9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    dirk janssen

Uitroepteken voor nummers in iTunes

Geachte,
    Ik ben nieuw op dit forum maar ik volg het al wel geruime tijd.
    Nu zit ik met het volgende probleem.
    Ik heb sedert een tweetal weken een nieuwe Iphone, toen ik deze vandaag wilde syncroniseren met Itunes kreeg ik plots op mijn scherm dat bepaalde nummers uit mijn Itunes bibliotheek niet kunnen gesyncroniseerd worden.
    Ik merkte dat voor bijna al mijn nummers in Itunes plots een uitroepteken staat.
    Als ik een nummer wil laten afspelen in Itunes blijkt dit niet meer te gaan, het antwoordt is dat het originele bestand niet kan gevonden worden en met de vraag of ik er wil achter zoeken.
    Mijn muziek wordt rechtstreeks in Itunes geladen, er is nergens een map met originele bestanden te vinden.
    Iemand enig idee wat er aan de hand is en/of hoe ik dit kan oplossen?
    Op mijn Iphone spelen alle nummers nog wel af.
    Dank bij voorbaat,

Bijdrager
    Godfather

De oplossing is simpel, zorg dat de originele bestanden weer op de plek staan waar iTunes ze verwacht. Kortom, hoogst waarschijnlijk heb je die bestanden zelf gewist of verplaatst en iTunes kan het nummer dus niet vinden.

Omdat de nummers ten tijde van je vorige synchronisatie wel nog aanwezig waren kun je ze wel afspelen op de iPod.

Bijdrager
    dirk janssen

En waar zou dat dan moeten zijn?
    Ik heb nergens niets gewist, mijn CD’s en andere muziek wordt rechtstreeks in Itunes gezet. (bij mijn weten toch)
    Ik heb helemaal geen andere map.
    Ik heb geprobeerd om alle muziek van Itunes te copieren, dat lukt, maat ik kan deze nergens plakken.

Bijdrager
    iJoost

Als je Appeltje-I doet op zo’n nummer dan kun je zien waar iTunes denkt dat het bestand staat. Als ie daar niet meer staat kun je ‘m met Time Machine weer terughalen.

Bijdrager
    Joffry

Als je niets vindt kijk dan ook even naar de ‘voorkeuren’ > geavanceerd bij iTunes. Een ‘v” in ‘werk map…’ en een ‘v’ in ‘kopieer bestanden …’

Met een progje kun je de bestanden terugzetten vanaf de ‘iPhone’

Bijdrager
    dirk janssen

Alles al geprobeerd, niets helpt, ook met time machine niet.
    Mijn muziek blijf voorzien van een uitroepteken en valt niet af te spelen.
    Met welk progje zou ik dat kunnen terugzetten vanaf mijn Iphone?
    Ik veronderstel dat ik dan eerst alle muziek zal moeten verwijderen van Itunes?

Bijdrager
    iJoost

Lijkt me onzin… dat je het niet terug zou kunnen halen met Time Machine, als je eenmaal weet welke bestanden het zijn. Maar goed, je volgende vraag is een FAQ. Zie hier: http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=66574

Inactief
    Anoniem

Ik heb pas ontdekt dat je op dat uitroeptekentje kunt klikken voor meer info, althans dat was zo bij een podcast in iTunes. Misschien werkt dat ook bij muziek?

Bijdrager
    wdegraaf

Dirk,

heb je misschien de taalinstelling van iTunes of OS X veranderd (van Engels naar Nederlandstalig of andersom)?

In het Nederlands staat muziek bijvoorbeeld in de map Verzamelingen, terwijl in het Engels de map anders heet (weet op het moment niet precies hoe). De naam van de mappen wordt aangepast, maar de verwijzing in iTunes (zie 1e post van iJoost) niet. Het gaat vooral om mappen met namen als Various Artists, Verzamelingen, Unknown Artist, enz.

De muziek staat op username/muziek/iTunes/iTunes Music

Om het te herstellen moet je via iTunes elk nummer individueel opnieuw zoeken in de bovenstaande mappen.

Willem-Jan

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.