30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 43)
  • Q:
    Bijdrager
    jonathanc_

Uitzending gemist nieuwe mediaplayer (opgelost)

Hoi

Ik zou graag zomergasten 2013 van uitzendinggemist.nl downloaden. Op internet is er veel over te vinden hoe je dat moet doen, maar de NPO heeft onlangs hun mediaplayer vernieuwd, waardoor je de instelling niet meer hebt om in Flash af te spelen.

Wat ik ook al heb gevonden is dat er nu heel kleine bestandjes worden gedownload van ±1mb. Voor 1 minuut zijn er maar liefst al 8 bestandjes en Zomergasten is 3 uur lang. Dus met andere woorden 1440 bestandjes achter elkaar moeten zetten.

Is er een manier om een aflevering van uitzendinggemist.nl op een veel simpelere manier te downloaden?

Alvast bedankt!

Groetjes
    Jonathan

Bijdrager
    koenvisser

JDownloader gebruiken. Link van de uitzending kopieren en dan gaat die vanzelf in “linkgrabber”.
    Dan zie je de aflevering van zomergasten staan die ± 1,39Gb groot is.
    Dan op het knopje Voortzetten drukken, en je downloadt ‘m!

Bijdrager
    1984

Het jeugdjournaal downloaden hij, echter bij het afspelen bleef hij op de helft hangen

Echter bij zomergasten ….. en indien ik na 3 uur downloaden er maar een uur heb opstaan.,,,dat is niet de bedoeling

Ik denk dat ik die JDownloader er maar vlug weer afgooi,

Bijdrager
    jonathanc_

Heel interessant TheBigZ, maar hoe kan je al die TS bestandjes in een keer downloaden?

Inactief
    Anoniem

De oplossing die gegarandeerd werkt is het gebruiken van GemistDownloader, een Windows freeware-programma speciaal geprogrammeerd voor Uitzending Gemist.
    Deze werkt – tot mijn verbazing – tot op heden nog steeds.

Maar ja, voor mensen die geen Windowsmachines in huis hebben (of vertikken hun Mac te Bootcampen) is dat niet weggelegd.

Bijdrager
    jonathanc_

Bedankt! Zal dan niet anders gaan zeker dan een virtuele machine snel te maken:(

Bijdrager
    TheBigZ
    Appelschil op 01 augustus 2013

Deze werkt – tot mijn verbazing – tot op heden nog steeds.

Ook met alle uitzendingen? Zoals bijvoorbeeld de Zomergasten-aflevering met Hans Teeuwen?

Men heeft bij Uitzending Gemist namelijk nog niet alle video’s omgezet naar het nieuwe formaat.

Bijdrager
    TheBigZ
    jonathanc_ op 31 juli 2013

Heel interessant TheBigZ, maar hoe kan je al die TS bestandjes in een keer downloaden?

In de links wordt de aanpak genoemd van het opsnorren van het bijbehorende m3u8 bestand, en dan ffmpeg gebruiken om te downloaden.

Bijdrager
    TheBigZ

Hm. Vreemd…

Ik probeer nu zelf nog eens (Zomergasten) en ik kan de aflevering gewoon als MP4 downloaden mbv de VideoDownloadhelper Firefox-plugin.

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1357580

Inactief
    Anoniem

Ik merkte gisteravond ook dat ik de laatste aflevering van EenVandaag zonder problemen met GemistDownloader kon binnenhalen, terwijl dit met VideoDownloaderhelper niet meer ging. Heel apart…

Bijdrager
    1984
    Appelschil op 01 augustus 2013

terwijl dit met VideoDownloaderhelper niet meer ging. Heel apart…

Waarschijnlijk JDownloader in combinatie met FF Downloadhelper, tijdens de installatie van JDownloader werd gevraagd of ik hem wou integreren met Firefox
    Nu hoefde ik alleen op het pijltje te klikken en ……hij is bezig..

Bijdrager
    jonathanc_

Ze hebben precies terug de oude mediaspeler geïntegreerd. Nu lukt alles terug:)

Bijdrager
    TheBigZ

Ja wat UitzendingGemist betreft lijken alle problemen opgelost.

Bijdrager
    1984

Dus als ik het goed begrijp kan ik die JDownloader naar de prullenmand verwijzen.

Bijdrager
    jonathanc_

Het is me gelukt om zomergasten te downloaden!!!!
    Bedankt allemaal!!!!!!!!!!!

Groetjes
    Jonathan

Inactief
    Anoniem
    jonathanc_ op 01 augustus 2013

Ze hebben precies terug de oude mediaspeler geïntegreerd. Nu lukt alles terug:)

Sowieso snapte ik niet echt waarom Hilversum nu in ’s hemelsnaam voor een Flashplayer had gekozen. Ik dacht juist tot verkort dat Flash een uitstervende plug-in was.

Maar ja, het terugplaatsen van de oude player zal wel uitstel zijn. :\

Inactief
    Anoniem
    jonathanc_ op 02 augustus 2013

Het is me gelukt om zomergasten te downloaden!

Kun je nog even uitleggen hoe je dat hebt gedaan. Wel zo handig voor andere forumgebruikers.

Bijdrager
    TheBigZ

@Koen:

TheBigZ op 01 augustus 2013

Ik probeer nu zelf nog eens (Zomergasten) en ik kan de aflevering gewoon als MP4 downloaden mbv de VideoDownloadhelper Firefox-plugin.

Bijdrager
    1984
    koen op 02 augustus 2013

Kun je nog even uitleggen hoe je dat hebt gedaan. Wel zo handig voor andere forumgebruikers.

TheBigZ op 31 juli 2013

Zie ook dit topic: http://www.onemorething.nl/community/topic/hoe-kun-je-uitzendinggemist-downloaden-op-je-mac-mountain-lion/

Bijdrager
    jonathanc_
    koen op 02 augustus 2013
    jonathanc_ op 02 augustus 2013

Het is me gelukt om zomergasten te downloaden!

Uiteraard!!! Via de plugin in Chrome: FVD downloader: https://chrome.google.com/webstore/detail/fvd-downloader/lfmhcpmkbdkbgbmkjoiopeeegenkdikp
    Even naar het juiste filmpje op uitzending gemist zoeken, de plugin vindt direct welke file het is en downloaden maar…

Nogmaals bedankt allemaal voor jullie hulp;)

Inactief
    Anoniem

En nu zijn we weer terug bij af… :\ De NPO heeft “om te voldoen aan de huidige cookiewet” de nieuwe player weer geplaatst.

Nog steeds niemand met een oplossing om van de tientallen verschijnende MP2T-bestanden één MP4-bestand te maken?

Bijdrager
    corone

Ik heb helemaal niks met Apple eigenlijk :P, maar voor het Uitzendinggemist gedoe heb ik me toch maar even geregisteerd.

Weekje terug zag ik op http://help.npo.nl/ dat er veel mensen problemen met de nieuwe flashplayer op Uitzendinggemist.nl hebben. Ook kwam de vraag telkens terug; wat te doen met al die losse ts-bestandjes. Ik dacht, laat ik maar even een topic starten met de nodige uitleg. Zo gezegt zo gedaan, maar mijn topic werd binnen no-time verwijderd/gecensureerd door een moderator. Vandaag heb ik de tekst maar even op mijn website gezet, dan hebben mensen er toch nog wat aan. De tekst is op dit moment nog niet verder gelinkt, verborgen link dus.

P.s. Ik zeg het er maar even voor de duidelijkheid bij: Tekst is opgezet met Windows in het achterhoofd!

Bijdrager
    1984
    corone op 02 september 2013

Ik heb helemaal niks met Apple eigenlijk :P, maar voor het Uitzendinggemist gedoe heb ik me toch maar even geregisteerd.

koenvisser op 31 juli 2013

JDownloader gebruiken. Link van de uitzending kopieren en dan gaat die vanzelf in “linkgrabber”.
    Dan zie je de aflevering van zomergasten staan die ± 1,39Gb groot is.
    Dan op het knopje Voortzetten drukken, en je downloadt ‘m!

Dat werkt wel zo handig

EDIT :

echter bij het afspelen bleef hij op de helft hangen

en helaas nu blijft hij weer op de helft hangen………:?

Bijdrager
    Haike
    TheBigZ op 02 augustus 2013

@Koen:

TheBigZ op 01 augustus 2013

Maar nu krijg je dit te zien als ik op jouw link druk…

Bijdrager
    KarelWillem

Wat in augustus en september nog werkte, werkt nu niet meer helaas.

Bijdrager
    Peter van Dijk

http://www.downloadgemist.nl

Easy Peasy:):)

Werkt op het moment nog wel.

Bijdrager
    Shmoo

Wij van WC Eend, adviseren WC Eend!

Bijdrager
    TheBigZ

Zie de tip van Appelschil in dit topic:

Downloaden uitzending gemist

Bijdrager
    KarelWillem

Die tip is ook alweer achterhaald helaas.
    En ik ben er alweer heel lang mee aan het worstelen.:)

Opname van de NOS, waarin het corps van mijn zoon te zien is. Hoe neem ik dat op?

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 43)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.