6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    Bruce27

rare dingen met apple TV

nadat ik apple TV heb aangemeld bij mijn netwerk (wegens ander wachtwoord) en dit geaccepteerd is (“verbonden”) was het voorheen mogelijk om op TV te kijken naar eigen films op mijn laptop etc. Nu krijg ik uitsluitend films te huur of te koop aangeboden.
    Met geen mogelijkheid komt mijn eigen laptop(scherm) meer op de TV.
    Is die functie soms uitgeschakeld door een ongemerkte update of zo nu apple TV weer aan het net hangt?
    Nog iets; op de laptop wordt bij “deel” nu ineens gevraagd naar een wachtwoord voor airdrop. Nooit eerder gevraagd. Ik heb het ook niet.
    Iemand die het snapt? Graag, ik wil via de laptop (MB-air) mijn zelf gemaakte films in grootbeeld checken op de TV.
    BVD!

• Dit onderwerp is gewijzigd 2 jaren, 7 maanden geleden door  Bruce27.

Bijdrager
    IsSidha

heb je in iTunes “home sharing” weer opnieuw geactiveerd?
    denk dat je dat opnieuw moet doen

Bijdrager
    Bruce27

dat heb ik nu gedaan in voorkeuren, delen, thuisvideo’s en aangekruist. (stond niet aan) maar ga ik naar de map films op laptop, kies de film en klik op icoon deel, dan vraagt ie weer naar wachtw. “voor apple TV (85)” het zegt me niets.

Bijdrager
    jv65

Heb je AirPlay-beeldscherm aan staan?

Zie: Systeemvoorkeuren > Beeldschermen

Bijdrager
    Bruce27

dat stond inderdaad uit (waarom weet ik niet want als je niet weet dat het aan kan zet je het ook niet uit) maar nog steeds vraagt ie een ww wat ik niet ken en nooit gehad heb. Wel verschijnt nu op de TV de optie: kies wifi netwerk UPC 123456 of apple TV wat gisteren niet meer langs kwam wanneer ik voor het invoerkanaal kies. Maar daar valt niets te klikken, dus moet op laptop.
    Maar nu het stomme: als ik het weg klik is het onbereikbaar als gisteren; alleen de opties kopen/huren. (“verbinding maken met de iTunestore”)
    Ook opnieuw TV uit/aan helpt niet. idioot allemaal en ergerlijk.
    Wat is dat voor airplay ww? misschien zit daar de crux?

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 7 maanden geleden door  Bruce27.

Bijdrager
    Bruce27

Opgelost; bleek in het menu instellingen van apple tv een wachtwoord gevraagd te worden. er stond “geen”. dan denk je dus “geen” en is de vraag naar een wachtwoord merkwaardig.
    Maar je moet het aanklikken en dan staat er een keuzevakje. daar stond moet dan een vinkje in… en dan is het pas “geen”. apple-logica?
    Overigens vond ik de oplossing via appel support die mij inderdaad op geplande tijd terugbelden. Dat is dan weer klasse!
    Het idiote gedoe met de tv die niet omschakelt naar apple tv en alleen maar films wiol verhuren heb ik nog steeds maar we zien wel.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.