6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Kees

Uitloggen wil niet meer

Als mijn vrouw zich inlogt op haar account kan ze gewoon werken.
    So far so good.
    Wil ze uitloggen dan lukt dat niet meer.
    Er zijn twee mogelijkheden:
    1 – Inloggen op een ander account en dan de gehele iMac afsluiten.
    2 – Via de knop op de achterkant.

Wat ik ook gemerkt heb op haar account is het volgende,
    Als je via systeemvoorkeuren naar accounts en dan naar haar account gaat, dan kan ik het tabblad “inloggen” bij haar niet meer gebruiken. (de Mac hangt dan)

Verder we werken met OS X 10.5
    Er zijn genoeg backups gemaakt, dus als ik een bestand moet vervangen is dat het probleem niet. Maar welk bestand moet ik dan hebben?

Wie weet raad?
    Alvast bedankt.

Kees.

Bijdrager
    Hansi2124

Sluit alle programma’s af.
    Zoek dit bestand com.apple.systempreferences.plist

En doe dat in de prullenmand. Kijk of je nu wel het tabblad “Inloggen” kan openen. En misschien kan je dan ook weer uitloggen.

Bijdrager
    Kees

Goedenavond Hans

Bedankt voor je advies.
    Ik heb de file verwijderd en nu heb ik de volgende situatie.
    1 – Ik kan weer normaal uitloggen.
    2 – Ik kan nog steeds niet in het tabblad “Inloggen” komen.

Met punt 1 ben ik heel erg blij, punt 2 moet natuurlijk wel werken, maar dat het niet werkt daar heb ik minder moeite mee.

Al met al heeft de file er dus wel mee te maken, het probleem is voor de helft opgelost, wie kan de tweede helft oplossen?

Kees.

Bijdrager
    Hansi2124

Bij Systeemvoorkeuren / Accounts – inloggen hangt de Mac dus. Krijg je dan een strandbal te zien of hoe merk je dat de Mac hangt?

Bijdrager
    Kees

Ja inderdaad de draaiende strandbal.
    Maar later vanavond kon ik het account van mijn vrouw wederom niet uitloggen.
    Er zijn meer problemen bij de systeemvoorkeuren, want ik gebruik een logitech muis maar ook die kan ik niet onder haar account configureren.

Ik heb een nieuwe account voor haar aangemaakt en daar werkt wel alles goed, maar voordat je alles hebt overgezet, dat is veel werk.
    Bij de andere accounts werkt alles normaal alleen bij haar oude account zijn er problemen. Dus ik neem aan dat er toch een file corrupt moet zijn.

Bijdrager
    Hansi2124

Ja, dat kan niet anders dan dat er in de thuisbibliotheek iets corrupt is.
    In dat geval zou ik inderdaad in het nieuw aangemaakte account verder gaan en gewoon Documenten, Muziek, Films, Afbeeldingen overzetten. Programma’s zijn natuurlijk nog gewoon te benaderen. Dus ik denk dat je binnen een uurtje wel klaar bent (afhankelijk van het aantal GB wat je over moet brengen natuurlijk).

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.