12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Xcode

Uitzuigen verlicht toetsenbord MacBook Pro 13-inch

Sinds een aantal weken ben ik in het bezit van een MacBook Pro 13-inch. Ik ben er heel zuinig op, er wordt dan ook niet bij de Mac gegeten. Maar stof kan je niet tegenhouden. Eens in de zoveel tijd zoog ik het toetsenbord van mijn iBook G4 uit. Dat ging zonder problemen. Je haalt er niet alles mee tussenweg, maar toch wel veel. Kan ik zonder problemen het toetsenbord van mijn MacBook Pro uitzuigen? Dus dat ik even de slang met een speciaal verlengstuk over mijn toetsenbord haal. Ik weet namelijk niet of ik de onderliggende techniek (verlichting e.d.) er mee kan ‘slopen’.

Alvast bedankt.

Bijdrager
    Nikita

De verlichting zit onder het aluminium deel, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. Ik zou het proberen met de zachte borstel en de stofzuiger op de laagste zuigstand. De kans dat je een knop los zuigt is minimaal, lijkt mij :wink:

Bijdrager
    macpro

En om dat risico ook uit te sluiten: even een nieuwe stofzuigerzak gebruiken.

Bijdrager
    Nikita

Dan zuigt ‘ie ook wel weer harder :wink:

Bijdrager
    macpro

Dat zuigt. :P

On topic: panty over de zuigmond.

Bijdrager
    Nikita

Dat zuigt dan weer veilig 8)

Bijdrager
    Xcode

De stofzuiger is een Dyson, dus over een stofzuigerzak hoef ik me geen zorgen te maken…;-)

Als ik een toets eraf zuig, dan neem ik aan dat ik die er weer gewoon op kan klikken. Ik maak me meer zorgen om de onderliggende techniek. Maar uitgaande van Nikita’s verhaal, hoef ik me daar gewoon geen zorgen over te maken.

Bijdrager
    Nikita

Ja, de toetsen kan je er meestal gewoon weer opklikken. Ik heb bij een witte MacBook een keer een half toetsenbord vervangen (was QWERTZ – Duits – en moest dus QWERTY worden (inclusief leestekens)).

Bijdrager
    Guidoooh

Lijkt mij wel dat je dat kan doen, wanneer je de stofzuiger op laagste zuigkracht stand staat, de toetsen lijken mij er vrij stevig op te zitten.

Bijdrager
    Xcode

Er zit maar één zuigstand op de stofzuiger die ik wil gebruiken. Over de toetsen maak ik me geen zorgen.

Bijdrager
    bluepower
    Bijdrager
    T-sec

Ik heb meer dan eens mijn keyboard van mijn MBP gestofzuigd.
    Ik zet altijd zo’n harige ronde borstel er op, tegen het krassen.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.