19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    Danim

Uitsterfbeleid van Planet.nl, hoe gek word je van KPN?

Vanwege de hoger snelheid onlangs overgestapt van Planet Comfort naar KPN Internet Premium. Voor de overstap aan een van de medewerkers gevraagd of bij een overstap alle e-mail accounts blijven bestaan. Ja natuurlijk was het antwoord. Ik hoefde geen zorgen te maken om mijn contacten te informeren dat mijn e-mal account was gewijzigd, Het blijft gewoon Planet werd mij verzekerd. Ja voelt het al aan komen, vandaag bleek dat 3 van de 5 e-mail accounts spontaan waren verwijderd door KPN en dat deze ook niet meer zijn te herstellen. Dat is het “uitsterfbeleid” van Planet accounts. Eenmaal afgesloten – ook al heb je er niet ongevraagd en het is een fout van KPN – dat wordt het niet meer hersteld. Behalve dat ik weer een mooi scrabble woord heb geleerd heb ik ook gleed dat je als klant van KPN ook gewoon mag afsterven. Dus wees voorzichtig als je als voormalig Planet klant overstap naar een ander pakket van KPN. Je loopt zomaar het risico dat je je e-mail accounts definitief kwijtraakt. Denk niet dat dit een incident is, volgens de servicedesk van KPN gebeurd dit regelmatig! Wellicht een uitsterfbeleid voor klanten van KPN? Ga zo door en het beleid zal zeker succes hebben.

Danim

Bijdrager
    Bolle1961

op zich logisch als je van de ene naar de andere provider overstapt, want dat doe je in feite. tis alleen niet netjes van kpn dat ze je dat niet van te voren vertellen

Bijdrager
    Danim

Logisch? Ik had 5 Planet e-mail accounts, 3 zijn afgesloten en 2 werken nog normaal. Het is maar net wat je logisch vindt.

Bijdrager
    Bolle1961
    ”Danim”

Logisch? Ik had 5 Planet e-mail accounts, 3 zijn afgesloten en 2 werken nog normaal. Het is maar net wat je logisch vindt.

ja ik vind het logisch dat als je van de ene naar de andere provider overstapt, je dan je e-mail adressen van je oude provider kwijt raakt. tis wel vreemd dat je er nu nog 2 hebt.

Bijdrager
    Ramy
    ”Bolle1961″
    ”Danim”

ja ik vind het logisch dat als je van de ene naar de andere provider overstapt, je dan je e-mail adressen van je oude provider kwijt raakt. tis wel vreemd dat je er nu nog 2 hebt.

Planet == KPN, niet?
    Ik word zelf ook helemaal gek van KPN. M’n internetprovider is al jaren Tiscali, maar sinds dat het is overgenomen door KPN, alleen maar drama. Snelheid van het internet omlaag, telefoon doet het regelmatig niet, enz, enz.

Bijdrager
    Thomash

Ik haat KPN ook. Wij hebben hier een van de duurdere abbonementen en onze download snelheid is max 150 kb/s en upload 20 kb/s (dit hebben wij anderhalf jaar geleden afgesloten en toen waren de snelheden zo traag). Maar ik ging bellen want als je nu hetzelfde abbonement zou nemen dan zou je 4x zo snel internet hebben. Maar nee we moeten upgraden (en dan moet je weer geld betalen) en dan ‘krijgen’ we ook snel internet…

:?

Ik begrijp je frustratie volkomen.

Inactief
    Anoniem

Wij hebben hetzelfde probleem als de TS. Bij Planet keurig ruim een maand van tevoren het contract opgezegd (per einde contractsdatum). Vervolgens worden we direct afgesloten en blokkeert KPN de lijn zodat Telfort het abonnement niet over kan nemen. Daarnaast worden het e-mailadres van mijn ouders en ons vaste telefoonnummer zomaar verwijderd.

Gevolg: 3 maanden geen internet, e-mail en vaste telefoon. Eind augustus werkte het internet weer; e-mailaccount zijn we kwijt. Vaste telefoon hebben we niet meer genomen, we werken nu puur met mobiele telefoons.

Het vervelende is nog wel dat medewerkers allerlei dingen beloven, geen enkele belofte is uitgekomen. Bovendien wordt er schaamteloos tegen je gelogen over procedures e.d. Conclusie: ik kan goed begrijpen waarom KPN bovenaan staat in de klachten top 10.

Bijdrager
    Sentitel

Hmm, dan ben ik nog benieuwd wat ons te wachten staat. Wij zitten nu in de 3e week van het wachten om sneller internet (zou 2 tot 3 weken duren) van KPN. Hiervoor hadden we nog een oud Planet abonnement van 6 Mbit en we gaan nu naar (max.) 20 Mbit voor maar €5,- meer dan we betaalden… Nog nooit echt problemen gehad met KPN/Planet, 2 x per jaar misschien even kort geen internet, maar daar is het tot nu toe bij gebleven.

Bijdrager
    Danim

Een week verder en het is KPN nog niet gelukt een nieuwe KPN mailbox aan te maken. Vorige week zondag via “Mijn KPN” twee nieuwe KPN mailboxen aangemaakt ter vervanging van de “verdewenen” planet mail boxen. De eerste was na een uur of wat actief en de tweede is na 7 dagen en uren bellen met de helpdesk nog steeds niet actief. Vorige week maandag werd me nog beloofd dat de box binnen 5 dagen actief zou zijn, neen dus. Ik blijf het bijzonder vinen dat je als betalenden klant zelf veel tijd en geld moet investeren om de fouten van KPN hersteld te krijgen. Hoe zo klantvriendelijk?

Danim

Moderator
    Poezenbeest

Als je naar Radar, Kassa, toendertijd Ook dat nog en andere consumentenprogramma’s kijkt, dan zou je op zich kunnen bedenken dat je als verstandige consument geen zaken moet doen met KPN.

Wat dat betreft is het ook te mooi om waar te zijn… televisie, telefonie en internet door een klein koper draadje en dan verwachten dat het allemaal niet stoort… Nee, mijn internet komt via een kabel en dat vind ik al meer dan genoeg… Televisie en telefonie heb ik door de ether en dat werkt prima… ruimte zat daar!

Bijdrager
    The Podfather

Ben abonnee bij xs4all. Is een dochter van KPN. Nooit een probleem gehad. Met KPN zelf overigens ook niet.

Bijdrager
    jf
    ”The

Ben abonnee bij xs4all. Is een dochter van KPN. Nooit een probleem gehad. Met KPN zelf overigens ook niet.

Je mag hopen dat KPN nooit op het onzalige idee komt om ook XS4All te kpn-iseren, zioals ze kortgeleden hebben gedaan met planet.

Ook bij mij is het niet probleemloos gegaan (check m’n avatar.. ik zit al drie maanden te wachten op het beloofde herstel van de shortcuts…

Bijdrager
    tuinman
    ”jf”
    ”The

Je mag hopen dat KPN nooit op het onzalige idee komt om ook XS4All te kpn-iseren, zioals ze kortgeleden hebben gedaan met planet.

Ook bij mij is het niet probleemloos gegaan (check m’n avatar.. ik zit al drie maanden te wachten op het beloofde herstel van de shortcuts…

http://www.xs4all.nl/overxs4all/geschiedenis/vogelvlucht.php
    Lees vooral het stukje nieuwe overeenkomst!

Bijdrager
    Smitty
    ”Danim”

Een week verder en het is KPN nog niet gelukt een nieuwe KPN mailbox aan te maken. …

Mij lukt het zelfs niets eens meer om, na de overgang van Planet naar KPN, bij Mijn KPN mijn settings en mailboxen te wijzigen. Mijn gebruikersnaam wordt om de een of andere reden niet meer geaccepteerd. Op mailtjes die je via de website opstuurt naar de ‘helpdesk’ wordt niet gereageerd, ondanks een bevestigingsmail waarin staat dat binnen 2 dagen een antwoord wordt gegeven. Ik zit er hard over te denken om een formele klacht in te dienen…

Bijdrager
    olbo

Ik krijg nog 50 euro van KPN maar door hun slechte administratie kan ik daar naar fluiten. Geen klantvriendelijke bedrijf…

Bijdrager
    svreeburg

een vriend van mij heeft problemen met het versturen van KPN-mail. ontvangen gaat wel.
    In z’n instellingen stond voor het versturen mail.planet.nl, maar versturen doet ie niet.

Ik heb al smtp.kpnmail.nl en mail.direct-adsl.nl geprobeerd, maar helaas. kent iemand dit probleem?

Bijdrager
    Thomash

Nou vorige week een uur in de wachtrij gestaan, maar toen viel onze telefoon uit omdat die leeg was :?

Bijdrager
    Danim
    ”Bolle1961″
    ”Danim”

Het is nog vreemder geworden. Spontaan zijn de verdwenen e-mail accounts van Planet weer gaan werken. Bij mijn KPN-gegevens zie ik ze echter niet staan, daar staan alleen de planet boxen die niet verdwenen waren en de de nieuwe KPN boxen. Hoe gek kun je het maken?

Danim

Bijdrager
    sturb

Ben eigenlijk altijd tegen het feit geweest dat 1 aanbieder alles regelt. Dus 1 aanbieder en internet en telefonie en kabel en je mailboxen en je website.
    Heb je met de één ruzie gaat het allemaal fout!

Lekker voor ieder deel apart een eigen abbo afsluiten die het beste bij de situatie past.

KPN zou wat dat betreft niet mijn eerste keuze zijn om alles onder te brengen. Al hoewel ik nog steeds direct adsl heb bij hun. Overigens nooit problemen mee gehad.

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.