5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    demandiebakt

uitschakelen imac

hallo macs

ik heb een vraagje over het uitschakelen van mijn mac,
    ik heb er 2 accounts op staan 1 voor mij en voor m’n vriendin, nu start de imac op in mijn account (de beheerder) maar als zij inlogd op haar account wil ze de imac ook kunnen uitschakelen (zonder de aan knop 10 seconden ingedrukt te houden) dit kan nu alleen als ze mij gebruikersnaam en wachtwoord invult.
    kan dit op een of andere manier ook gewoon zonder wachtwoord, zeg maar dat we de imac beiden kunnen uitschakelen maar wel gewoon beveiligd zijn met ons wachtwoord.

groeten demandiebakt.

Bijdrager
    Thoomas

Dat lukt alleen als je als enige bent ingelogd.
    Als je met meerdere account tegelijkertijd ingelogd bent gaat dat niet lukken.

Bijdrager
    demandiebakt

damn, maar je kan dus wel instellen dat de mac onder haar account inlogd als je m gewoon aanzet, ik ga namelijk varen (beroepsmatig) dus ben 4 maanden weg..
    het is dan dus wel handig dat zij gewoon de mac kan opstarten en afsluiten zonder mijn wachtwoorden etc te hoeven gebruiken..

Bijdrager
    Nikita

Beide accounts beheersrechten geven. Dan kan ze ook d’r eigen wachtwoord ingeven. Volgens mij kan het niet anders, dan krijg je Windows-praktijken:

”Windows

Er zijn meerdere gebruikers ingelogt. Als u nu afsluit kan het zijn dat er gegevens verloren gaan van die gebruikers. Wilt u doorgaan?

En dan kan je gewoon op Ja klikken en hij sluit af. Dan liever dat wachtwoord wat je moet ingeven.

Bijdrager
    iJoost

Waarom zet je dat automatisch inloggen dan niet gewoon uit. Dan kan alleen degene die de iMac echt gaat gebruiken inloggen. En heb je geen problemen met afsluiten. En gebruik je geen onnodig geheugen.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.