9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    petermac

Uitleg gevraagd over externe HD’s

Hallo allemaal.

Ik overweeg de aankoop van een externe harde schijf voor mijn iBook, die ik later dan ook aan mijn 2de mac kan hangen ( die tweede mac moet nog gekocht worden) :)

Nu ben ik dus wat aan het rondkijken op de apple store. Maar ik snap het verschil tussen al die harde schijven niet. hier staat een lacie porsche schijf van 80 GB voor 158,99 €(wel met busvoeding), en een andere lacie van 250 GB voor 149€. Daarboven zie ik een Lacie van 160 GB voor 135 €.

Is het verschil tussen de 250GB en de 160GB HD dan maar 14€?

Ik wil echt wel een goede schijf kopen, aan 160 GB heb ik genoeg, maar als ik voor 14€ 90 GB extra krijg, dan doe ik dat natuurlijk.

Ik ben een student, en koop die schijf met mijn zuurverdiende vakantiegeld. Ik wil dus echt wel de beste prijs/kwaliteit verhouding vinden. Rond de 150 euro is goed, maar ik vind het verschil tussen die 160 en die 250 GB schijf zo groot voor het kleine prijsverschil… Ik zou dus graag wat inlichtingen hebben.

Heeft iemand uitleg voor mij, of tips over HD’s, goede ervaringen over zijn HD,… laat je gaan, want ik weet echt niet waar te beginnen. Ik heb al veel topic’s doorgelezen maar ik word er niet wijzer uit.

Ik ben jullie heel dankbaar, ik heb al gebruik gemaakt van de zoekfunctie en al verschillende topics gelezen, maar natuurlijk niet alle topics die over het onderwerp te vinden zijn. moest iemand weet hebben van een topic dat mij ongetwijfeld goed zal kunnen helpen, gelieve dan een linkje te posten (ik ben niet lui, ik heb echt al veel topics gelezen hoor)

Bedankt

Peter

Bijdrager
    505

Kijk goed of het USB of FireWire is.

Vanaf een FireWire HD kan je namelijk booten, kan soms handig zijn, of nodig.

Bijdrager
    ragoooon
    Bijdrager
    iJet
    ”yaris

Hier enkele voorbeelden :
    http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=82294