10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Ernste

Uitzending gemist op PPC

Naar ik begrijp kun je geen Uitzending gemist zien op een Powermac, omdat je van Silverlight geen hogere versie dan 1.0 kunt installeren.

Ik kwam hier een truc tegen om toch Silveright 2 op PowerMac te installeren.

Hier is Silverlight 2 te downloaden.

Werkt goed op mijn PowerBook G4.

Of je ook nog hogere versies op PowerMac kunt zetten weet ik niet.

Geblokkeerd
    Anoniem

of koop een nieuwe mac.

Bijdrager
    PowerMacje

Of je gebruikt gewoon de QuickTime-player.

Bijdrager
    1984
    Ernste op 19 april 2011

Ik kwam hier een truc tegen om toch Silveright 2 op PowerMac te installeren.
    Werkt goed op mijn PowerBook G4.

Of je ook nog hogere versies op PowerMac kunt zetten weet ik niet.
    http://help.publiekeomroep.nl/faqs/uitzending-gemist-op-de-mac
    http://help.publiekeomroep.nl/conversaties/uitzending-gemist-op-mac-ppc-powerpc-g3-g4-g5

Geblokkeerd
    Anoniem

of je gebruikt flash.

Bijdrager
    Afroman

WTF! De TS heeft goede info gevonden en wordt het afgekraakt? jezus!

Geblokkeerd
    Anoniem

Waarom mijn naam erachteraan??

Bijdrager
    johnkeates

Silverlight is niet de enige optie, en installatie-eisen aanpassen is meestal niet de oplossing, zo’n hack is meestal niet aan te raden om dat de meeste checks er met een goede reden op zitten. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk Mac OS X op een 350Mhz PPC G3 systeem te draaien, maar het werkt gewoon niet, je kan er onmogelijk productief mee zijn, en dus is het niet echt zinvol om dat installatie check te omzeilen. (ter illustratie). Leuke vondst voor mensen die niet wisten dat packages inhoud hadden, maar verder geen ‘oplossing’ voor het ‘probleem’. Het ‘probleem’ is dat mensen op een PPC mac niet standaard de uitzending gemist player kunnen gebruiken, om dat deze niet op quicktime staat als standaard. De oplossing is dan ook op instellingen klikken en daar quicktime kiezen, en niet een installer package verbouwen om zo de default instelling van uitzendinggemist te bevredigen:)

Bijdrager
    Ernste

> De oplossing is dan ook op instellingen klikken en daar quicktime kiezen

Goed idee.

Opmerking: de vernieuwde site van Uitzending gemist (nog in beta) geeft vooralsnog bij instellingen alleen de opties Flash en Silverlight, dus daar geen Quicktime.

Bijdrager
    johnkeates

Flash kiezen is in dat geval de oplossing. Quicktime is via een greasemonkey achtig systeem wel tevoorschijn te toveren, want de streams zelf zijn gewoon zonder flash/silverlight player te decoderen.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.