6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

Unexpected error code -41

Hallo,

Tijdens het backup-en van mijn VMWare Fusion image (40GB) naar een externe USB disk, welke geformateerd is als Mac OS Extended (Journaled), geeft tijdens het kopieëren de volgende foutmelding:

The operation can’t be completed because an unexpected error occurred (error code -41)

Ik heb de disk met Disk Utility ge-repaired, opnieuw geformateerd, maar allebei de acties zijn zonder succes. Ook heb ik de VMWare image volledig gestopt en de VMWare Fusion applicatie draait niet. Ook weer zonder succes.

Deze zelfde USB disk gebruik ik vaker om backups te maken van mijn VMWare image maar dit is de eerste keer dat ik deze fout tegen kom.

Als ik andere bestanden van bv 200MB overzet naar deze USB disk dan gaat dat zonder problemen.

Ik werk met een MBP Mac OS X 10.6.7.

Heeft iemand een idee wat error code -41 betekend?

Met vriendelijke groetjes,

Dennis

Bijdrager
    RobApple

Error code:

-41 mFulErr Geheugen vol (openen) of bestand past niet (laden).

http://support.apple.com/kb/HT1618?viewlocale=nl_NL

Inactief
    Anoniem
    RobApple op 25 maart 2011

Error code:

-41 mFulErr Geheugen vol (openen) of bestand past niet (laden).

http://support.apple.com/kb/HT1618?viewlocale=nl_NL

Dank je voor je reactie. Zelfs na een reboot wordt dezelfde error getoond. De USB disk is 250GB groot en helemaal leeg. Het image van 40GB zal dus zeker moeten passen.

Bijdrager
    johnkeates

Misschien probleem met RAM of virtual memory, of een buffer. Wanneer krijg je de fout?

Inactief
    Anoniem

Inmiddels heb ik wel gevonden waar het probleem wordt veroorzaakt maar nog niet wat de oorzaak is.

Mijn Windows XP Fusion image is aangemaakt door Fusion zelf. Dit wil zeggen dat het hele zaakje in Finder op dezelfde wijze weergegeven wordt als een Mac applicatie in de vorm van een package. Door in de context menu de optie “Show Package Contents” te gebruiken worden de individuele bestanden van het image getoond.

Twee opvallende folders staan hierin: Applications en appListCache. In de Applications folder staan de links om de Windows XP applicaties op te starten vanuit Mac.

Tijdens het kopiëren van de Applications folder wordt de error code -41 fout getoond. De rest is zonder problemen te kopiëren.

Vervolgens heb ik mijn gekopieerde image vanuit de USB disk opgestart. Hierdoor ging Fusion de Applications folder opnieuw opbouwen. Toen ik de opnieuw gegenereerde Applications folder vanuit de USB naar een temp folder op de HardDisk kopieerde ging dat zonder problemen.

Het lijkt er dus op dat er mogelijk een bestand corrupt is geweest welke deze foutmelding heeft veroorzaakt, maar zeker weten doe ik dat niet.

Moderator
    unSOUND

Is de schijf wel HFS+ geformatteerd ? FAT32 en NTFS willen nog wel eens problemen geven bij het kopiëren van programmabestanden…

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.