9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    Tegels

Uitvallende bluetooth

Regelmatig valt mij bluetooth uit van mijn iMac 5K 27″. Ik heb de bluetooth voorkeuren al een keer verwijderd maar het probleem blijft terugkeren… Wat zijn andere oplossingen die ik kan proberen?

Het valt mij op dat het vaak ontstaat vrij kort na het inschakelen. Vaak moet ik de iMac uitzetten en opnieuw opstarten, dan gaat het vaak probleemloos en heb ik geen problemen meer. Heel soms wordt de bluetooth verbinding weer hersteld na het uitvallen.

Moderator
    Night

Misschien moet je even meelezen in dit topic.

Bijdrager
    Shmoo

Zou dit niet goede marketingstunt zijn voor de stichting A.L.S ?

Dat ze in samenwerking met softwarebedrijven iets kunnen implementeren dat op een bepaalde dag van het jaar je BT verbindingen ineens uitvallen. Om mensen aan het denken te zetten dat zoiets ook kan gebeuren met je spieren en organen in je lichaam.

Bijdrager
    Wankei

Met de ‘alt’ toets en de shift toets tegelijk ingedrukt op het bluetooth icoontje klikken – ‘foutopsporing’ – ‘stel de bluetooth module opnieuw in’

Bijdrager
    Gijs Raggers

Had ook dit probleem. De Bluetooth module van de iMac 5K is kapot. Een nieuwe USB Bluetooth dongle is de enige en tevens eenvoudige oplossing. Aanrader is deĀ Asus USB-BT400. Kost 15 euro bij alternate. Even instellen dat hij altijd de USB Bluetooth pakt en al het gezeik, dat was het, is over.

Alle andere tips werken niet.

Bijdrager
    Tegels

<p class=”cite”>Gijs Raggers op 5 januari 2019 om 15:56</p>
    Had ook dit probleem. De Bluetooth module van de iMac 5K is kapot. Een nieuwe USB Bluetooth dongle is de enige en tevens eenvoudige oplossing. Aanrader is deĀ Asus USB-BT400. Kost 15 euro bij alternate. Even instellen dat hij altijd de USB Bluetooth pakt en al het gezeik, dat was het, is over.

Alle andere tips werken niet.

Vind ik wel meteen een heel rigoureuze oplossing…. Ik ga niet meteen uit van defecte onderdelen. Ik geloof dat een nieuwe dongle het probleem zal verhelpen maar vorlopig weiger ik dit…

Ik had overigens vanuit het andere topic wel een Android Transfer app op mijn iMac. Deze meteen verwijderd en de bluetooth nogmaals een reset gegeven. Maar weer eens testen!

Allemaal bedankt voor het meedenken en reageren!

Bijdrager
    Gijs Raggers

Tegels op 6 januari 2019 om 17:27

Vind ik wel meteen een heel rigoureuze oplossingā€¦. Ik ga niet meteen uit van defecte onderdelen.

Herkenbaar, dacht ik ook, ruim een half jaar lang. Gekmakend. USB dongle oplossing is een zegen.

Moderator
    Night

Mocht je nog ergens een ongebruikte externe disk hebben liggen, zou je daar een schone, kale installatie van macOS op kunnen zetten. Als je daarvan opstart kun je BlueTooth aan een grondige inspectie onderwerpen. Als het probleem zich dan niet voordoet, kun je een hardwarematig defect uitsluiten. Treedt het probleem echter daar ook in op, tsja, dan is een oplossing als door Gijs wordt gegeven wellicht de makkelijke uitweg.

Bijdrager
    Gijs Raggers

Update van mijn kant: had dit probleem ook (gekmakend) en een ASUS USB BT dongle was de oplossing. Recent een BT stotter momentje, dongle eruit getrokken en de ingebouwde iMac doet het weer probleemloos. Voor mij een wonder, heb er geen verklaring voor.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.