13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:

Bijdrager
    marijke

umax scanner onder OSX

wie o wie weet waar je driver kan halen voor een UMAX scanner vor OSX ??:roll:

Bijdrager
    Igor

bestaat niet. Alleen voor het nieuwste model geloof ik. Je kunt wel vuescan proberen. http://www.hamrick.com/

Bijdrager
    marijke
    ”Igor”

bestaat niet. Alleen voor het nieuwste model geloof ik. Je kunt wel vuescan proberen. http://www.hamrick.com/%5B/quote:afbfdf1abc%5D

:x heb het net geprobeerd, helaas zonder succes…

Bijdrager
    kees

Ik ook op zoek naar een driver voor mijn Umax scanner.
    Deze zijn dus niet te krijgen.
    Wel verkopen ze (bijv. bij Stonehouse/Machouse) de scanner met de woorden dat deze vergelijkbaar of zelf beter is dan de Agfa Snapscan. Maar die laatste draait wel onder OsX en die had ik dus liever bij m’n iMac gehad. Maar ja dat was toen nog niet bekent.
    En zo blijft het aanmodderen, onder classic.
    :( :cry: :arrow:

Bijdrager
    Mmmarco

Ben helaas ook in het bezit van een mooie umax A3 model scanner van nog geen jaar oud. Umax ondersteuning sucks.

Bijdrager
    Igor

wel type heb je dan? Kunnen we even helpen zoeken…

Bijdrager
    marijke

ik heb een umax astra 1220 U – niet meer de jongste maar deed het toch altijd prima… –

Bijdrager
    JJmac

:(
    Marijke, Ik heb de zelfde scanner van alles al geprobeerd hopeloos.
    Zodra iemand een oplossing heeft voor de umax scanner in osx laat het dan alstublieft weten.

JJmac

Bijdrager
    Mmmarco

Kunnen we niet een gecombineerde mailactie doen?
    Zoiets als om die-en-die datum om die-en-die tijd met z’n allen massaal een (nette) email naar de Umax helpdesk met het verzoek ‘to wake up and smell the coffee’ en of ze nu alsjeblieft eens een hun software aan OSX aan willen passen. Of dat ze een tijdschema geven wanneer er wel iets te verwachten is…

Ik bedoel, HOE MOEILIJK IS HET? Adobe heeft al lang haar progs al aan gepast. Dan kan 1 scannerprogramma toch ook wel?

Of zou er hulp te verwachten zijn van het Linux-kamp?
    (Ze ‘helpen’ macosx immers ook met printproblemen:
    http://www.linuxprinting.org/macosx/ )

Bijdrager
    marijke

zelf heb ik al een mailtje of tien aan de firma UMAX gestuurd… en welgeteld 1 keer antwoord gekregen. Niet erg hoopvol !?!

Bijdrager
    Mmmarco

Niet erg hoopvol….

Bijdrager
    zebo

nog steeds op zoek naar de driver for mijn umax 2100,maar niks voor de osx, en wat nu?
    moet ik dan weer een verse scan aanschaffen?
    ik word er zo moe van, en umax doet niets….
    help mij….
    thanks take a aplle.

Bijdrager
    freechris

op versiontracker.com kun je drivers downloaden voor de umax scanner, zoek op umax,
    je ziet dan ergens de SANE frontend welke een heleboel verschillende umax scanners ondersteund

chris

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.