12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    mac-addict

Uitleg nodig bij mijn i-150 abbo !

Okay kan iemand mij misschien even iets uitleggen, het zit namelijk als volgt:

Ik heb dus een iphone gehaald met een i-150 abo van t-mobile, hij is pas zins gister in gebruik maar het abonnement is zins 8 december geactiveerd. Nu heb ik al een beetje met de telefoon gespeeld, even getest of hij belt en smst en internet en dat doet het allemaal prima.

Ik heb msn gedownload om te checken hoe dat is werkte ook perfect voor de rest heb ik misschien 2 mensen gebeld voor 2 min. En ik ben aan de gang gegaan met route (app op de iphone werkt volgens mij samen met google earth). Voor de rest ben ik een beetje gaan surfen op het (was toch gratis neem ik aan) Eindstand meld ik me aan op de website van t-mobile om te checken hoe ik er voor sta met mijn bundel.

Ik schrok me dood!! want tot mijn verbazing stond er dit :

i-150

Resterende belminuten voor deze maand: 119:29 min.

i-150 SMS
    Resterende SMS-berichten voor deze maand: 125

Totaal overige kosten:
    De overige kosten zijn: € 0,00

Dus dan vraag ik mij zelf nouw af hoe kan dit ?!

Bijdrager
    BenDover

is op 8 dec geactiveerd, is geen hele maand.

Bijdrager
    mac-addict

BerichtGeplaatst: Do Dec 11, 2008 22:44 Onderwerp:
    is op 8 dec geactiveerd, is geen hele maand.

Wat bedoelt u hier mee ?

En ik bedoel daar juist mee is nog geen hele maand nee is 1 dag in gebruik en dan al 30 belminuten en 25 smsjes gebruikt ?

Bijdrager
    dddfnfjefefle

8 – 31 december is geen hele maand, je hebt ook geen volle maand gekregen dus je betaald ook maar voor 8 – 31 december.

Daardoor heb je er iets van 120 ipv 150 gekregen.

Bijdrager
    mac-addict

Okay dat klinkt logisch….. dan hoop ik ook echt dat het zo is maar hoeveel procent van die 29,95 brengen ze dan in rekening als er 8 dagen afgaan?

Bijdrager
    dddfnfjefefle

120 min / 150 min = 0,8. €30 / 0,8 = €24.

Ik gok rond de 24 euro.

Bijdrager
    mac-addict

Okay, bedankt voor u hulp.

Ik hoop dat het ook echt zo is! :D

Moderator
    Strifer

normaliter word je inderdaad gewoon voor dat deel van de maand gefactureerd. maak je geen zorgen. en daarom heb je dus ook minder minuten en smsjes.

war je wel rekening mee moet houden is dat er -wellicht- bij t-mobile als je bijvoorbeeld 10 seconden belt een hele minuut in rekening wordt gebracht…. dit is een soort van verborgen starttarief. je ziet dit bij veel abonnementen, maar ik weet niet of dit zo is bij de t-mobile abonnement. maar toch even een ‘heads up!’.

Moderator
    Poezenbeest

Aangezien de abonnementskosten vooraf berekend worden, zou je dit op de laatste factuur moeten kunnen inzien op My T-Mobile… oftewel… kijk eens in de facturen…

@NickSmits
    :
    De berekening is anders… 8-31 december, we hebben het over 23 dagen en ze gaan uit van een maand van 30 dagen, dus 23/30 is 0,77, dat maal dertig, kom je uit op €23… Het scheelt niet veel, maar dit is de juiste manier om het te berekenen, uitgaande van het aantal dagen…

Bijdrager
    SMac

Of misschien zelfs 25,00 euro aangezien er 125/150ste deel van de bundel werd toegekend!

Bijdrager
    Martijn Snels

De belstatus op de site van T-Mobile klopt niet. Dit is al verschillende keren door T-Mobile bevestigd aan mij. Ik heb bijvoorbeeld nu zo’n 50 EUR overige kosten die gewoon in mijn bundel zitten waardoor dit dus verrekent wordt met het tegoed wat resulteert in een lager aantal bel min. Ofwel, niet naar kijken en je lekker suf bellen!

Bijdrager
    SMac

Ik had daarentegen (immers (!) ) op de belstatus gezien dat ik kosten buiten de bundel had gemaakt en die zijn gewoon berekend! Dus ik hoop dat je gelijk hebt!

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.