9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    macoky

[opgelost] Uitzendinggemist op iPad ism UPC internet werkt niet

Opeens kan ik geen uitzendingen meer bekijken op mijn iPad van uitzendinggemist. Ik krijg op de betawebsite te lezen
    “deze uitzending is niet voor de iPad beschikbaar” Via g3 werkt de website wel goed.
    Ook kan het niet aan iOS 4.3 liggen want op een iPad met iOS 4.2 werkt het ook niet. Ik heb een airport express rechtstreeks
    op mijn UPC modem aangesloten en dat werk ook niet. Dus mij conclusie is dat het iets met UPC te maken heeft. Heeft iemand
    met de zelfde configuratie het zelfde probleem en/of een oplossing ?

Geblokkeerd
    Anoniem

is de app downloaden geen oplossing.

Bijdrager
    KarelWillem

Hier met ADSL van Online werkt het in ieder geval nog gewoon.

Bijdrager
    Pieterr

Ik heb:
    iPad 1
    iOS 4.3
    UPC
    en geen probleem met

http://beta.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1075811

Bijdrager
    macoky

ik word helemaal gek …. waarom werkt het dan bij mij opeens niet meer ? @Pieterr3 woon jij in de het UPC gebied in de omgeving Apeldoorn ? Iemand een idee ?

Bijdrager
    Pieterr

Doet de link die ik hierboven gaf het wel op je Mac?

Heb je je iPad al een keer helemaal uit- en weer aangezet? (“rode slider”, appletje in beeld etc.)

Bijdrager
    macoky

Alles werkt prima op mijn mac. Ik heb werkelijk al van alles geprobeerd en ja ook de iPad helemaal opnieuw opgestart. Ik zie nu wel dat op mijn iPad een iets andere website wordt geladen. Op mijn iPad ontbreek boven aan rechts naast de FAQ de link voor de instellingen. Op mijn mac kan ik daar kiezen tussen silverlight of flash.Het gekke is nu dat wanneer ik op de betawebsite op mijn mac kies voor flash ik een serverfout krijg. Aan mijn netwerkinstellingen kan het ok niet liggen want ik heb alles ontkoppeld en heb nu een airportexpress rechtstreeks aan mijn modem aangesloten. Ik weet wel dat UPC van de week
    netwerkwerkzaamheden heeft uitgevoerd misschien dat het daarmee te maken heeft – maar dan zou het toch weer moeten werken als ik modem en router opnieuw opgestart heb ? pffff…. ik weet het niet meer.

Bijdrager
    macoky

Ik ben dus bezig om te achterhalen waaraan het kan liggen. Nu ben ik achter het volgende gekomen. Als ik op de “oude” website van uitzending gemist ga met mijn mac en een filmpje wil starten en dan kies voor silverlight dan denkt de server van uitzendinggemist dat ik in het buitenland zit. Nu is Apeldoorn bepaald niet in het buitenland. IK heb dus het vermoeden dat de server van uitzending gemist mijn locatie aan hand van mijn internetverbinding niet meer juist herkend iets wat ik niet zelf kan oplossen vrees ik. Hier een afbeelding van de foutmelding op mijn mac en een tweede van de foutmelding op mijn iPad.

Bijdrager
    macoky

vraagt mij niet hoe het kan – maar op eens werkt het weer. Blijkbaar heeft de publieke omroep of UPC naar aanleiding van mijn emails en posts het probleem ontdekt en verholpen;-)

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.