6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Grisolda

Uitsluitingen slimme map spotlight

Ik ben mijn filmmap multidoorzoekbaar aan het maken met “spotlight opmerkingen” en slimme mappen die hier weer op zoeken.
    Nu stuit ik echter op het volgende probleem: ik heb een slimme map map die zoekt binnen mijn filmmap op het woord music, een term die ik bij “spotlight opmerkingen” heb toegevoegd om concertvideo’s e.d. mee aan te geven. Nu komen bij de resultaten echter ook een aantal homevideo’s tevoorschijn waarvan de codering “qdesign music 2” heet.

Hoe kan ik deze resultaten uitsluiten?

Bijdrager
    Rickje

dat kan je uitsluiten door in de systeemvoorkeuren naar spotlight te gaan en dan kan je daar ergens mappen instellen die niet moeten worden doorzocht door spotlight,

Suc6 :)

Bijdrager
    Grisolda

het probleem ligt wat gecompliceerder… Ik knal al mijn media in één map. Met slimme mappen kan ik de juiste content op divers denkbare zoekcriteria vinden (is het idee althans).
    Ik kan dus niet één map uitsluiten daar alle media in dezelfde map zit.

Bijdrager
    Stadsman

De enige manier is om je sleutelwoorden zorgvuldiger te kiezen, ermee rekening houdende dat je niet bepaalde sleutelwoorden kunt uitsluiten.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    ”Stadsman”

ermee rekening houdende dat je niet bepaalde sleutelwoorden kunt uitsluiten.

Met Leopard schijnbaar wel, dus Grisolda zal nog even moeten wachten voordat het zoeken helemaal naar wens gaat …

Bijdrager
    Grisolda

Okidoki! Bedankt jongens

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.