13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    exilim

Uitschakelen Apple Remote op MB Pro 13 inch

Hoi,

Sinds ik een Apple TV heb reageert mijn MB Pro ook op deze afstandsbediening. Ik wil mijn remote nu op mijn MB Pro uitzetten en ik heb gelezen dat je dat systeemvoorkeuren –> Beveiliging en Privicy moet doen…. alleen ontbreekt bij mij (vreemd genoeg) het hele Pair verhaal en ook het befaamde vinkje om deze uit te schakelen ontbreekt vreemd genoeg bij mij:

Heeft iemand een suggestie?

Gr. Bob

Bijdrager
    Hansi2124

Toevallig was er vandaag ook iemand die deze vraag stelde. Gevonden met de zoekfunctie……..

Afstandsbediening Apple TV reageert ook op iTunes op iMac ???

Bijdrager
    Jack1

Ja gewoon in dat scherm op geavanceerd klikken, en dan het vinkje uitzetten.

Edit: of gewoon de link van Hansi volgen:wink:

Bijdrager
    exilim

Helaas…. was het maar zo eenvoudig:-( ook onder de tab Geavanceerd komt het hele koppeling verhaal niet aan bod:

Dus al deze opties vormen niet de oplossing!

Nog andere ideeën?

Bijdrager
    GastonM

Hmm, bij mij staat ie er wel tussen (MB Pro 13 inch, late 2011, OS X 10.8.1)…

Bijdrager
    Hansi2124

Misschien heeft TS nog geen Mountain Lion en is die optie niet aanwezig in eerdere versies?

Bijdrager
    RonaldE

Optie was op mijn early 2011 MBP met Lion ook al aanwezig. Het staat alleen op een totaal onlogische plek in instellingen.

Bijdrager
    GastonM

@Hansi2124, die optie was inderdaad al beschikbaar in Lion (en volgens mij zelfs in Snow Leopard). Echter, aan het screenshot van de TS te zien is Gatekeeper aanwezig, dus het moet Mountain Lion wel degelijk zijn. Het is mij dan ook een raadsel waarom de optie niet aanwezig is bij de TS…

Bijdrager
    valentijn12

En de afstandsbediening eerst proberen te koppelen?

Log in als beheerder bij uw Mac.
    Ga dichtbij uw Mac staan (op ongeveer 7,5 à 10 cm).
    Wijs de afstandsbediening naar de infraroodsensor aan de voorkant van uw Mac.
    Houd gedurende 5 seconden de knoppen Menu en Volgende van de afstandbediening tegelijkertijd ingedrukt.
    Uw Apple Remote is nu gekoppeld met uw computer. U dient even een slot in de vorm van een ketting te zien in het midden van het scherm

En daarna de koppeling weer verwijderen

Had hetzelfde probleem toen ik mijn ATV kocht.

Bijdrager
    exilim

Hoi,

Dank jullie voor de reactie, echter ik het Mountain Lion incl. de laatste update draaien en mijn account is de admin-account dus ook daar zit t m niet in ;-(

Ook heb ik de remote gepaired met de hoop dat dan de optie zichtbaar zou worden onder Beveiliging, maar ook dat heeft het gewenste resultaat niet opgeleverd.

Bijdrager
    Ostinato

Heb je toevallig Candelair geïnstalleerd? Dat schijnt een eigen voorkeur in Systeeminstellingen te hebben.

https://discussions.apple.com/thread/4155659?start=0&tstart=0

Ik zie ook threads waar wordt aanbevolen om Candelair te installeren, de optie te wijzigen en het weer te deïnstalleren:

https://discussions.apple.com/thread/3201094?start=0&tstart=0

Verder: Google apple infrared remote option unavailable

Bijdrager
    exilim

@Ostinato thanks! ik had idd Candelair geinstalleerd, deze heb ik verwijderd en de optie is weer terug in mijn Beveiliginginstellingen!!!

Vanavond even met de remote testen. Ik heb goede hoop!!:grin:

Bijdrager
    Ostinato

Cool, graag gedaan. Succes!

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.