30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 32)
  • Q:
    Bijdrager
    qjb

Uitzendinggemist lijkt weer te werken met flip4mac v2.1

Het lijkt erop dat uitzendinggemist.nl uitzendingen weer te bekijken zijn met Flip4Mac versie 2.1. Kunnen anderen dit reproduceren?

(Ik gebruik 10.4.8 qt 7.1.3 en f4m 2.1.0.33 op PPC)

Bijdrager
    Nikita

Hier Intel en ik krijg nog steeds “Deze URL is ongeldig”… :(

Bijdrager
    Stro

Intel; idem 404 url bladibla…

Bijdrager
    computer space

Ik vis nu met uitzendinggemist de url uit de activiteitenweergave. Sla de boel vervolgens op met record-stream in CocoaJT en speel dit af in QT/Flip4Mac. Dit werkt nu prima.

Bijdrager
    qjb

Voor intel werkt het dus nog niet. Jammer.

Bijdrager
    computer space

Werkt mijn route ook niet op Intel mac? CocoaJT is immers Uiversal

Bijdrager
    qjb

Vreemd. Blik op de weg van 10-10-2006 werkt bijvoorbeeld evenzo keuringsdienst van waarden maar weer andere programma’s blijken nog altijd Invalid URL te geven. Misschien een toevalstreffer of niet?

Bijdrager
    Nikita
    ”Martiniman”

Werkt mijn route ook niet op Intel mac? CocoaJT is immers Uiversal

Ik heb nu de plug-in weer zo ingesteld dat ‘ie niet QuickTime ‘los’ opstart maar gewoon in de browser het filmpje moet afspelen. Dan krijg ik de melding “Flip4Mac WMV does not support this filetype” of iets in de trant.

Als ik bij Activiteitenweergave kijk, zie ik bij “Player omroep.nl” wel een hele rits bestanden staan, maar welke moet ik nu kiezen? Geen van allen zien ze er uit als filmpjes (of links er naar toe…).

Bijdrager
    computer space

Je moet het bestand hebben met .asf erachter. Bevat ook meestal een datum in de bestandsnaam.

Bijdrager
    Nikita

Het gekke is dus dat ik in Activiteitenoverzicht nergens iets met .ASF kan vinden… Heb de Lama’s en Pauw & Witteman geprobeerd. Wel een hoop .js bestandjes. Enig idee?

Bijdrager
    computer space

http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/tv/vara/pauwenwitteman/bb.20061023.asf

http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/tv/bnn/delamas/bb.20061013.asf

Ik zie ze gewoon in de broncode staan hoor. Zoeken op .asf en meteen raak. Weet je wel zeker dat je P&W wilt zien? Wat een kwallen zeg!

Bijdrager
    Gees

En wat betekend deze melding?…..

“Error Creating Unique tmp file” moet ik iets veranderen?….

Groet Gees

Bijdrager
    computer space
    Bijdrager
    Nikita

Oh, je zit bij de Bronversie te kijken. Ik zit bij Activiteitenoverzicht te neuzen :P

In VLC Player speelt ‘ie ‘m nu inderdaad gewoon goed af. Wel vind ik de kwaliteit wat laag hoor. En dat voor de Breedband variant (ik neem aan dat de ‘bb’ in de bestandsnaam voor breedband staat). Vraag ik me af hoe bagger de 56k-variant is :?

Bijdrager
    computer space

In Quicktime speelt ie stukken beter af dan in VLC, waar het inderdaad grote crap is. Met quicktime op fullscreen en mijn mini aan de tv en stereo heb ik nauwelijks door dat ik geen kabel meer heb.

Bijdrager
    Nikita

In QuickTime doet ‘ie bij mij helemaal niks? :|
    Archief –> Open Netwerk –> Plak URL van Uitzendinggemist.nl –> Klik op OK

Geen enkele reactie, niet eens een foutmelding… :?

Ik snap het niet hoor… RTL Nieuws werkt bijvoorbeeld net zo hard met WMP bestanden op hun site en daar werkt het vlekkeloos. En in een stuk hogere kwaliteit (vaak gewoon de volledige tv-resolutie).

Bijdrager
    Gees

Ik krijg dan de melding “Waarschuwing deze url is ongeldig”

Bijdrager
    computer space

Daarom dus ook mijn advies de stream eerst op te slaan met CocoaJT en dan af te spelen. Niet live, maar dat is UZG toch al niet:p

Bijdrager
    Gees

Maar ook hier de melding ‘Cannot play the file format is ivalid’
    na plaatsing stream;http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/tv/vara/pauwenwitteman/bb.20061023.asf

Dus doe ik weer wat fout, denk ik!…

Bijdrager
    Nikita

Bij mij staat ‘ie ‘m nu te downloaden (als het goed is…). Ik heb de link geplakt in het venstertje wat je krijgt als je op “Recorder –> Record a Stream” klikt.

Bijdrager
    Gees

bij mij ook, maar dan via WMP

Bijdrager
    Gees

Dit duurt mij veels te lang, geloof ook niet dat dat de bedoeling is?…. :grrr:

Bijdrager
    computer space

Bij mij haalt ie de uitzendingen op met ongeveer 1000kbit/s, dus 2x zo snel als de aflevering afspeelt (streams zijn 500kbit). Bovendien als ik er 4 tegelijk opsla haalt ie zelfs 4x1000kbit!
    4 afleveringen BZV in een halfuur op de HD, in totaal 900 Mb. Vind ik niet te traag op zich.

Bijdrager
    Gees

Ik Schaam me rot, want als je op dat vergrootglas klikt heb je gelijk beeld (recorder) Zat te slapen.

Bijdrager
    Nikita

Ik pak nu dezelfde stream als Gees, maar bij mij gaat het ook niet indrukwekkend snel… Hij staat nu een goeie 20 minuten te downloaden en ik zit pas op 163 Mb :? Ik vraag me af hoe groot het bestand in totaal is, want dat geeft ‘ie ook niet aan. Net zo min als de snelheid btw…

Bijdrager
    Gees

Maar heb je intussen wel beeld?

Bijdrager
    computer space

Een uitzending van een uur is ongeveer 230Mb, dus dat klopt wel. Je bent er bijna!

Bijdrager
    Nikita
    ”Gees”

Maar heb je intussen wel beeld?

Ja, als ik ‘m open, maar dan wordt de rest wel gedownload maar niet er achteraan geplakt. Dus moet ik ‘m naderhand weer opnieuw openen om de rest te zien. Noem het duf, maar dat vind ik omslachtig. Lijkt Windows wel :sealed:

”Martiniman”

Een uitzending van een uur is ongeveer 230Mb, dus dat klopt wel. Je bent er bijna!

*Joepie*, dus dat betekend dat ‘ie de afleveringen op afspeelsnelheid aan het binnen halen is. Hoe gaat het bij jou zoveel sneller?

Bijdrager
    computer space
    ”Nikita”

*Joepie*, dus dat betekend dat ‘ie de afleveringen op afspeelsnelheid aan het binnen halen is. Hoe gaat het bij jou zoveel sneller?

Je noemt 163mb in 20minuten: Dat is ongeveer 240 Mb in 30 minuten. Dat is een uur speeltijd ophalen in een half uur, ook bij jou. Tot ongeveer 4 uitzendingen gelijk ophalen vertraagd bij mij niet, dus dan heb je 4x een uur in een half uur opgehaald.

Bijdrager
    machans

Mensen tot voor kort werkte alles goed met RealP ga aub klagen, mailen / bellen die omroepen.

Doe ik ook en echt het gaat helpen. Al het bovenstaande is mooi technisch speurwerk maar in 2006 moet het gewoon werken.
    Mailen dus!! het is per slot van rekening publieksgeld en ook niet windows gebuikers betalen belasting .
    Vanuit mijn acties richting omroep kwam ik te weten dat de omroep eventueel overweegt ook steaming mbv mpeg4 aan te bieden. Mailtjes van jullie kunnen net dat verschil maken.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 32)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.