8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    cokie

UL en LI tonen geen disc

Hoi, ben bezig met het maken van een website.

mijn menu bovenaan bestaat uit een UL, dus in mijn css zit <li> met de gewenste opmaak.

ik ben nu bezig met het inbrengen van content. Ik wil graag een lijstje met disc symbool, maar krijg het niet weergegeven. ik heb gewooneen class gegeven aan de LI, hij springt wel in maar type disc werkt niet. bij ul werkt de type disc ook niet. ??

Geeft dit misschien een conflict met mijn li dat ik gebruik in mijn menu.

Hoe los ik dit op.

Dus in het kort:
    Li en UL gebruik ik voor mijn menu (Li gebruik ik in mijn css voor opmaak)
    Li en UL wil ik ook gebruiken voor een lijstje in mijn content met het disc symbool, maar die toont hij niet. (ik geef een class aan mijn Li, maar niets gebeurt)

Bijdrager
    macjk

misschien handig om je code te posten dan zien we snel genoeg wat je fout doet.

Bijdrager
    iJoost

Class op de UL misschien?

Maar ook voor jou het advies: Installeer Firebug even. Want daarmee kun je gemakkelijk zelf zien wat het effect van de diverse CSS-regels is voor een bepaald element in je webpagina. Warm aanbevolen.;-)

Bijdrager
    cokie

Hoi, hier mijn css. LI gebruik ik voor mijn links (header) en dus .lijst, gebruik ik bij mijn ul als class , heb ook al bij mijn li geprobeerd maard geen effect. De insprong van een lijst is er wel, maar het disc symbooltje wordt niet weergegeven.

body { margin: 0px; background-color: #12436b;}

#wrapper { background: url(../images/oranje.jpg) repeat-x; background-color: #ffffff;}

#container {
    margin: 0 auto;
    width: 899px;
    background: url(‘../images/top.jpg’) no-repeat;

}

#logo {
    padding-top: 40px;
    float: left;

}

li {
    font-family: Lucida Sans, Trebuchet MS, arial;
    color: #1663a0;
    margin-top: 60px;
    text-transform: uppercase;
    font-size: 8pt;
    padding-left: 19px;
    overflow: auto;
    }

#nav {
    margin-left: 35px;
    margin-top: 5px;

}

#header {
    padding-top: 120px;

}

#links {
    width: 221px;
    border-right: 1px solid #e2e4e5;
    margin-top: 30px;

}

#content {
    width: 605px;
    font-size: 12pt;
    padding-left: 60px;
    padding-top: 32px;
    overflow: hidden;

}

#klaar {
    clear: left;
    }

.sublinks {

padding-left: 35px;
    line-height: 15px;
    margin-top: 8px;

}

a {

}

a:hover {
    color: #7ba4c6;
    text-decoration: none;

}

.hoofdlinks {

}

.hoofdlinks:hover {
    color: #ff9000;
    text-decoration: none;

}

.nieuws {
    padding-left: 30px;
    border: 0;
    }

.openingsuren {
    font-weight: bold;

}

.dagen {
    color: #f19412;

}

.uren {
    color: #7d7d7d;

}

#footer {
    height: 96px;
    background-image: url(../images/footer.jpg);
    background-repeat: repeat-x;
    clear: both;

}

.footertekst {
    padding-top: 45px;
    color: #FFFFFF;
    padding-left: 25px;

}

.hormann {
    border: none;

}

.lijnoranje {

}

.inhoudcontent {
    color: #676767;
    text-transform: none;
    padding-right: 30px;
    line-height: 16pt;
    margin-top: 15px;
    }

#foot {
    margin: 0 auto;
    width: 899px;

}

.horlogo{
    padding-left: 40px;
    padding-right: 80px;

}

.mailto {
    }

.mailto:hover {
    color: #FFFFFF;

}

#meerveldlinks {
    background: url(../images/bg_meer.jpg) no-repeat;
    height: 180px;
    width: 257px;
    padding-top: 25px;

}

#meerveldrechts {
    background: url(../images/bg_meer.jpg) no-repeat;
    height: 180px;
    width: 257px;
    padding-top: 25px;
    overflow: auto;

}

.titelmeerveld {
    font-family: arial;
    color: #ea8f0d;
    }

.tekstmeerveld {
    color: #7fa6c5;
    line-height: 14pt;

}

.meerknoppen {

margin-left: -3px;

}

.hoofdlinksbg {

background-color: #FFFFFF;

}

#map {
    style: width: 600px; height: 300px;
    color:#7fa6c5;
    }

h4 {
    color:#5782a6;
    font-weight: 300;

}

.form {

}

.naartoe {
    color: #ff9000;
    font-size: 9pt;

}

.naartoe:hover {
    color: #7ba4c6;

}

.route {

}

.stippellijn {
    padding-top: 20px;

}

#hidden {
    scrolling: no;
    width: 600px;
    height: 100%;

}

.paddinglinkscontact {
    padding-bottom: 230px;

}

.paddinglinksligging {
    padding-bottom: 330px;

}

.infowindow {
    color: #12436b;
    font-weight: 100;

}

h1 {
    font-family: arial, Lucida Sans, Trebuchet MS;
    font-weight: 200;
    font-size: 15pt;
    line-height: 20pt;

}

h2 {
    color: #e38804;
    line-height: 20pt;

}

h3 {
    color: #424242;

}

.titelsinteksten {
    font-size: 10,5pt;

}

embed {
    margin-left: -25px;
    margin-top: 10px;
    }

.space { margin-top: 5px;
    }

.quote {font-family: Lucida Sans, Trebuchet MS, arial;
    color: #1663a0;;
    }

.quote2 {font-family: Lucida Sans, Trebuchet MS, arial;
    color: #1663a0;;
    line-height: 5pt;
    }

h5 {
    }

#vetgrijs { color:#424242; font-weight:bold; }

#vetblauw { color:#12578e; font-weight:bold; }

#vetoranje { font-weight: bold; color:#ea8f0d; }

#vettiteloranje { color:#ea8f0d;

}

.indent {
    margin-left: 20px;
    margin-top:10px;

}

.lijst { font-family: Lucida Sans, Trebuchet MS, arial;
    color: #676767;
    type: disc;
    clear: both;

}

.imgcontent { margin-right: 10px;
    border: 1;
    border-color: #666666;

}

#player {
    padding-left: 30px;
    margin-right: 20px;
    }

Bijdrager
    iJoost

http://jigsaw.w3.org/css-validator/validator

Sorry! We vonden de volgende fouten (5)
    URI : file://localhost/TextArea
    285 #map poging een puntkomma te vinden voor de eigenschapnaam: voeg deze toe
    349 #hidden Eigenschap scrolling bestaat niet : no
    416 .titelsinteksten Ongeldig getal : font-size Te veel waarden of teveel onbekende waarden : 10,5pt
    480 .lijst Eigenschap type bestaat niet : disc
    488 .imgcontent Ongeldig getal : border 1 geen border-color waarde : 1

↑ Top
    Waarschuwingen (34)
    URI : file://localhost/TextArea
    24 li Familienamen die spaties bevatten moeten tussen aanhalingstekens worden geplaatst. Als quotes worden weggelaten wordt elke tussenruimte voor en achter de naam genegeerd en elke groep whitespace-tekens in de naam wordt omgezet naar een spatie.
    60 #content Familienamen die spaties bevatten moeten tussen aanhalingstekens worden geplaatst. Als quotes worden weggelaten wordt elke tussenruimte voor en achter de naam genegeerd en elke groep whitespace-tekens in de naam wordt omgezet naar een spatie.
    79 .sublinks Familienamen die spaties bevatten moeten tussen aanhalingstekens worden geplaatst. Als quotes worden weggelaten wordt elke tussenruimte voor en achter de naam genegeerd en elke groep whitespace-tekens in de naam wordt omgezet naar een spatie.
    89 a Familienamen die spaties bevatten moeten tussen aanhalingstekens worden geplaatst. Als quotes worden weggelaten wordt elke tussenruimte voor en achter de naam genegeerd en elke groep whitespace-tekens in de naam wordt omgezet naar een spatie.
    99 a:hover Familienamen die spaties bevatten moeten tussen aanhalingstekens worden geplaatst. Als quotes worden weggelaten wordt elke tussenruimte voor en achter de naam genegeerd en elke groep whitespace-tekens in de naam wordt omgezet naar een spatie.
    108 .hoofdlinks Familienamen die spaties bevatten moeten tussen aanhalingstekens worden geplaatst. Als quotes worden weggelaten wordt elke tussenruimte voor en achter de naam genegeerd en elke groep whitespace-tekens in de naam wordt omgezet naar een spatie.
    116 .hoofdlinks:hover Familienamen die spaties bevatten moeten tussen aanhalingstekens worden geplaatst. Als quotes worden weggelaten wordt elke tussenruimte voor en achter de naam genegeerd en elke groep whitespace-tekens in de naam wordt omgezet naar een spatie.
    132 .openingsuren Familienamen die spaties bevatten moeten tussen aanhalingstekens worden geplaatst. Als quotes worden weggelaten wordt elke tussenruimte voor en achter de naam genegeerd en elke groep whitespace-tekens in de naam wordt omgezet naar een spatie.
    141 .dagen Familienamen die spaties bevatten moeten tussen aanhalingstekens worden geplaatst. Als quotes worden weggelaten wordt elke tussenruimte voor en achter de naam genegeerd en elke groep whitespace-tekens in de naam wordt omgezet naar een spatie.
    149 .uren Familienamen die spaties bevatten moeten tussen aanhalingstekens worden geplaatst. Als quotes worden weggelaten wordt elke tussenruimte voor en achter de naam genegeerd en elke groep whitespace-tekens in de naam wordt omgezet naar een spatie.
    167 .footertekst Familienamen die spaties bevatten moeten tussen aanhalingstekens worden geplaatst. Als quotes worden weggelaten wordt elke tussenruimte voor en achter de naam genegeerd en elke groep whitespace-tekens in de naam wordt omgezet naar een spatie.
    169 Dezelfde kleur en achtergrondkleur in twee contexten #wrapper en .footertekst
    169 Dezelfde kleur en achtergrondkleur in twee contexten .hoofdlinksbg en .footertekst
    189 .inhoudcontent Familienamen die spaties bevatten moeten tussen aanhalingstekens worden geplaatst. Als quotes worden weggelaten wordt elke tussenruimte voor en achter de naam genegeerd en elke groep whitespace-tekens in de naam wordt omgezet naar een spatie.
    215 .mailto Familienamen die spaties bevatten moeten tussen aanhalingstekens worden geplaatst. Als quotes worden weggelaten wordt elke tussenruimte voor en achter de naam genegeerd en elke groep whitespace-tekens in de naam wordt omgezet naar een spatie.
    223 .mailto:hover Familienamen die spaties bevatten moeten tussen aanhalingstekens worden geplaatst. Als quotes worden weggelaten wordt elke tussenruimte voor en achter de naam genegeerd en elke groep whitespace-tekens in de naam wordt omgezet naar een spatie.
    225 Dezelfde kleur en achtergrondkleur in twee contexten .hoofdlinksbg en .mailto:hover
    225 Dezelfde kleur en achtergrondkleur in twee contexten #wrapper en .mailto:hover
    262 .tekstmeerveld Familienamen die spaties bevatten moeten tussen aanhalingstekens worden geplaatst. Als quotes worden weggelaten wordt elke tussenruimte voor en achter de naam genegeerd en elke groep whitespace-tekens in de naam wordt omgezet naar een spatie.
    294 h4 Familienamen die spaties bevatten moeten tussen aanhalingstekens worden geplaatst. Als quotes worden weggelaten wordt elke tussenruimte voor en achter de naam genegeerd en elke groep whitespace-tekens in de naam wordt omgezet naar een spatie.
    303 .form Familienamen die spaties bevatten moeten tussen aanhalingstekens worden geplaatst. Als quotes worden weggelaten wordt elke tussenruimte voor en achter de naam genegeerd en elke groep whitespace-tekens in de naam wordt omgezet naar een spatie.
    313 .naartoe Familienamen die spaties bevatten moeten tussen aanhalingstekens worden geplaatst. Als quotes worden weggelaten wordt elke tussenruimte voor en achter de naam genegeerd en elke groep whitespace-tekens in de naam wordt omgezet naar een spatie.
    324 .naartoe:hover Familienamen die spaties bevatten moeten tussen aanhalingstekens worden geplaatst. Als quotes worden weggelaten wordt elke tussenruimte voor en achter de naam genegeerd en elke groep whitespace-tekens in de naam wordt omgezet naar een spatie.
    334 .route Familienamen die spaties bevatten moeten tussen aanhalingstekens worden geplaatst. Als quotes worden weggelaten wordt elke tussenruimte voor en achter de naam genegeerd en elke groep whitespace-tekens in de naam wordt omgezet naar een spatie.
    368 .infowindow Familienamen die spaties bevatten moeten tussen aanhalingstekens worden geplaatst. Als quotes worden weggelaten wordt elke tussenruimte voor en achter de naam genegeerd en elke groep whitespace-tekens in de naam wordt omgezet naar een spatie.
    369 Dezelfde kleur en achtergrondkleur in twee contexten body en .infowindow
    379 h1 Familienamen die spaties bevatten moeten tussen aanhalingstekens worden geplaatst. Als quotes worden weggelaten wordt elke tussenruimte voor en achter de naam genegeerd en elke groep whitespace-tekens in de naam wordt omgezet naar een spatie.
    390 h2 Familienamen die spaties bevatten moeten tussen aanhalingstekens worden geplaatst. Als quotes worden weggelaten wordt elke tussenruimte voor en achter de naam genegeerd en elke groep whitespace-tekens in de naam wordt omgezet naar een spatie.
    402 h3 Familienamen die spaties bevatten moeten tussen aanhalingstekens worden geplaatst. Als quotes worden weggelaten wordt elke tussenruimte voor en achter de naam genegeerd en elke groep whitespace-tekens in de naam wordt omgezet naar een spatie.
    412 .titelsinteksten Familienamen die spaties bevatten moeten tussen aanhalingstekens worden geplaatst. Als quotes worden weggelaten wordt elke tussenruimte voor en achter de naam genegeerd en elke groep whitespace-tekens in de naam wordt omgezet naar een spatie.
    431 .quote Familienamen die spaties bevatten moeten tussen aanhalingstekens worden geplaatst. Als quotes worden weggelaten wordt elke tussenruimte voor en achter de naam genegeerd en elke groep whitespace-tekens in de naam wordt omgezet naar een spatie.
    440 .quote2 Familienamen die spaties bevatten moeten tussen aanhalingstekens worden geplaatst. Als quotes worden weggelaten wordt elke tussenruimte voor en achter de naam genegeerd en elke groep whitespace-tekens in de naam wordt omgezet naar een spatie.
    461 #vettiteloranje Familienamen die spaties bevatten moeten tussen aanhalingstekens worden geplaatst. Als quotes worden weggelaten wordt elke tussenruimte voor en achter de naam genegeerd en elke groep whitespace-tekens in de naam wordt omgezet naar een spatie.
    476 .lijst Familienamen die spaties bevatten moeten tussen aanhalingstekens worden geplaatst. Als quotes worden weggelaten wordt elke tussenruimte voor en achter de naam genegeerd en elke groep whitespace-tekens in de naam wordt omgezet naar een spatie.

Bijdrager
    hansenonline

vind het een behoorlijke brij aan css en zonder html bestand is het nog steeds lastig om de overerving te vinden.
    wat ik in ieder geval niet tegenkom is ul{list-style-type: disc;}.
    ik raad je aan om de theorie over css beter te bestuderen, bijvoorbeeld door de boeken/websites te lezen die over webstandaarden en css gaan. ik zie dat je bijna overal je font declareert en dat is niet nodig als je voor de body je standaard font declareert. verder is het voor het overzicht m.i.

Bijdrager
    cokie
    ”hansenonline”

vind het een behoorlijke brij aan css en zonder html bestand is het nog steeds lastig om de overerving te vinden.
    wat ik in ieder geval niet tegenkom is ul{list-style-type: disc;}.
    ik raad je aan om de theorie over css beter te bestuderen, bijvoorbeeld door de boeken/websites te lezen die over webstandaarden en css gaan. ik zie dat je bijna overal je font declareert en dat is niet nodig als je voor de body je standaard font declareert. verder is het voor het overzicht m.i.

I know. Ik ben een grafisch vormgever en heb html/css via zelfstudie gedaan.
    Thx voor de reacties

Bijdrager
    iJoost

Gebruik dan vooral de twee links die ik je gaf. Dan leer je het het snelst goed doen.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.