5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Jhingha

Uitlezen van Wireless Diagnostics

Hallo,

Weet iemand deze grafieken uit te lezen van de voorgeinstalleerde wireless diagnostics tool. (zoeken naar: Wireless Diagnostics.app en dan CMD+5 op Yosimite)
    /uploads/community/c4f272756b14a64c87ccb9ac6f980d76b8f891b9_69271.png
    Ik heb dus een hoge uitslaande ‘Storing’. Maar ik probeer er achter te komen wat dit betekend en hoe ik het evt kan oplossen.
    Het klopt namelijk wel dat het signaal hier snelheidsgewijs maar 10% haalt (20Mbit ipv 200Mbit)

Bijdrager
    Jhingha

Deze moest daar ook nog bij.

Bijdrager
    Jhingha

Na wat gegoogle op de jusite zoekwoorden (Storing in het engels is ‘noise’)

The “Signal” number specifies the signal strength between your Mac and the Wi-Fi access point or router. The higher this number is, the better. But note that these are negative numbers so a Signal of -60 is higher (and stronger) compared to a Signal of -80. The Noise number represents the amount of wireless noise that can interfere with the Signal. In this situation, we want lower numbers. So again, because we have negative Noise numbers, a Noise level of -94 is better than one of -90.

Finally, we can take the Signal and Noise numbers to come up with a Signal-to-Noise ratio (SNR) for our wireless connection. So for example, If I have a Signal level of -60 and a Noise level of -91, the difference between these two numbers is 31. The higher the SNR is, the better the Wi-Fi performance will be. Typically a SNR of 25 or higher will give you great Wi-Fi performance.

Een lage (-100) is dus optimaal. Alleen zou signal hier dus idealiter nog wat hoger zijn -20 oid.
    Dit klopt helaas alsnog niet met wat ik zou moeten kunnen halen.

Bijdrager
    fixar

Het is ook handig om te kijken hoe je setup er uit ziet. Je zegt dat je 200Mbps moet halen….en er maar 20 krijgt (pas daarbij overigens op dat je niet per ongeluk Mbps [megabit] en MBps [megabyte] door elkaar haalt).

Dus het is handig om te weten wat voor modem je hebt, wat voor wifi apparatuur, wat voor bekabeling en hoe e.e.a. is ingesteld. Ook belangrijk is het om te weten wat er zich tussen jou en het wi-fi station bevindt. Hoeveel afstand, muren, glas-in-lood, boekenkasten, liftschachten, betonnen verdiepingen; alles heeft invloed op de kwaliteit van het ontvangen signaal.

De grafiek laat inderdaad ergens een dip zien in de ontvangst…als je weet WAAR je toen was toen je dat constateerde kun je daar kijken of er hinderende factoren aanwezig zijn die daar de ontvangst verstoren.

Met het programmaatje Netspot kun je zelfs al met de uitgeklede variant in combinatie met je laptop en een (zelfgetekende) plattegrond van je huis een heel aardig beeld schetsen van je huidige wifi bereik en de knelpunten. Succes.

Bijdrager
    Jhingha

@fixar Ik ben bewust van Mbps en MBps. Op de iMac die via ethernet loopt haal ik met gemak 190-200 Mbps.
    That said,

Er staat een Airport Extreme 1 verdieping lager welke het altijd prima heeft gedaan.
    Ik zit nu te twijfelen of het misschien komt door m’n Macbook Pro Retina.
    Die is ook een variabele geweest in het verhaal. Hiervoor had ik een Early 2011 welke zonder problemen de 200 Mbps haalde.

Ik was tijdens die scan niet in beweging, oftewel, die dip moet zich extern hebben voorgedaan (buurman zet z’n opgevoerde magnetron aan?)

Ik zal nog wat testen doen met andere Macbooks, iPads en iPhones welke door het huis liggen.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.