1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Q:

Bijdrager
    MacFreak2010

Uitnodigingen voor agenda afspraken tussen iCloud/Apple Agenda en MS Outlook

Ik gebruik zakelijk agenda’s in iCloud gecombineerd met de Agenda app op mijn Mac, waarbij mijn meeste klanten MS Outlook gebruiken.

Zowel uitnodigingen voor agenda afspraken van MS Outlookgebruikers aan mij (via mijn zakelijke mailaccount die overigens niet van Apple is), als uitnodigingen voor agenda afspraken van mij aan MS Outlookgebruikers zijn een probleem. Apple gebruikt de CalDAV-standaard, MS niet, waardoor uitnodigingen en/of bevestigingen over en weer niet aankomen dan wel niet in de wederzijdse agenda’s belanden.

Zijn hier goed werkende oplossingen/workarounds voor? Het gekke is dat ik op internet hier haast niets over kan vinden terwijl dit probleem wereldwijd veel gebruikers moet raken.

Tot nu toe los ik het op door de agenda van een speciaal aangemaakt Google-account te koppelen aan de Agenda app op mijn Mac en via deze account uitnodigingen voor agenda afspraken naar MS Outlookgebruikers te sturen en door uitnodigingen van MS Outlookgebruikers (via een onhandige omweg op mijn iPhone) in deze Google agenda over te zetten en vervolgens te accepteren. Google en MS Outlook kunnen nl. wel met elkaar ‘praten’. Dit leidt echter tot verwarring bij mijn klanten die opeens uitnodigingen en bevestigingen via een voor hun onbekend Google account krijgen.

Wie weet hier betere oplossingen? Bedankt!

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.