltstift gewoon niet eens ingaan;)

Wat mijn bedoeling is dat het scherm uit de computer gaat, en ik het logo uit de computer haal. Vervolgens wil ik (waarschijnlijk met folie) het logo zwart maken en alles weer terug zetten. Het stelt niets voor, is niet zo groots en agressief als het logo vervangen door een LCD, wat overigens wel heel cool is en als je het scherm net zo makkelijk uit elkaar haalt als bij het vorige model Macbook voorzie ik ook niet al te veel problemen.

Dus kan het scherm uit elkaar? (op een manier dat hij ook weer gewoon normaal ín elkaar kan)

Bijdrager
    soulutions

Bedrijven als Card Service hebben speciale .pdf handleidingen die stap voor stap uitleggen hoe men iets moet vervangen, volgens mij krijgen ze die van Apple wanneer men een ‘certified’ reparatiecentrum is… dus probeer die op de kop te tikken, als ze bestaan… En het Apple logo aluminium maken dat oplicht is misschien wel helemaal het einde, maar dat is mijn smaak/mening…

Succes en hou ons op de hoogte… als ’t simpel kan heb ik ook wel zin om te gaan pielen:wink:

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.