20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:

Bijdrager
    Rasheed187

Ultra Wide Band

Las gisteren een artikel over Ultrawide Band (UWB) dat waarschijnlijk over een jaar (misschien iets langer) de doodsteek van Bluetooth en zelfs Wifi en UMTS kan worden. Met deze techniek kan je gegevens verzenden met een snelheid van maar liefts 600 megabit per seconde dat is net zo snel als met USB 2.0 en FireWire, dus de toekomst is echt draadloos! Sorry, ik raak een beetje te enthousiast.

Maar anyway, UWB is dus geschikt voor zowel korte als lange afstanden dus Bluetooth, Wifi en zelfs UMTS lopen ernstig gevaar. Begin bijna medelijden met de telecommaatschappijen te krijgen.

Bijdrager
    Jan-Willem

waar las je dat??? lijkt mij nammelijk ook cool: ik haat draadjes.

Bijdrager
    2manydjs

Ik denk dat UMTS (zeker in azie en de vs) alleen al van WiFi (ik gebruik eigenlijk liever airport, draadloos internet of zo iets..) flink wat concurentie kan verwachten.. Die kosten zijn gewoon niet met elkaar te vergelijken…
    Ik geloof dat airport iets van duizend keer goedkoper is dan UMTS om het zelfde gebied dekking te geven..

Bijdrager
    Rasheed187

Heb het gelezen in FEM business maar er zal wel meer op internet over te vinden zijn.
    Philips is in ieder geval al volop bezig met het ontwikkelen van UWB chips. Nog een toepassing waarover ik las: het design van bv de video camera zal veranderen, je hoeft alleen maar een lens (met klein scherm) in je hand te houden en de video wordt draadloos geschreven naar de disk die jij of iemand anders in een tas draagt. Cool toch?

Met UWB wordt het dus pas echt leuk, alle elektonische apparatuur kan dan op hoge snelheid communiceren met elkaar. Dus ook USB en FireWire worden op den duur overbodig. The future is wireless!

Waar ik alleen niet zo blij mee ben is de naam UWB, ik vond Bluetooth zo’n leuke naam. Kunnen ze UWB niet gewoon Bluetooth NG (Next Generation) noemen?:?

Bijdrager
    Rasheed187

Moet wel zeggen dat ik nu, met al deze nieuwe technologieen op komst, wel 2 keer nadenk over het kopen van een nieuwe laptop.

Even een opsomming van nieuwe technologieen op komst binnen 1 of 2 jaar:
    DVDRW (met Blueray, dus DVD’S van 25GB)
    UWB en UMTS (Wifi en Bluetooth zullen ook ongetwijfeld sneller zijn.)
    Krachtigere graphics processors van ATI en Nvidia die ook nog te upgraden zijn.
    “Biometric” fingerprint scanners (data beveiliging)
    DDR2 RAM en Magnetic RAM, technologieen die het werkgeheugen verbeteren.
    Lithium polymer batterijen (niet veel groter dan PC cards)

Bijdrager
    Julian

Ik denk dat de meeste technologie├źn nog 2 jaar of langer op zich laten wachten voordat ze op grote schaal (lees: betaalbaar) worden verkocht. Bovendien voorspel ik dat je over 2 jaar weer zo’n lijstje kunt maken. Waarom niet wachten op 3D projectieschermen, mind controllable user interface, USB10, AOW blablabla…:D

Rasheed187, zo krijg je nooit je iBookje:wink:

Bijdrager
    MacAttack

ik voorspel binnen de 5jaar iBrain, gedaan met al die hardware. Gewoon af en toe je brein upgraden en klaar. Kun je je voorstellen hoe iemand erbij moet lopen met een Windows powered brain?!:lol:

Bijdrager
    davedive

Macattack,

Ik denk dat er al een aantal test’piloten’ daarmee rondlopen : om geen namen te noemen (big brother is watching) : het begint met een B en eindigt met de beginletters van het engels voor ‘str.nt’.
    davedive

Bijdrager
    Rasheed187

Begrijp wel wat je bedoelt Julian, maar ben het niet helemaal eens. Ik zit namelijk niet op alle nieuwe technologieen te wachten. Bijvoorbeeld 3D schermen weten me niet echt te boeien, wel cool, maar heb het niet nodig.
    Ik ga ook niet zeuren als over bv 4 jaar de Pentium 10 Ghz uitkomt, of als je 3 Gb Ram in je computer kan proppen. Who needs that? Dat zijn specificaties van supercomputers. Misschien wel handig tijdens het gamen, maar ik kan ook een Playstation 3 kopen.
    Maar als ik NU een laptop van 5000 tot 8000 piek koop (ik zal nooit in euro’s denken) ga ik me wel klote voelen als de eerder genoemde technologieen (uit m’n lijst) standaard in laptops worden ingebouwd over een jaar of 2. Heb mijn huidige laptop gekocht in 1999 voor maar liefst 6500 gulden, en je wilt niet weten wat mijn specificaties zijn. Natuurlijk werkt het nog prima, maar ik kijk nu wel watertandend naar de nieuwe modellen.

Maar om op m’n verhaal terug te komen, mijn “future tech list” is echt niet meer zover weg.
    De dingen die ik heb opgenoemd, dat vind ik technologie die je gewoon MOET hebben. Dan ben ik klaar voor de komende 10 jaar.
    Mijn point is dus: op den duur is het goed genoeg voor mij.

Bijdrager
    Rasheed187

Ik vergeet nog een “must have” technology: de Memory Stick Pro (1 tot 32 GB!}

Bijdrager
    MacAttack

Aan jouw verlanglijstje te zien ben je echt gebrand op een mac, want de nieuwste technologie vind je steeds op een mac.

Je hebt trouwens al een Lacie data bank van 20 GB een beetje groter dan een memorystick

Bijdrager
    Rasheed187

MacAttack, heb jij weleens een Memory Stick gezien? Hoezo een beetje groter? En dit is trouwens gewoon een harddrive, de MS is Flashmemory.

Bijdrager
    Rasheed187

Alweer off topic:

Wisten jullie trouwens dat het ook mogelijk is via WiFi draadloos televisie te ontvangen? Als ik Casio Japan tenminste moet geloven. Ze hebben een kleine(10 inch) tv uitbracht, waarmee je in cominatie met een Wifi receiver, draadloos tv kan kijken, en het is ook nog eens waterproof.

Lijkt me wel leuk om ook op je laptop draadloos tv te kunnen kijken. Hoe zit het eigenlijk met Airport?

http://babelfish.altavista.com/urltrurl?lp=ja_en&url=http://www.casio.co.jp/release/2002/xf800_600.html

Bijdrager
    MacAttack

heb je die data bank al gezien? rasheed? die is klein!!!!!!!!

Bijdrager
    Rasheed187

Het is wel klein, maar niet te vergelijken met een Memory Stick. Een MS is iets van 4 bij 2 en die Lacie is groter dan een PC Card. En zoals ik al zei, de Lacie is gewoon een harddrive die je via USB of FireWire aansluit. Weet ook niet wat er zo bijzonder aan is, je kan toch ook gewoon een tweede HD in je laptop zetten? Mijn fout, niet in een 12 inch, natuurlijk. Maar de harddrives worden wel steeds kleiner. Fujitsu en Hitachi hebben trouwens al een 80 GB op de markt gebracht. Als ik dus over 2 jaar m’n nieuwe laptop koop zullen ze wel bij 200 GB zijn. The future looks good.

Bijdrager
    Rasheed187

Nog een wetenswaardigheid over UWB: Omdat het niet werkt via radiogolven maar via elektronische pulsen die worden verstuurd, gebruiken de apparaten met UWB chips heel weinig stroom. Zo kan bv een draadloze koptelefoon waarschijnlijk weken/maanden werken, zonder dat je de batterijen hoeft te verwisselen. Te gek, toch?

Bijdrager
    MacAttack
    ”Rasheed187″

Het is wel klein, maar niet te vergelijken met een Memory Stick. Een MS is iets van 4 bij 2 en die Lacie is groter dan een PC Card. En zoals ik al zei, de Lacie is gewoon een harddrive die je via USB of FireWire aansluit. Weet ook niet wat er zo bijzonder aan is, je kan toch ook gewoon een tweede HD in je laptop zetten? Mijn fout, niet in een 12 inch, natuurlijk. Maar de harddrives worden wel steeds kleiner. Fujitsu en Hitachi hebben trouwens al een 80 GB op de markt gebracht. Als ik dus over 2 jaar m’n nieuwe laptop koop zullen ze wel bij 200 GB zijn. The future looks good.

Ik heb hem gezien in de winkel en is zeer klein, zo’n lacie neemt evenveel plaats in als een usb memorystick. Tja beantwoord zelf je vraag wat moet je met een memorystick van 20gig? en bovenal firewire!

Bijdrager
    Rasheed187

Nu begrijp ik wat je bedoelt, jij praat over een Memory Stick reader, dat is natuurlijk wat anders dan de Memory Stick zelf, wat je gewoon in (Sony) laptops/desktops en foto/videocamera’s kan steken. Dat kan niet met de Lacie.
    En wat ik moet met een 20 GB MS? Nou, Sony heeft plannen om toekomstige digitale videocamera’s rechtstreeks op MS te laten opnemen.

Bijdrager
    2manydjs

Ik denk dat ze een Thum drive bedoelen. Dat is niet het zelfde als Memory Stick reader!
    Een USB thumb drive is volgens mij een memorystick ingebouwd in een klein USB “dongeltje”.

Bijdrager
    tyno

De mannen van Vodafone businesspoint wisten mij te vertellen dat hier bij macosx.nl de installatietips te vinden zijn voor het gebruik van de – officieel niet voor apple bruikbare – UMTS/GPRSdatacard van Vodafone. Maarwaarvind ik dat? Wie helpt mij?

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.