4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    wido

Uitsnijden in iPhoto ’09

Ik heb recent iPhoto ’09 aangeschaft. Nu wil ik een foto uitsnijden, maar kan bij het uitsnijden niet kiezen voor ’10×15′ of ’13×18′. Klopt dit en weet iemand welke ik in plaats van deze dan moet nemen?

Bijdrager
    Pieterr

10×15 is hetzelfde als 2×3. Verder kun je nog “Custom” kiezen als je een afwijkende verhouding wilt hebben.

Geblokkeerd
    Breuf

Ik neem aan dat je de foto wilt afdrukken op 10X15 danwel 13X18. Je hoeft de foto dan niet op dit formaat te snijden. Het is zaak om de foto in dezelfde verhouding te snijden. Dus 2X3 danwel 2X2,77.

Als de verhouding van de foto gelijk is als de verhouding van de afdruk die je wilt maken hoeft de foto bij het afdrukken niet te worden bijgesneden. Dat betekent dat je niks verliest van de foto.

Dan iPhoto: open de foto en klik beneden op Bewerk en daarna op Snij uit. Kies dan Aangepast of een bestaande verhouding. Bv 2X3 poster. 2X3 iPhone verkleint de resolutie denk ik. Die zou ik dan niet nemen. Ik doe dat soort dingen niet met iPhoto dus ik weet niet helemaal hoe dat moet maar dat is denk ik zelf wel uit te vogelen of anders wel ergens op het wijze www te vinden.

Succes!

Bijdrager
    wido

Dank voor de reacties. Ik gebruik tot nu toe altijd ‘4×6 kaart’ of zoiets. De volgende keer zal ik eens ‘poster’ gebruiken.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.