20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:
    Bijdrager
    DEvoSIGN

UK Apple store

Nu de Britse ponden bijna gelijk staan met de euro vroeg ik me af of het mogelijk is om iets te kopen in de UK store en te laten verzenden naar nederland.

Zijn er mensen die dit al eens gedaan hebben of weten van een bedrijf die dit doet?

Grtn

Bijdrager
    Yaratje

Hier is al een topic over, en gaat over het verschepen van een MacBook.

http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=139565

Bijdrager
    KarelWillem

Nee, dat kan niet.

Zelf naar Engeland (minder dan 70 euro voor een (vlieg)retour) is de veiligste oplossing.

Koop dan gelijk een Mac Pro, dan is je voordeel tenminste stevig.

Bijdrager
    Hansi2124
    ”KarelWillem”

Nee, dat kan niet.

Zelf naar Engeland (minder dan 70 euro voor een retour) is de veiligste oplossing.

Is er dan een Apple winkel zodra je aan land komt?

Bijdrager
    KarelWillem

Yep. Op één van de London airports zit een Apple Store heb ik me laten vertellen.

En in het geval van een MacBook kun je ook terecht bij de Dixons Tax Free shop.

Bijdrager
    Hansi2124

Dat biedt dan inderdaad direct voordeel. Wist ik niet, eerlijk gezegd. Misschien nog een paar weken wachten, is het pond nog verder gedaald en zijn er nieuwe soorten Macs :P

Bijdrager
    KarelWillem

Voor een leuke vergoeding wil ik wel wat spullen voor je gaan halen hoor.

Bijdrager
    Hansi2124

Ik ben nog erg tevreden met mijn MBP van net een jaar, dus voor mij nu even niet. Was meer in het algemeen bedoeld. Maar bedankt voor het aanbod :)

Moderator
    Poezenbeest

Ga ik (tegen vergoeding) ook mee…

Maar een retourtje naar de Apple Store zonder langs de douane te gaan, kost slechts 180 met de trein…

Bijdrager
    sidartha
    ”KarelWillem”

Nee, dat kan niet.
    Koop dan gelijk een Mac Pro, dan is je voordeel tenminste stevig.

Hoe zit het dan met garantie? Op Macbooks is dat wereldwijd maar is dat ook het geval met desktops?

Bijdrager
    sypie

Net even gekeken bij Ryanair, voor 2 personen 4 dagen weg: €73,30 (ex incheck en eventuele bagagekosten) -> Totaal bij betaling: 113 euro. Komt omdat mijn vrouw geen EU paspoort heeft en we dus MOETEN inchecken bij de balie, koste €10 P.P. extra.

Bijdrager
    RobApple

Op alle Apple computers zit standaard een wereldwijde garantie van 1 jaar en 3 maanden telefonische ondersteuning. Het is uiteraard tegen betaling uit te breiden naar 3 jaar garantie/3 jaar telefonische ondersteuning met AppleCare.

Bijdrager
    Mona

Producten van en naar Londen (UK) invoeren is legaal, je hoeft hierover geen invoerbelasting te betalen. Daarnaast vlieg ik met enkele regelmaat via Ryanair naar Londen. Als je goed zoekt kun je voor nog geen €30,- op en neer, en sta je binnen 2 uur in hartje Londen (lees: in de Apple Store on Regent) …

:D

Bijdrager
    RobApple

Maar wel bij invoer als particulier 19% B.T.W., tenzij je als zaak een BTW codenummer hebt. Dan betaal je niets. Over computers hoef je geen invoerrechten te betalen, ook niet uit landen buiten de EU. Beneden de € 250,00 betaal je helemaal niets.

Moderator
    Poezenbeest

Ow wacht… met de EU doen ze dan wel weer mee… Vrij verkeer van goederen en zo… Je hoeft inderdaad niet eens invoerrechten of btw te betalen… als je het als particulier koopt…

Verwarrend die Britten… hoef je niet eens de douane te omzeilen…

Bijdrager
    jackbos

En koop je in de (UK) Dixons Tax Free shop dan moet je de producten die je daar koopt natuurlijk WEL aangeven bij terugkomst in Nederland.

Bijdrager
    Yosemite

Het Tax Free winkelen binnen de EU is al jaren gelden afgeschaft; je kan alleen echt Tax Free aankopen doen als je van een vliegveld in een EU land naar een niet EU land vliegt.

Daartegen staat natuurlijk weer het voordeel dat je binnen de EU geen invoerrechten en belastingen meer hoeft te betalen.

Bijdrager
    jackbos

Behalve dus in die Dixons Tax Free stores…
    Maar nu zijn we met z’n allen (incl. mijzelve) het hele onderwerp van

opnieuw aan het doen.

Daar verder?
    Kan deze op slot lijkt me.

Bijdrager
    Veritas
    ”KarelWillem”

Yep. Op één van de London airports zit een Apple Store heb ik me laten vertellen..

Klopt, deze ‘airport’ heet London Heathrow (LHR):-)

Niettemin ben ik 07 jan in London: ‘toevallig’ :evil:

@Zerk: *kugh* dat is wel een fatale vergissing hé, wat moet dat geven als ik de IB-afdeling bel met een echte vraag?

Moderator
    Poezenbeest
    ”jackbos”

Behalve dus in die Dixons Tax Free stores…
    Maar nu zijn we met z’n allen (incl. mijzelve) het hele onderwerp van

opnieuw aan het doen.

Daar verder?
    Kan deze op slot lijkt me.

Lijkt mij ook een goed plan….

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.