9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    petermac

Uitleg gevraagd over externe HD’s

Hallo allemaal.

Ik overweeg de aankoop van een externe harde schijf voor mijn iBook, die ik later dan ook aan mijn 2de mac kan hangen ( die tweede mac moet nog gekocht worden) :)

Nu ben ik dus wat aan het rondkijken op de apple store. Maar ik snap het verschil tussen al die harde schijven niet. hier staat een lacie porsche schijf van 80 GB voor 158,99 €(wel met busvoeding), en een andere lacie van 250 GB voor 149€. Daarboven zie ik een Lacie van 160 GB voor 135 €.

Is het verschil tussen de 250GB en de 160GB HD dan maar 14€?

Ik wil echt wel een goede schijf kopen, aan 160 GB heb ik genoeg, maar als ik voor 14€ 90 GB extra krijg, dan doe ik dat natuurlijk.

Ik ben een student, en koop die schijf met mijn zuurverdiende vakantiegeld. Ik wil dus echt wel de beste prijs/kwaliteit verhouding vinden. Rond de 150 euro is goed, maar ik vind het verschil tussen die 160 en die 250 GB schijf zo groot voor het kleine prijsverschil… Ik zou dus graag wat inlichtingen hebben.

Heeft iemand uitleg voor mij, of tips over HD’s, goede ervaringen over zijn HD,… laat je gaan, want ik weet echt niet waar te beginnen. Ik heb al veel topic’s doorgelezen maar ik word er niet wijzer uit.

Ik ben jullie heel dankbaar, ik heb al gebruik gemaakt van de zoekfunctie en al verschillende topics gelezen, maar natuurlijk niet alle topics die over het onderwerp te vinden zijn. moest iemand weet hebben van een topic dat mij ongetwijfeld goed zal kunnen helpen, gelieve dan een linkje te posten (ik ben niet lui, ik heb echt al veel topics gelezen hoor)

Bedankt

Peter

Bijdrager
    505

Kijk goed of het USB of FireWire is.

Vanaf een FireWire HD kan je namelijk booten, kan soms handig zijn, of nodig.

Bijdrager
    ragoooon
    Bijdrager
    iJet
    ”yaris

Hier enkele voorbeelden :
    http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=82294
    http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=81788
    http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=77102

Enzovoort. De andere moet je zelf maar opzoeken.

Succes.

Bijdrager
    petermac

bedankt, maar deze topics had ik al gelezen:) ik vind het gewoon verdacht dat het prijsverschil tussen die 2 zeer verschillende hd’s zo klein is, terwijl het verschil in capaciteit zo groot is.

Bijdrager
    iJet

Ik weet ook niet waarom dat is, maar doe er je profijt van, zou ik zeggen ;). Misschien is het handig om in de topics die inmiddels zijn gemaakt je vraag te stellen…

Bijdrager
    hansenonline

dat prijsverschil zit aan de binnenkant. de lacie d2 heeft een ander binnenwerk dan de porsche, daardoor kan je de d2 beter gebruiken voor opslag dat de hele dag aangesproken wordt en de porsche voor sporadisch gebruik.

Bijdrager
    petermac

Ik heb geprobeerd een linkje te plaatsen naar de pagina, maar dat lukt niet. je wordt dan doorverwezen naar de applestore voorpagina.

maar als je op de apple store pagina kijkt bij macintosh asseciores en dan naar opslag gaat, en dan toon alles en rangschik op prijs van laag naar hoog klikt, zie je ze staan, onder elkaar.:)

Bijdrager
    petermac
    ”hansenonline”

dat prijsverschil zit aan de binnenkant. de lacie d2 heeft een ander binnenwerk dan de porsche, daardoor kan je de d2 beter gebruiken voor opslag dat de hele dag aangesproken wordt en de porsche voor sporadisch gebruik.

Het zijn allebei lacie porsche schijven:)

Ik zie in elk geval geen verschil in naam, en ik zie ook nergens d2 staan

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.