7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    zwiggelbig

Ultra slome mac pro 2010

Heey ik word hier echt helemaal gek van mijn Macbook pro uit 2010..
    Het duurde mij net 35 minuten om te googlen naar deze site, deze site te laden, account te maken, gmail te openen, in loggen, wachtwood kopiëren, hier weer in loggen. En toen duurde het mij nog eens 10 minuten om de tekst te schrijven. Maar dat schoot niet op dus ben uitgelogd van mijn gewone gebruikers account en ingelogd op mijn gast account. En het vreemde is dat deze ultra snel is!

Ik heb op mijn gewone gebruikers account al bijna alle bestonden in de prullebak gegooid, en verwijderd. Bureaublad is leeg, meeste dingen in download map zijn er af. En alle programma’s zoals excell, spotify had ik uitgezet. Ik snap er helemaal niets van.. Ik zelfs al zo ingesteld dat spotlight niet meer door mijn harde schijf zocht, en had hem al gedgrafmenteerd.

Ik snap er nu helemaal niets meer van.. Hoe kan het dat mijn gewone account waar wel dingen als microsoft office, spotify, quicktime, bittorent en nog een paar programmetjes maar, en verder niet veel bestanden meer zo ONGELOFELJK sloom is geworden? Terwijl dit gast account echt bizar snel is?

En wat kan ik er aan doen? Account verwijderen en een nieuwe maken?

Bijdrager
    makasa

nieuw account aanmaken is vaker de oplossing voor een trage Mac. Dus gewoon doen en wat zaken overzetten naar het nieuwe account

Bijdrager
    FloorvN

herstel eens je schijfpermissies, en doe eens een schijfcontrole !
    Doe dit vanaf het slome account.

Dit kun je vinden in het programma schijfhulpprogramma !

Bijdrager
    Maurits

Naast de vorige tips:

kijk ook eens bij system preferences – users and groups – de huidige gebruiker, rechtsboven tabje ‘Login Items’
    zie ook http://support.apple.com/kb/PH14413

staat daar zooi tussen die je niet wil?
    en als de gast gebruiker wel snel is, kijk dan eens als je huidige gebruiker in de map ~/Library/LaunchAgents/ alles wat je niet denkt te gebruiken daar uit slepen (bewaren als je het misschien later nodig hebt) , uitloggen en weer inloggen.

Bijdrager
    Janjans

En welke OSX draai je? Er zijn wat problemen met Mavericks. Zie o.a:

Mogelijke oplossing voor trage mac met mavericks

Laptop sloom sinds Mavericks update (kernel_task?)

Ik weet niet of dit de beste topics zijn, anders kan je zelf even zoeken op het forum. ( http://www.onemorething.nl/community/?q=Maverick%20sloom%20oplossing )

Ook las ik onlangs de tip om Mavericks opnieuw te installeren. Je kan ook terug naar de vorige versie gaan en wachten tot de update van Mavericks.

Kijk verder ook even in je activiteitenweergavescherm. Wellicht kun je daar zien welk programma veel vraagt van je computer, CPU of geheugen, en of dit überhaupt het geval is…. Ook even kijken of je harde schijf niet bijba vol is, dat kan een Mac ook nog wel eens niet zo leuk vinden….

Bijdrager
    GoeieDag

Over het algemeen is er een logische verklaring voor dit soort problemen, en zijn een aantal bovengenoemde tips weinig zinnig.
    Wat heb je bv aan extensies in Safari? Want bv een bekend probleem is FastestTube die icm een Facebookpagina je hele Mac naar de kloten kan trekken.
    Activiteitenweergave is inderdaad het begin van de zoektocht naar de oorzaak.

Bijdrager
    BoniMacX
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.