5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Misja

Umlautomleiding in iTunes

Ok, ik heb dit in iTunes staan, vreemde lettertekens waar umlauts horen te staan. Iets met lettertekenpalet, denk ik.
    Hoe krijg ik dit op een snelle wijze weer normaal?

Bijdrager
    makasa

klik op het album via appeltje i. Bij info kan je het aanpassen. Of doe dit bij het nummer zelf.

Bijdrager
    Misja

Dat begrijp ik, maar het is iets systematischer: elke keer als ik een cd met een umlaut in de titel importeer in iTunes, komt het weer terug. Dit terwijl in de Finder de woorden en titels wel goed staan. Kortom: hoe kom ik bij het lettertype dat in iTunes gebruikt wordt? Waar verander ik dat?

Bijdrager
    Yaris

Twee tips gevonden op Apple Discussions:

[*:e7bc1d3cae]This is normally caused by having a copy of the font Lucida Grande.ttf in Library/Fonts. Get rid of it. Do Not delete Lucida Grande.dfont in System/Library/Fonts, which is essential for the OS to work.

Just make sure whatever you remove is Lucida Grande.ttf and not the .dfont version with the same name. The .ttf version does not belong in OS X and sometimes gets installed by other applications without the user realizing it.

[*:e7bc1d3cae]In iTunes, select your Library (the first entry at the top left in the side bar)

Press cmd & A keys (Select All)

In the menu bar, go to Advanced > Convert ID3 tags. Click on “None” to reveal the choices available and choose version 2.4, then on click OK.

Note: this will not repair damaged umlaut characters on songs you have already played since updating to iTunes 7.7. You might want to correct these before updating the tags.[/list:o:e7bc1d3cae]

Bijdrager
      Misja

Dank Yaris voor de suggesties:
      1) Dit font heb ik niet, ik heb alleen de dfont.
      2) Dit heb ik gedaan, inderdaad repareert het niet het oude, maar als ik een nieuwe cd importeer, bijvoorbeeld weer diezelfde bjork in een jurk, alleen dan een andere cd, dan krijg ik nog steeds die vervorming zoals hierboven afgebeeld. :cry:

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.