17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:

Bijdrager
    1973

Uitsnede maken webpagina, verdeeld over meerdere pagina's

Goedemiddag,

Voor mijn opleiding moet ik een artikel schrijven en mijn bron erbij vermelden en het liefst het nieuwsbericht in het geheel.

Nu wil ik van de volgende pagina uitsluitend het nieuwsbericht er uit ‘knippen’ en dus niet alleen de tekst. Volgens mij zit ik veel te moeilijk te denken (grabber, Photoshop etc.). Hoe kan ik dit toch eenvoudiger doen? Zodat ik het artikel als een afbeelding aan mijn tekstbestand kan toevoegen.

Bij voorbaat dank.

Bijdrager
    Shmoo

CMD + Shift + 4 (screenshotten)

Bijdrager
    1973

Dank Shmoo. Dit had ik inderdaad ook gevonden. Wellicht was ik niet helemaal duidelijk in mijn vraagstelling. Maar ik wil dus het begin en het einde van artikel in één plaatje ‘gieten’. Echter moet ik naar beneden scrollen en heeft ‘screenshotten’ niet zoveel nut dus.

Bijdrager
    bartvdv

Plak ze dan aan elkaar. Gaat sneller dan hier je vraag stellen.

Bijdrager
    KarelWillem

Je kent de functie cmd – – en cmd – + in je browser?

Bijdrager
    KarelWillem

En dan heb je nog diverse apps en extensies, zoals deze:

http://www.awesomescreenshot.com

Bijdrager
    1973

Ik stel hier wel de vraag Bart, omdat het niet bij één keer zal blijven. En graag het antwoord hier op willen hebben. Gewoon een vraag waar ik eerder nooit bij stil heb gestaan. Wat ik al schreef, volgens mij zit ik te moeilijk te denken en moet er een makkelijker oplossing zijn.

Bijdrager
    1973

Hoi KarelWillem. Die optie ken ik inderdaad, alleen worden de letters dan een stuk kleiner (en daarmee ook de kwaliteit). Ik zal eens naar je link kijken. Dank.

Bijdrager
    KarelWillem

Bijdrager
    Shmoo

Er zijn apps die dat kunnen maar die kosten wel een paar euro omdat ze meer doen dan alleen dit soort dingen.

Pixave is een vette nieuw opkomende Fotobeheer programma met een ingebouwde browser en dat soort zaken.
    http://www.littlehj.com/#feature-workspace

Een andere simpele is Browsershot.
    Deze is nu gratis geworden omdat verdere ontwikkeling gestopt is maar goed als het werkt – werkt het.
    https://itunes.apple.com/nl/app/browseshot/id615916400?mt=12

Maakt een screenshot van heel de pagina dus ook het gedeelte dan je niet kunt zien. Later zou je dan met bijv. Pixelmator kunnen bijsnijden zodat je alleen het artikel ziet.

Bijdrager
    1973

Super! Hier kan ik verder mee. Hartelijk dank voor jullie hulp.

Bijdrager
    KarelWillem

Graag gedaan.

Bijdrager
    Shmoo

KarelWillem je was niet eens zo heel erg goed, eerder gewoon matig. Mijn bijdrages waren veel beter en zorgde er voor dat de TS kon doorgroeien naar een hoger niveau.:angel:

Bijdrager
    sedikit
    Shmoo op 09 december 2016

KarelWillem je was niet eens zo heel erg goed, eerder gewoon matig. Mijn bijdrages waren veel beter en zorgde er voor dat de TS kon doorgroeien naar een hoger niveau.:angel:

Ach……

Bijdrager
    KarelWillem
    Shmoo op 09 december 2016

Pixave is een vette nieuw opkomende Fotobeheer programma
    ….
    Een andere simpele is Browsershot

In beide gevallen zijn er nogal wat handelingen nodig om te krijgen wat je wilt.

Bij Awesome Screenshot sleep je in één keer exact wat je wilt hebben. Klik, klaar.

Bijdrager
    Shmoo

Shmoo is too awesome to screenshot.

Bijdrager
    Patries

Appeltje P en dan kiezen voor opslaan als PDF?

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.