6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Blue helmet

Uitzending gemist in het buitenland via iPad

Mijn vrouw is momenteel in het buitenland met haar iPad. Nu wil ze via de Uitzending gemist iPhone app uitzendingen bekijken maar dat werkt niet. Ook via de nieuwe Uitzending gemist website en de RTL site, lukt haar niet om uitzendingen te bekijken. Ik lees wel op het Internet dat sommige uitzendingen niet in het buitenland te bekijken zijn vanwege rechten, maar ik lees nergens dat het überhaupt niet mogelijk zou zijn.

Is mijn conclusie de juiste dat Uitzending Gemist (publiek omroep & commerciële omroepen) niet te gebruiken is in het buitenland?

Bijdrager
    Maverick9898

Volgens mij is het wel in het buitenland te bekijken, alleen binnen een bepaalde regio. Dus filmpjes uit Amerika kan je hier niet altijd bekijken, filmpjes uit bijv. Duitsland volgens mij altijd.
    Dit weet ik overigens niet helemaal zeker hoor(A).

Bijdrager
    Blue helmet

De locatie is Griekenland:smile:

Bijdrager
    MichMich

In sommige gevallen kan je van je eigen thuismodem een lokale proxy maken. Haar verbinding loopt dan via jullie thuis.

Google is your friend.

Bijdrager
    Blue helmet

Ja, ik had eerst ge-googled! Maar ben een gebruiker, geen techneut, dus ‘lokale proxy maken’ …. geen idee hoe.

De redactie van Uitzending Gemist heeft inmiddels bevestigd dat de nieuwe beta site iPad geschikt is omdat deze dan schakelt naar HTLM5. In Nederland op een iPad van een collega getest en het werkt. Blijft over de rechten kwestie waardoor sommige uitzendingen niet doorgegeven worden.

Ik vrees nu dat mede de slechte Wi-Fi ontvangst en waarschijnlijk niet al te beste Internet bandbreedte mede debet zijn aan de problemen. De redactie van Uitzending Gemist is zeer behulpzaam.

Bijdrager
    Raddie

Gisterenavond nog via beta.uitzendinggemist.nl naar NL tv gekeken in Amerika, werkt prima. Ik heb alleen iets gemerkt van geblokkeerde uitzendingen wegens rechten tijdens de Olympische Spelen, het WK voetbal en de Tour de France, dan zijn zelfs de NOS journaal podcast gecensureerd of helemaal afwezig.

Hier in Amerika is een hele populaire dienst voor online kijken van films, Netflix. Heel veel mensen hebben een abonnement. Die uitzendingen schijnen alleen binnen de VS te bekijken te zijn. In NL kun je dus niet gewoon een abonnement nemen, hoewel dat wel aantrekkelijk zou zijn. Er zijn dus wel degelijk partijen die met IP adressen de mogelijkheden beperken. Maar uitzendinggemist.nl hoort daar niet bij.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.