20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:
    Bijdrager
    iDavid

Uitzending gemist @ iMac

Hallo,

Ik ben zeer ontevreden over de mediaplayer op OSX die je tegen komt tijdens uitzending gemist e.d.

Je kan ten eerste het beeld niet fullscreen maken, wat in Windows wel kan.
    Je kan het bolletje niet verplaatsen naar een verder deel in het balkje zodat hij vanaf daar gaat bufferen en daar verder gaat
    sommige buttons komen niet te voorschijn, zie screen. Erg irritant allemaal.

Is er een alternatief of een fix hiervoor?

bedankt

Bijdrager
    Gates

Als je naar Systeemvoorkeuren gaat, kan je in het menu van Flip4Mac instellen dat Quicktime Player opgestart moet worden (Launch Quicktime Player). Hierdoor kan je wel fullscreen je filmpje bekijken.

Heb je overigens wel de zoekfunctie gebruikt? Beide onderwerpen zijn hier vaker behandeld.

Bijdrager
    iDavid

nou, fullscreen kan ik dan wel kijken maar ik kan nog steeds niet de schuif ergens anders zetten. Ik ben dus verplicht de hele serie opnieuw te kijken of hem een half uur laten bufferen..

Bijdrager
    sypie

Ja, of je slaat je film op op je Mac zodat je wél kunt zappen in een film. Met Safari is dit geen probleem.

Bijdrager
    1984

Meestal download ik de stream eerst ((Launch Quicktime Player ,uitvinken) daarna kies je voor save as Quicktime Movie, en dan kun je alles doen wat jij wenst (beschreef)

Bijdrager
    macjk

Dit heeft toch ook niks te maken met een slechte mediaplayer op OSX. Volgensmij gebruik je flip4mac een brouwseltje dat niet altijd even goed werkt. Maar uitzendinggemist streamt tegenwoordig toch ook in quicktime??

Bijdrager
    Pieterr
    ”1984″

Meestal download ik de stream eerst ((Launch Quicktime Player ,uitvinken) daarna kies je voor save as Quicktime Movie, en dan kun je alles doen wat jij wenst (beschreef)

Maar dan heb je dus ook al het hele filmpje gedownload, en dat is wat de TS nou net hoopt te voorkomen.
    Hij wil gewoon even snel door de stream heen kunnen zappen.

Bijdrager
    1984

Dat kan dus alleen als hij helemaal geladen is…

Bijdrager
    iDavid
    ”1984″

ja precies, dus ik moet WEER van windows gebruik maken.. gvd..

Mac is niet altijd zo ideaal…

Bijdrager
    Pieterr
    ”1984″

In OS X. In Windows hoeft dat blijkbaar niet.

[size=9:7681e721f7]Mijn zus (recente switcher) klaagde hier ook over. Ik wist zo gauw geen oplossing.[/size:7681e721f7]

Bijdrager
    Fishstick

Dit probleem had ik ook toen ik firefox gebruikte, maar in safari doet die Flip4Mac plug gewoon goed zijn werk..

Bijdrager
    G-Force

Dit soort gezeur krijg je dus als een bedrijf geen poot wil uitsteken om hun eigen formaat op andere platforms te ondersteunen. Jammer, maar het is nu eenmaal zo.

Inactief
    Anoniem
    ”iDavid”

Correctie: de Nederlandse openbare omroep is niet zo ideaal, omdat het Microsoft-hoeren (= WMV) zijn.

Bijdrager
    iDavid
    ”Zakske”
    ”iDavid”

Correctie: de Nederlandse openbare omroep is niet zo ideaal, omdat het Microsoft-hoeren (= WMV) zijn.

nee windows, die houden wmv alleen voor windows, sukkels.

TROS = APPLE. altijd apple’s bij radar enzo

Bijdrager
    1984
    ”Zakske”
    ”iDavid”

Correctie: de Nederlandse openbare omroep is niet zo ideaal, omdat het Microsoft-xxxx (= WMV) zijn.

Gelieve een beetje op je taalgebruik te letten:wink: daarnaast loont het om even op de site zelf te kijken

Bijdrager
    Chester2

Blijf het wel jammer vinden dat wanneer je daar kiest voor Quicktime, je verder niets kan vergroten…

Daarom heb ik nog steeds de boel ingesteld op WMV, waardoor Flip4Mac Uitzending Gemist kan doorsturen naar Quicktime, die ik vervolgens dan wèl op fullscreen kan zetten (CMD+F).

Niet ideaal, maar het werkt.

Lijkt me toch dat Flash hier uitkomst kan bieden…

Bijdrager
    awesomemac

Als ik zo kijk, doen jullie hetzelfde als wat ik doe:

Met QT Pro de stream opslaan als QT Movie en dan heb je een bestandje van 4 Kb welke dan na dubbelklik de tv serie weergeeft en dus ook volledig scherm.

Maar ik zie dat jullie streams eerst moeten bufferen (het langzaam balkje wat groeit).

Flip4Mac heeft ook een Utility waarmee alle WMV bestanden direct als streams vertoond worden, dus niets wachten tot het gedownload is.

Probeer dit anders even:

http://flip4mac.com/downloads/wmv_components/F4M_CSM_Utility.zip

En zelf kies ik ook voor QT als deze aanwezig is. Deze kan je gewoon stoppen en een WMV moet eerst 10 sec bufferen. En Flash? Liever niet, vreet veel van je Mac.

Bijdrager
    Pieterr

Net even naar http://www.uitzendinggemist.nl/ gesurft, op een uitzending geklikt, rechtsboven instellingen gekozen, en de QuickTime player gekozen ipv de Windows Media Player (niet vergeten even op de “Sla op” button te klikken) en warempel, ik kan het bolletje onder het filmpje op een willekeurige plek slepen om rond te springen in het filmpje. Zonder het hele filmpje te hoeven downloaden. Geen idee of dit altijd al kon met de QuickTime plugin, maar nu in ieder geval dus wel.

Bijdrager
    Reneenyvonne

Ik weet niet wat ik fout doe maar bijna alle filmpjes die ik aanklik werken niet. Ik heb als instelling Quicktime, ADSL. Bij de meeste filmpjes komt het Quicktime logo te staan met :geen verbinding……..
    Andere spelen alleen de reclame af en stoppen dan.
    Ik weet het niet meer. een paar weken geleden werkt alles nog redelijk.
    Ik gebruik Flip 4mac.

Bijdrager
    Pieterr
    ”Renéenyvonne”

Ik weet niet wat ik fout doe maar bijna alle filmpjes die ik aanklik werken niet. Ik heb als instelling Quicktime, ADSL. Bij de meeste filmpjes komt het Quicktime logo te staan met :geen verbinding……..

Misschien heb je ook last van het probleem dat hier beschreven wordt: http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=133556

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.