12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    vinylmasterz

Uitschakelen IP6v in LION..

Hoi,

Hoe kun je IP6v permanent uitschakelen in Lion? In tegenstelling tot eerder OSxen staat deze mogelijkheid er niet meer bij.
    Ik heb geprobeerd de preferences.plist te editen, maar deze is gelocked (ook heb ik gekeken naar de rechten vh bestand)..

alvast bedankt.

Inactief
    Anoniem

Staat gewoon netjes onder ‘Netwerk’

EDIT: niet goed gekeken. Je kan ’t daar idd nu niet mee UITzetten :S

Bijdrager
    polansky

Waarom uitzetten?
    IP6v is over een jaar of twee/drie niet meer weg te denken.

Eigenlijk zou het eens tijd worden dat Ziggo en UPC overstag gaan.

Bijdrager
    vinylmasterz

@THX-1138, klopt, maar ik kan kiezen uit “Automatisch”, “Handmatig” of “Link-Local”…

@Polansky, IP6v wil ik uitzetten omdat ik sinds vanochtend problemen heb met mijn Express en Ipad als Airplay device. Ik krijg constant de -15006 error. Na wat googlen zou het uitschakelen van IP6v een oplossing kunnen zijn.

Dank je voor de reacties.

Bijdrager
    Stirf

Waarom twee draadjes?

Bijdrager
    vinylmasterz

@ Stirf, Omdat ik twee vragen heb..

Bijdrager
    curryhano

Kunnen we het beestje alsjeblieft bij zijn echte naam noemen: IPv6?

Bijdrager
    Stirf

@vinylmasterz: het heeft toch met elkaar te maken? Fijn voor latere bezoekers.

Bijdrager
    vinylmasterz

@Curryhano: whahaha , you’re right!!

@Stirf
    : In deze draad vraag ik hoe ik IPv6 (permanent) kan uitschakelen in Lion. In mijn andere draad vraag ik advies over Portforwarding/triggering van de router en de reden hiervoor dat ik een airplay error krijg.

Nu even oplossingsgericht: Ik kom zojuist het volgende tegen:
    http://www.informationweek.com/byte/howto/personal-tech/desktop-os/231600212
    Kan ik dit aannemen? Heb t geprobeerd, maar geen positief effect.

Maar dit draadje kan gesloten worden: Ik ga op zoek naar een manier om de string van Ipv6 aan te passen. De lock moet toch te omzeilen zijn met behulp van terminal denk ik.

Thanks iedereen voor de reacties.

Bijdrager
    Stirf

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de foutmelding met IPv6 te maken had, maar kan het zo snel niet meer vinden. Als ik zoek op het forum dan kom ik deze link tegen. Misschien heb je er wat aan.

Edit: of moet ik dit in het andere draadje plaatsen?:wink:

Bijdrager
    vinylmasterz

@Stif; dank je wel. Nee. haha, nu heb je wel een punt.

thanks

Bijdrager
    iep

Misschien dat je het probleem eens bij de bron kunt aanpakken ipv een omweg wat je nu lijkt te proberen. Het aan hebben staan van IPv6 zou geen probleem moeten zijn. Op de commandline kun je met het commando ip6 IPv6 op een specifieke interface of alle interfaces in- en uitschakelen. Zowel App Firewall als ipfw als pf ondersteunen IPv6 dus je hebt genoeg firewall mogelijkheden.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.