9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    kx22

Uitschakelen van automatisch vergroten van scherm

Hallo,
    Ik kan het heel slecht uitleggen, maar mijn programma’s vergroten automatisch als ze de bovenkant van mijn scherm aanraken.
    Safari rekt helemaal uit als ik het bijvoorbeeld sleep naar boven en het komt helemaal tegen de rand aan van de Apple logo.
    Heel erg irritant als ik op een 13 inch werk en al niet zoveel ruimte heb.

Hopelijk snapt er iemand wat ik bedoel, haha

Kx22

Bijdrager
    Hansi2124

Venster naar boven slepen, zoals je net beschrijft.
    Daarna rechts onderaan vastpakken en naar boven trekken totdat het venster de grootte heeft wat jij wilt.
    Werkt sinds Mac OS Classic al zo;-)

Bijdrager
    Macosxachist

Zo te lezen heeft kx22 BetterTouchTool geïnstalleerd (of een vergelijkbaar tooltje). Even de ‘Window Snapping’ functie in de Action Settings uitzetten.

Bijdrager
    kx22

@ Hansi,
    Ik krijg wel de juiste grootte, maar als ik hem iets te hard sleep naar boven dan wordt het opeens een groot scherm. Dan moet ik gewoon weer beetje naar beneden slepen, maar ik vroeg me af of de functie uit kan worden gezet.

@macoscachist,
    Ik heb naar mijn weten niet iets geïnstalleerd dat hiermee te maken zou hebben.

Bijdrager
    Macosxachist

Dat moet toch echt, want dit is geen standaardfunctie van Mac OS X. Haha.

Cinch doet het bijvoorbeeld ook: zie filmpje.

Bijdrager
    kx22

dat is trouwens precies het probleem, alleen ik weet niet welk programma ik heb geinstalleerd hiervoor.
    Wel erg bedankt, ik ga maar eens alles deleten wat niet nodig is.

Bijdrager
    kx22

Zou het misschien in Flip4Mac zitten of DIVX?
    Voor de rest heb ik echt geen programma’s die ik afgelopen 3 maanden heb geinstalleerd.
    Dit probleem heb ik ongeveer een maand nu.

Bijdrager
    kx22

AAAAAAH ik weet het al. het komt door Hyperdock. Noob dat ik ben!

Super bedankt! Goh zelfs met zo een slechte uitleg weten mensen het probleem. Handig hoor OMT!

Bijdrager
    Macosxachist

Het zou natuurlijk nog veel handiger zijn als je even leest wat de programma’s die je installeert allemaal doen.;)

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.