9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    riji

Uitschakelen Music app, start ongewenst met BT Sony WH-1000XM4

Sinds een week heb ik deze draadloze koptelefoon.
    Een erg vervelende ervaring is dat als ik bij BT-verbinding op de rechter oorschelp tik (o.a. PLAY opdracht) de Muziek app van macOS Big Sur start. Dit zowel op mijn macMini (2015) als op mijn iMac (2019) en dit om het even de gebruikte app (VLC, KODI).
    Ik vrees dat daar weinig aan te verhelpen zal zijn en zou daarom de Music app willen uitschakelen of verwijderen (ik gebruik die helemaal niet). Ik weet dat dit niet makkelijk zal zijn, maar misschien met een reeks terminal opdrachten?

Bijdrager
    KarelWillem

Bijdrager
    KarelWillem

Maar wellicht helpen de iTunes oplossingen die hier genoemd worden ook nog:

https://apple.stackexchange.com/questions/86315/prevent-itunes-from-opening-when-connecting-bluetooth-headset

Bijdrager
    riji

@KarelWillem

Bedankt

De eerste manier had ik voorheen al tevergeefs geprobeerd.

De verwijzing is wel een hele (oude) boterham.

Bijdrager
    KarelWillem

riji op 6 januari 2021 om 15:18
    …De eerste manier had ik voorheen al tevergeefs geprobeerd…

Altijd handig om in je topic direct te vermelden wat je al hebt geprobeerd.

Dat scheelt anderen zoekwerk. .;)

• Deze reactie is gewijzigd 3 weken geleden door KarelWillem.
    Bijdrager
    JJmac

Ik had precies het zelfde, had een Libratone gekocht en met het aanzetten start de music App op.

Ik meende dat ik de koptelefoon weer had verwijderd en weer had toegevoegd dat het dan over is.

Bijdrager
    riji

@@JJmac

Ik heb dit net nog eens geprobeerd: tevergeefs.

Bijdrager
    HaWollie

Zelf kan ik het beschreven probleem met mijn bluetooth koptelefoons niet reproduceren, maar wellicht kan je eens kijken naar de instellingen onder:

Systeemvoorkeuren > Beveiliging en privacy > Bluetooth

en/of

Systeemvoorkeuren > Beveiliging en privacy > Automatisering

Bijdrager
    riji

<p class=”cite”>HaWollie op 7 januari 2021 om 09:39</p>
    Zelf kan ik het beschreven probleem met mijn bluetooth koptelefoons niet reproduceren, maar wellicht kan je eens kijken naar de instellingen onder:

Systeemvoorkeuren > Beveiliging en privacy > Bluetooth

en/of

Systeemvoorkeuren > Beveiliging en privacy > Automatisering

Bij Systeemvoorkeuren > Beveiliging en privacy > Bluetooth : was leeg,  ik heb er VLC aan toegevoegd en deze app herstart —> de Muziek.app startte zoals voorheen bij het tikken op de oorschelp (play instructie)

Systeemvoorkeuren > Beveiliging en privacy > Automatisering:  daar was het actieve VLC aanwezig met mogelijkheid om het vakje Muziek aan te vinken—->  ik heb dit toch maar eens gedaan, tevergeefs

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.