7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    japanner

umts

is er misschien een kans dat ik mijn umts kaart op een of andere manier op mijn imac kan aanskluiten? mijn vader heeft namenlijk een abbonement van kpn waar hij 60 euro per maand voor betaalt maar hij gebruikt het maar 1 keer in het jaar(als hij in nederland is). hij vind het dus best zonde om steeds die 60 euro te betalen per maand maar hij vind het wel goed als ik het gebruik. mijn kamer is op zolder dus ik heb geen internet bereik dus komt het allemaal goed uit. het enige probleem is dat ik een imac heb… is er niet een of andere manier om umts te hbben voor mijn computer…?

b.v.d

Bijdrager
    smoothly

Vodafone heeft een mobile connect prepaid kaart.

klik

Met prepaid kaarten UMTS alleen wanneer jij het nodig hebt.

Je kunt ook met een bluetooth telefoon een verbinding opzetten. Maar hoe dat precies werkt weet ik helaas niet. Succes!

Bijdrager
    sypie

Dit kan naar Internet en netwerken.

Bijdrager
    japanner
    ”smoothly”

Vodafone heeft een mobile connect prepaid kaart.

klik

Met prepaid kaarten UMTS alleen wanneer jij het nodig hebt.

Je kunt ook met een bluetooth telefoon een verbinding opzetten. Maar hoe dat precies werkt weet ik helaas niet. Succes!

ik heb dus al umts helemaal klaar liggen maar is het mogelijk om dat op een of andere manier op mijn imac aan te sluiten?

Moderator
    Koen van Tongeren

Er zijn USB slotdrives voor PCMC/IA kaarten maar die zijn duur en moeilijk te vinden. Daarom zou ik je toch aanraden om naar een andere oplossing te zoeken. Je zegt dat je op zolder geen Internet kan ontvangen? Betekent dit dat een bestaand wifi signaal te zwak is om de zolder te bereiken? In dat geval kan je een signaal versterker plaatsen. Daar heb je meer aan dan aan een langzame umts verbinding.

Bijdrager
    wouwout

je kunt toch een airport express inzetten om het signaal te versterken? En dan kan je vader over op UMTS pre-paid, uiteindlelijk houden jullie er dus geld aan over :D

Bijdrager
    2xdutch

KPN heeft ook een USB modem voor UMTS en daar zul je je SIM uit de huidige kaart wel in kunnen zetten. http://www.kpn.com/kpn/show/id=1109412/saleschannelid=102237/dbid=388417/typeofpage=77285

Ben wel benieuwd of het werkt. Heb ook zoiets en ben nog niet aan het testen toegekomen.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.