11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    ijiji

uitzendinggemist op iMac G4

Ik heb sinds kort een iMac G4 (800 mhz, 768 mb). Ik heb ‘m vooral gekocht om in de woonkamer af en toe uitzendinggemist te kunnen kijken. Maar het beeld hapert dus het is niet echt een pretje om te kijken. Ik heb flip4mac geinstalleerd en draai 10.4.11.
    Op mijn intel Imac draait het allemaal prima.
    Weet iemand iets? Ik heb al gezocht op het forum maar vond nog geen antwoord.

Bijdrager
    Zeekomkommer

Kies bij de instellingen van uitzendinggemist.nl voor Quicktime in plaats van Windows media, kijken of het dan beter gaat.

Bijdrager
    rebbx

tja is een wat gedateerde machine, flip4mac vreet nogal wat resources… denk dat je machine het niet helemaal meer aan kan. Dit komt ook doordat bij uitzendiggemist stevig wordt gebannerd in flash animatie’s. En g4 of g5 en flash dat werkt niet lekker met elkaar.

Bijdrager
    Zeekomkommer

Ja wat je sowieso het beste kan doen is er voor kiezen om de film op te slaan, rechts onder in de quicktime plugin. Je krijgt dan een klein bestandje in je download folder, als je daar op klikt opent de stream in quicktime player in plaats van de browser. De website kan dan dicht, dus scheelt resources. En je kan de film dan makkelijk fullscreen kijken.
    Maar zoals ik al eerder zei, zet de instellingen van uitzendinggemist eerst eens op quicktime.

Bijdrager
    rebbx

oplossing van Zeekomkommer kun je ook zeker proberen, had ik nog niet aan gedacht.

Bijdrager
    R-Flow

Ik merk dat onder Safari 4 Uitzending gemist flotter draait dan onder Safari 3. En dat op een 1 GHz eMac met Mac OS X 10.5 Leopard.

Bijdrager
    ijiji

Als ik ‘m laat openen in quicktime dan loopt het beter idd, maar de kwaliteit wordt een stuk minder en het is wel een heel klein schermpje zo. De tip van zeekomkommer zal ik ook nog even proberen. Als er verder nog tips zijn houd ik me aanbevolen.

Bijdrager
    palahala

Ik weet niet of het draait op jouw Mac, maar: XBMC Media Center (en waarschijnlijk Plex ook wel) ondersteunt het XOT-UZG script (formerly known as Uitzendinggemist.v2). Misschien dat dit betere resultaten geeft?

Bijdrager
    ijiji

Ik ga het proberen, thanks!

Bijdrager
    ijiji
    ”palahala”

Ik weet niet of het draait op jouw Mac, maar: XBMC Media Center (en waarschijnlijk Plex ook wel) ondersteunt het XOT-UZG script (formerly known as Uitzendinggemist.v2). Misschien dat dit betere resultaten geeft?

Werkt helaas niet, moet intel zijn + leopard.

Bijdrager
    arri

uitzendinggemist draait hier prima op een powerbook G4/667Mhz/512Mb (leopard) en net zo makkelijk ook op een pismo/powerbook G3/500Mhz/512Mb (linux/debian)..

zelfs die pismo heeft er geen enkele moeite mee, dus je imac kan het ook met gemak aan.

ik gebruik in OSX de VLC browser-plugin icm de wmv/asf stream, op de g3 de mplayer-mozilla plugin.

mijn ervaring is dat flip4mac redelijk in-efficient is.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.