8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    cbdekleijn

uitsnijden

ik weet eigenlijk niet of het wel handig is wat ik nu gaat vragen maar het leek mij van wel.
    mijn vader heeft al zijn foto,s in albums gedaan ,deze zijn geplakt op a4 vellen en vervolgens netjes in een hoesje gedaan.
    nu is hij een paar jaar geleden overleden en heb ik al zijn fotoalbums in gescand. wat al een hoop werk op zich was….
    maar nu wil ik verder gaan en alle foto,s gaan uitsnijden en dan evt bewerken en opslaan en dan via internet een foto album maken zodat alle kinderen hier een exemplaar van krijgen.
    nu moet ik dus omdat alle foto,s schots en scheef geplakt zijn (vond ie mooi) een voor een uitsnijden enz enz en dacht als ik nu met photoshop een uitsnijding kan maken waarom kan ik dan niet gewoon meerder foto,s tegelijk uitsnijden zodat het proces wat sneller gaat.
    is hier een truc voor of iemand weet?
    want zoals het nu gaat ben ik nog wel jaren bezig vrees ik:-)

Bijdrager
    1984
    cbdekleijn op 22 augustus 2012

en heb ik al zijn fotoalbums in gescand. wat al een hoop werk op zich was….
    maar nu wil ik verder gaan en alle foto,s gaan uitsnijden en dan evt bewerken en opslaan en dan via internet een foto album maken zodat alle kinderen hier een exemplaar van krijgen.
    nu moet ik dus omdat alle foto,s schots en scheef geplakt zijn (vond ie mooi) een voor een uitsnijden enz enz
    is hier een truc voor of iemand weet?

Ik heb in een zelfde situatie gezeten, echter ik heb tijdens het scannen de scanner zo ingesteld dat ik ze gelijk recht eruit kreeg, maar aangezien je alles al hebt gescand heb je hier dus niets meer aan.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

In sommige programma’s waaronder Photoshop kun je bepaalde taken automatiseren, maar dat werkt alleen als de taken voor een bepaalde reeks foto’s identiek zijn.

Bijdrager
    mslik

Hoi,

Inderdaad als je opnieuw zou beginnen, bijna alle scanners kan foto’s detecteren en automatisch recht trekken etc.

Ik denk zelfs dat het sneller is om opnieuw te scannen, dan alles apart aan te passen.

Michiel

Bijdrager
    Pier

Opnieuw beginnen zou ik zeker niet doen.
    Onder het menu Bestand -> Automatisch vind je de optie Foto’s uitsnijden en rechttrekken.

Als je dat opneemt in een Handeling kan je rustig achterover leunen.

Bijdrager
    mslik
    Pier op 23 augustus 2012

Opnieuw beginnen zou ik zeker niet doen.

Onder het menu Bestand -> Automatisch vind je de optie Foto\’s uitsnijden en rechttrekken.

Als je dat opneemt in een Handeling kan je rustig achterover leunen.

Als ik de foto zo zie, gaat het om meerdere foto’s op 1 pagina. Dan is dat vrij lastig.

Bijdrager
    Pier

Dat is geen enkel probleem, Photoshop herkent de afzonderlijke foto’s.

Bijdrager
    Blieper

Achteroverleunen is een optie, maar ik vind het ook wel fijn als de foto’s een toepasselijke naam hebben, wel jammer dat Photoshop dat weer niet kan :-p
    Maar @Pier, het werkt inderdaad goed…;-)

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.