10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Jippers

    Uitlog problemen gebruikers

    Goedendag,

    Even een hele leuke case voor jullie.
    Wat is het probleem:

    Ik heb problemen bij het uitloggen vanuit een gebruiker.
    Dit geldt voor alle gebruikers die op de MacBook aanwezig zijn.
    Wanneer ik uit ga loggen gaat hij uit de gebruiker en houd ik alleen zwart scherm.
    Het inlogscherm waarbij ik een andere gebruiker kan selecteren komt niet naar voren toe.
    Verder gebeurd het helemaal niets. Het enige wat ik nog kan doen in de MacBook geforceerd uitschakelen.

    Wat heb ik zowel gedaan om het probleem op te lossen:
    – Clean installatie van MacOS Mojave (10.14);
    – Na installatie van programmatuur weer hetzelfde probleem;
    _ Clean installatie van MacOS High Sierra (10.13);
    – Na installatie van programmatuur weer hetzelfde probleem;
    – Op internet zoeken naar soortgelijke problemen. Er waren een paar terminal commando’s welke ik geprobeerd heb, helaas geen positief resultaat.

    Nu wordt het tijd dat de echte experts aan de gang mogen gaan.
    Hebben jullie suggesties?

    Enkele specs:
    MacBook Pro 15″ Retina mid2012
    – Intel Core i7 2,6Ghz
    – 16GB geheugen 1600MHz
    – GeForce GT 65M 1GB en een Intel HD Graphics 4000 1,5GB
    – 500GB Aura Pro Blade SSD
    – MacOS Mojave 10.14.6

    Bijdrager
    Kwadraatje

    Wat je even zou kunnen proberen is een van de gebruikers selecteren door de eerste letter van diens naam te tikken. Vervolgens het wachtwoord, gevolgd door return. (Uitgaande van de gok dat alleen het scherm om onduidelijke redenen op zwart staat.)

    Bijdrager
    fred44nl

    <p class=”cite”>Jippers op 3 mei 2020 om 21:51</p>
    – Clean installatie van MacOS Mojave (10.14);
    – Na installatie van programmatuur weer hetzelfde probleem;
    _ Clean installatie van MacOS High Sierra (10.13);
    – Na installatie van programmatuur weer hetzelfde probleem;

    dus vóór de installatie van programmatuur is alles normaal en daarna gaat het mis.

    d.w.z. dat er een programma is wat dit veroorzaakt.

    laat es een EtreCheck rapport zien, ná installatie van programmatuur.

     

    https://etrecheck.com

    Bijdrager
    Jippers

    <p class=”cite”>Kwadraatje op 3 mei 2020 om 21:59</p>
    Wat je even zou kunnen proberen is een van de gebruikers selecteren door de eerste letter van diens naam te tikken. Vervolgens het wachtwoord, gevolgd door return. (Uitgaande van de gok dat alleen het scherm om onduidelijke redenen op zwart staat.)

    Geprobeerd, helaas is dit niet de oplossing

    Bijdrager
    Jippers

    <p class=”cite”>fred44nl op 3 mei 2020 om 22:04</p>

    <p class=”cite”>Jippers op 3 mei 2020 om 21:51</p>
    – Clean installatie van MacOS Mojave (10.14);
    – Na installatie van programmatuur weer hetzelfde probleem;
    _ Clean installatie van MacOS High Sierra (10.13);
    – Na installatie van programmatuur weer hetzelfde probleem;

    dus vóór de installatie van programmatuur is alles normaal en daarna gaat het mis.

    d.w.z. dat er een programma is wat dit veroorzaakt.

    laat es een EtreCheck rapport zien, ná installatie van programmatuur.

     

    https://etrecheck.com

    Dat klopt.
    Wanneer ik een clean installatie doe van welk OS dan ook. Krijg ik na installatie van programmatuur dit probleem.
    Het lastige is dat dit onwillekeurig is. Heel soms gaat het wel goed bij uitloggen maar meestal niet.

    Ik heb een log bestand voor je van Etrecheck. Ben benieuwd naar je bevindingen.

    EtreCheckPro version: 6.2.5 (6C016)

    Report generated: 2020-05-03 23:48:59

    Download EtreCheckPro from https://etrecheck.com

    Runtime: 2:32

    Performance: Excellent

    Problem: Other problem

    Description:

    To logout user

    Major Issues: None

    Minor Issues:
    These issues do not need immediate attention but they may indicate future problems or opportunities for improvement.

    Unsigned files – There are unsigned software files installed. Apple has said that unsigned software will not run by default in a future version of the operating system.

    32-bit Apps – This machine has 32-bits apps will not work on macOS 10.15 “Catalina”.

    Limited drive access – More information may be available with Full Drive Access.

    Kernel extensions present – This machine has kernel extensions that may not work in the future.

    Hardware Information:
    MacBook Pro (Retina, 15-inch, Mid 2012)

    MacBook Pro Model: MacBookPro10,1

    2,6 GHz Intel Core i7 (i7-3720QM) CPU: 4-core

    16 GB RAM – Not upgradeable

    BANK 0/DIMM0 – 8 GB DDR3 1600

    BANK 1/DIMM0 – 8 GB DDR3 1600

    Battery: Health = Normal – Cycle count = 3

    Video Information:
    Intel HD Graphics 4000 – VRAM: 1536 MB

    NVIDIA GeForce GT 650M – VRAM: 1 GB

    Color LCD (built-in) 2880 x 1800

    Drives:
    disk0 – Aura Pro S MB258 500.11 GB (Solid State – TRIM: Yes)

    Internal SATA 6 Gigabit Serial ATA

    disk0s1 – EFI (MS-DOS FAT32) [EFI] 210 MB

    disk0s2 [APFS Container] 499.90 GB

    disk1 [APFS Virtual drive] 499.90 GB (Shared by 4 volumes)

    disk1s1 – Macintosh HD (APFS) (Shared – 223.81 GB used)

    disk1s2 – Preboot (APFS) [APFS Preboot] (Shared – 42 MB used)

    disk1s3 – Recovery (APFS) [Recovery] (Shared – 507 MB used)

    disk1s4 – VM (APFS) [APFS VM] (Shared – 1.07 GB used)

    Mounted Volumes:
    disk1s1 – Macintosh HD

    499.90 GB (Shared – 223.81 GB used, 277.64 GB available, 274.30 GB free)

    APFS

    Mount point: /

    disk1s4 – VM [APFS VM]

    499.90 GB (Shared – 1.07 GB used, 274.30 GB free)

    APFS

    Mount point: /private/var/vm

    Network:
    Interface en0: Wi-Fi

    802.11 a/b/g/n

    Interface en3: Bluetooth PAN

    Interface bridge0: Thunderbolt Bridge

    iCloud Quota: 189.86 GB available

    System Software:
    macOS Mojave 10.14.6 (18G4032)

    Time since boot: Less than an hour

    Security:
    Gatekeeper: App Store and identified developers

    System Integrity Protection: Enabled

    Antivirus software: Apple

    Unsigned Files:
    Launchd: /Library/LaunchAgents/com.adobe.AAM.Updater-1.0.plist

    Executable: /Library/Application Support/Adobe/OOBE/PDApp/UWA/UpdaterStartupUtility -mode=logon

    Details: Exact match found in the whitelist – probably OK

    Running app: /Applications/Utilities/Adobe Creative Cloud/CoreSync/Core Sync.app/Contents/MacOS/Core Sync

    Login Item: /Volumes/C************************d

    Apps: 7

    32-bit Applications:
    35 32-bit apps

    Kernel Extensions:
    /Applications/Toast 16 Titanium/MultiCam Capture.app

    [Loaded] Soundflower.kext (1.6.7 – SDK 10.7)

    /Applications/Toast 16 Titanium/Toast Titanium.app

    [Not Loaded] TDIXController.kext (2.0)

    System Launch Agents:
    [Not Loaded] 15 Apple tasks

    [Loaded] 180 Apple tasks

    [Running] 105 Apple tasks

    System Launch Daemons:
    [Not Loaded] 36 Apple tasks

    [Loaded] 190 Apple tasks

    [Running] 108 Apple tasks

    Launch Agents:
    [Not Loaded] com.adobe.AAM.Updater-1.0.plist (? ffb65062 – installed 2020-04-03)

    [Running] com.adobe.AdobeCreativeCloud.plist (Adobe Systems, Inc. – installed 2020-04-03)

    [Running] com.adobe.GC.AGM.plist (Adobe Systems, Inc. – installed 2020-05-02)

    [Not Loaded] com.adobe.GC.Invoker-1.0.plist (Adobe Systems, Inc. – installed 2020-05-02)

    [Loaded] com.microsoft.update.agent.plist (Microsoft Corporation – installed 2020-05-01)

    Launch Daemons:
    [Running] com.adobe.adobeupdatedaemon.plist (Adobe Systems, Inc. – installed 2020-04-03)

    [Running] com.adobe.agsservice.plist (Adobe Systems, Inc. – installed 2020-05-02)

    [Loaded] com.microsoft.autoupdate.helper.plist (Microsoft Corporation – installed 2020-05-01)

    [Loaded] com.microsoft.office.licensingV2.helper.plist (Microsoft Corporation – installed 2018-08-04)

    User Launch Agents:
    [Not Loaded] com.adobe.GC.Invoker-1.0.plist (Adobe Systems, Inc. – installed 2020-05-02)

    User Login Items:
    [Running] Calendar (Apple – installed 2020-04-03)

    Application

    /Applications/Calendar.app

    [Running] FileMaker Pro Advanced (FileMaker, Inc. – installed 2020-04-03)

    Application

    /Applications/FileMaker Pro 15 Advanced/FileMaker Pro Advanced.app

    [Running] Mail (Apple – installed 2020-04-03)

    Application

    /Applications/Mail.app

    [Loaded] *** *** *** (?)

    Application

    /Volumes/C************************d

    Internet Plug-ins:
    AdobeAAMDetect: 3.0.0.0 (Adobe Systems, Inc. – installed 2020-04-03)

    Audio Plug-ins:
    AppleTimeSyncAudioClock: 1.0 (Apple – installed 2020-04-03)

    BluetoothAudioPlugIn: 6.0.14 (Apple – installed 2020-04-03)

    AirPlay: 2.0 (Apple – installed 2020-04-03)

    AppleAVBAudio: 760.6 (Apple – installed 2020-04-03)

    BridgeAudioSP: 5.52 (Apple – installed 2020-04-03)

    iSightAudio: 7.7.3 (Apple – installed 2020-04-03)

    Time Machine:
    Time Machine information not available without Full Drive Access.

    2 local snapshots

    Oldest local snapshot: 2020-05-03 18:36:14

    Last local snapshot: 2020-05-03 20:39:50

    Performance:
    System Load: 1.59 (1 min ago) 1.39 (5 min ago) 0.68 (15 min ago)

    Nominal I/O speed: 7.11 MB/s

    File system: 20.06 seconds

    Write speed: 485 MB/s

    Read speed: 510 MB/s

    CPU Usage Snapshot:
    Type Overall

    System: 2 %

    User: 2 %

    Idle: 96 %

    Top Processes Snapshot by CPU:
    Process (count) CPU (Source – Location)

    WindowServer 10.94 % (Apple)

    EtreCheckPro 9.02 % (Etresoft, Inc.)

    kernel_task 3.32 % (Apple)

    firefox 0.56 % (Mozilla Corporation)

    plugin-container (3) 0.44 % (Mozilla Corporation)

    Top Processes Snapshot by Memory:
    Process (count) RAM usage (Source – Location)

    mdworker_shared (37) 829 MB (Apple)

    plugin-container (3) 652 MB (Mozilla Corporation)

    EtreCheckPro 566 MB (Etresoft, Inc.)

    firefox 396 MB (Mozilla Corporation)

    Adobe CEF Helper (3) 296 MB (Adobe Systems, Inc.)

    Top Processes Snapshot by Network Use:
    Process Input / Output (Source – Location)

    Mail 154 KB / 9 KB (Apple)

    mDNSResponder 41 KB / 24 KB (Apple)

    apsd 7 KB / 12 KB (Apple)

    AddressBookSourceSync 12 KB / 6 KB (Apple)

    appstoreagent 11 KB / 2 KB (Apple)

    Top Processes Snapshot by Energy Use:
    Process (count) Energy (0-100) (Source – Location)

    WindowServer 6 (Apple)

    bluetoothd 1 (Apple)

    Adobe CEF Helper (3) 1 (Adobe Systems, Inc.)

    UserEventAgent (2) 0 (Apple)

    firefox 0 (Mozilla Corporation)

    Virtual Memory Information:
    Physical RAM: 16 GB

    Free RAM: 9.02 GB

    Used RAM: 4.73 GB

    Cached files: 2.25 GB

    Available RAM: 11.27 GB

    Swap Used: 0 B

    Software Installs (past 30 days):
    Install Date Name (Version)

    2020-04-08 Pages (10.0)

    2020-04-08 Numbers (10.0)

    2020-04-08 Keynote (10.0)

    2020-04-08 GarageBand (10.3.2)

    2020-04-08 iMovie (10.1.14)

    2020-05-01 Microsoft AutoUpdate (4.22.20042003)

    2020-05-01 Microsoft Excel (16.36.20041300)

    2020-05-01 Microsoft Word (16.36.20041300)

    2020-05-02 XProtectPlistConfigData (2120)

    2020-05-02 MRTConfigData (1.59)

    2020-05-02 Microsoft PowerPoint (16.36.20041300)

    2020-05-03 Microsoft Remote Desktop (10.3.10)

    2020-05-03 Mactracker (7.9.1)

    Diagnostics Information (past 7-30 days):
    2020-05-03 20:45:35 Adobe Desktop Service.app – Crash

    Executable: /Library/Application Support/Adobe/*/Adobe Desktop Service.app

    Details:

    abort() called

    Adobe Desktop Service(550,0xb02b6000) malloc: *** error for object 0x7

    b8196d0: pointer being freed was not allocated

    End of report

    Bijdrager
    Kwadraatje

    Probeer het eens zonder die Toast-software, of ten minste de extensies daarvan.

    Verder is jouw MacBook Pro er eentje van een generatie die bekend staat om zijn (hardware)problemen met de videokaart. Dat zou ook best eens de oorzaak kunnen zijn, zeker als het probleem onwillekeurigoptreedt.

    Bijdrager
    Vision1

    Als ik dit zo lees lijkt het dat je na de clean install een Time Machine back terugzet. Anders vraag ik me namelijk af waar al die programma’s vandaan komen uit je log? Bij een clean install denk ik aan dat je een 2de nieuwe gebruiker aanmaakt om te kijken of het issue nog speelt.

    Bijdrager
    Jippers

    <p class=”cite”>Kwadraatje op 4 mei 2020 om 07:59</p>
    Probeer het eens zonder die Toast-software, of ten minste de extensies daarvan.

    Verder is jouw MacBook Pro er eentje van een generatie die bekend staat om zijn (hardware)problemen met de videokaart. Dat zou ook best eens de oorzaak kunnen zijn, zeker als het probleem onwillekeurigoptreedt.

    Hallo Kwadraatje,

    Recentelijk is de videokaart vernieuwd en werkt nu weer naar behoren.

    Vorige week had ik een clean installatie gedaan van Mac OS 10.13 en trad het probleem al op na installatie van alleen het Adobe CC pakket
    Dus Toast stond er nog niet eens op.

    Bijdrager
    Jippers

    <p class=”cite”>Vision1 op 4 mei 2020 om 15:15</p>
    Als ik dit zo lees lijkt het dat je na de clean install een Time Machine back terugzet. Anders vraag ik me namelijk af waar al die programma’s vandaan komen uit je log? Bij een clean install denk ik aan dat je een 2de nieuwe gebruiker aanmaakt om te kijken of het issue nog speelt.

    Hallo Vision,

    Nee hoor, dan introduceer je het probleem ook weer, dat is niet de bedoeling uiteraard.
    Het is een clean installatie met handmatige installatie van de programmatuur.
    Alleen na het installeren van het Adobe CC pakket trad het probleem op.
    Bijvoorbeeld het bewerken van een foto in Photoshop en het surfen op het internet kan ik niet meer uitloggen.
    Doe ik alleen Photoshop en start geen Safari kan het best zijn dat er geen problemen zijn.
    Heel vreemd allemaal.

    Alle drie de gebruikers heeft last van dit vervelende kwaal……

    • Deze reactie is gewijzigd 3 weken, 6 dagen geleden door Jippers.
    Bijdrager
    Vision1

    <p class=”cite”>Jippers op 4 mei 2020 om 18:59</p>

    <p class=”cite”>Vision1 op 4 mei 2020 om 15:15</p>
    Als ik dit zo lees lijkt het dat je na de clean install een Time Machine back terugzet. Anders vraag ik me namelijk af waar al die programma’s vandaan komen uit je log? Bij een clean install denk ik aan dat je een 2de nieuwe gebruiker aanmaakt om te kijken of het issue nog speelt.

    Hallo Vision,

    Nee hoor, dan introduceer je het probleem ook weer, dat is niet de bedoeling uiteraard.
    Het is een clean installatie met handmatige installatie van de programmatuur.
    Alleen na het installeren van het Adobe CC pakket trad het probleem op.
    Bijvoorbeeld het bewerken van een foto in Photoshop en het surfen op het internet kan ik niet meer uitloggen.
    Doe ik alleen Photoshop en start geen Safari kan het best zijn dat er geen problemen zijn.
    Heel vreemd allemaal.

    ahh, oké, begrijp ik het dan goed dat je na een clean install en voor dat je de programma’s hebt geïnstalleerd het probleem niet ervaart?

    Als dat namelijk zo is, dan zit het probleem sowieso in een van je programma’s. Zoals ik het nu lees, lijkt dat Adobe CC te zijn. Wat ik persoonlijk zou proberen, hoe vervelend dan ook, is een clean install, kijken of het issue  dan niet aanwezig is, daarna als eerste Adobe CC installeren en kijken of het probleem optreed. Indien ja, dan weet je in welk progamma je het zoeken moet, indien nee, dan steeds een programma erbij installeren en opnieuw testen.

     

    Als je er al zeker van bent dat het Adobe CC is, dan is de vraag of deze helemaal bij is kwa updates? Als ik me niet vergis kon je onder de help de updates controleren.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.