12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Demon Hunter

Unibody Macbook inruilen voor oude Macbook Pro:verstandig?

Ik zit een beetje in dubio:( In oktokber kocht ik gelijk de unibody macbook ter opvolging van mijn oude iBook. Een heerlijke machine, waar ik elke dag weer met plezier op werk. De FireWire poort miste ik toch niet, maar je raad het al nu wel:P Ik ga sowieso een stage in motion graphics volgen en mss eentje waarbij ik ook moet filmen en editten en FCP en hierbij heb je toch echt een FireWire poort nodig. Nu twijfel ik of ik mijn Macbook zal verkopen of inruilen voor een oudere MBP, twee jaar oude MBP’s gaan voor ongeveer hetzelfde bedrag weg als mijn Macbook op Marktplaats en Tweedehandsmac. Maar is dit een verstandige keuze, ik zie erg tegen problemen met de videokaart op en garantie in het algemeen

Bijdrager
    ronaldoo

neem hier is een kijkje er zijn genoeg adaptors op de markt die dat overbruggen en ik zou dit persoonlijk zeker niet doen

http://www.topproduct.nl/hardware/Hubs_en_Concentrators/Firewire___USB_2.0_Combo_Hub_UK_AC_adaptor/vid/664634/specificaties.html

Bijdrager
    huinkroese

De vorige generatie Macbook Pro is natuurlijk prima, maar het feit dat deze alleen tweedehands te krijgen zijn is een beetje jammer. Hebben ze bij je stagebedrijf geen machine waar je op kunt werken?

En uit nieuwsgierigheid; waar ga je stage lopen? :)

Bijdrager
    Demon Hunter

Sinds wanneer werken die converters dan. Ik was altijd in de veronderstelling dat USB en FireWire twee totaal verschillende protocollen waren die niet onderling te combineren waren. Als zo’n ding echt werkt ga ik natuurlijk voor die oplossing, want ik ben verder helemaal tevreden over mijn Macbook:) Het stagebedrijf heeft genoeg Mac’s, maar ik wil nu al vast wat verdiepen in FCP en ik wil ook mobiel en/of thuis wat werk kunnen doen straks en ook na mijn stage, want ik wil nu wel de motion/video kant op:) Ik hoor deze week of ik definitief daar aangenomen ben, dus dan hoor je het pas;)

Bijdrager
    Marius1976

Ja maar dit is niet zomaar even een convertertje he!

Dit apparaat is zowat een complete computer, met software ook voor OS X.

Ik heb het niet getest, maar ik denk dat het goed zal werken.

De converters waar jij het over hebt, zijn non-intelligent converters, die een zware driver nodig hebben. Die drivers zijn tot nu toe niet beschikbaar voor OS X.

Dit apparaat heeft (denk ik) een microcontroler aan boord (software dus) die alles buffert en vertaalt naar usb.

Het zal daardoor w.s. (bijna) net zo goed werken als firewire.

Let wel: het is geen native Firewire, dus je zal dit niet kunnen gebruiken voor Target modus.

Inactief
    Anoniem

Het is een dood normale usb / firewire hub wat je daar laat zien.

Die sluit je aan met 1 usb kabel en/of 1 firewire kabel. Daarna heb je meer poorten beschikbaar. Hij ziet de firewire apparaten niet op usb.

Bijdrager
    cmegens

betere oplossing: verkoop je unibody macbook en leg wat geld bij om een nieuwe te kopen. Hier zit namelijk wel firewire op.

Of koop de witte variant…

Bijdrager
    macker

Het gaat bij Firewire toch voornamelijk om de snelheid? Hoe kun je dan een hub gebruiken van Firewire naar USB?

Bijdrager
    Xigh

Je kan toch ook USB 2 op een USB 1 poort aansluiten;) Het werkt wel, het gaat alleen niet zo hard als normaal Firewire.

Bijdrager
    macker

Ik snap dat het kan, maar voor video montage heb je toch juist de snelheid nodig.

Bijdrager
    Demon Hunter

Idd voor montage heb ik dan echt een FireWire Port nodig;) Nieuwe mbp is finanicieel niet mogelijk, een witte vind ik een beetje een downgrade. Blijft een tweehands mbp over bij de aanschaf van deze mac twijfelde ik ook al tussen de uni en een eol mbp maar verwachtte toen niet FireWire nodig te hebben. Ik ga vanavond eens kijken of er wat interessants staat op marktplaats.

Bijdrager
    Demon Hunter

Idd voor montage heb ik dan echt een FireWire Port nodig;) Nieuwe mbp is finanicieel niet mogelijk, een witte vind ik een beetje een downgrade. Blijft een tweehands mbp over bij de aanschaf van deze mac twijfelde ik ook al tussen de uni en een eol mbp maar verwachtte toen niet FireWire nodig te hebben. Ik ga vanavond eens kijken of er wat interessants staat op marktplaats.

Edit ik heb inmiddels een goede deal gesloten mijn unibody voor een 2.4 GHz mbp van maart 2008 met 4 gb ram met een bijbetaling van mijn kant van 60 euro voor een ram upgrade van de unibody naar 4 gb:) lijkt me een goede deal en allebei blij.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.