19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    Walkingfingers

Uitgebreide (up to date) UCB-C hub

Ben op zoek naar een uitgebreide USB-C hub voor m’n Macbook air 2020. Op het forum komt het nodige voorbij maar niet een die voldoet aan onderstaand specs. Mogelijk overvraag ik maar liever in 1 keer goed dan later iets te kort komen. Wie heeft tips/hints?

Max. budget €150

de hub mag maar 1 poort van de macbook benutten

1 USB-C poort voor opladen MacBook
    3 USB poorten (3.1) voor het aansluiten van je iPhone, harde schijf of ander USB apparaat
    minimaal 1 4K HDMI aansluiting (60 Hertz)
    1x SD & micro SD kaart lezer
    1x Gigabit Ethernet aansluiting (bedraad internet)

aansluiting 3,5 mm audio/headset

passtrough charging

en bij voorkeur (geen eis) alle aansluitingen aan 1 zijde zodat het niet al te rommelig wordt, maar dan zal waarschijnlijk heel lastig worden.

Bijdrager
    fred44nl

zelf heb ik een QacQoc

zoek maar es op ebay of zo

waarom wil je passthrough charging ??

je hebt toch 2 poorten, één voor de hub en één voor het opladen.

Bijdrager
    Walkingfingers

Hey Fred, Ik wil 1 poort gebruiken puur uit praktische overweging. 1 kabeltje in de laptop prikken en alles is aangesloten. Zo min mogelijk handelingen, dat is mijn  streven.

Bijdrager
    fred44nl

gemak dient de mens:)

Bijdrager
    Antwoordapparaat

https://www.appelhoes.nl/Satechi-USB-C-Multi-Port-adapter-V2-Ethernet-4K-hub-Grijs

€60 onder je budget! Je MacBook heeft een audio-poort, waarom wil je die nog op de hub? Dat ga je niet snel vinden. En anders AirPods 😊.

Bijdrager
    Walkingfingers

die 4k ondersteunt geen 60 hertz, althans het staat er niet bij. Eens met aanwezigheid van audiopoort maar bij thuiskomen en weggaan is mijn streven  zo min mogelijk handelingen. AirPods heb ik maar tijdens teams of zoomvergaderingen ervaar ik bedraad als stabieler.

Bijdrager
    Antwoordapparaat

Mmm dat is jammer, 30 Hz zie ik nu op de Satechi website. Je maakt het wel moeilijk zo hoor, vraag me af of je het gaat vinden.

Bijdrager
    Antwoordapparaat

https://www.bol.com/nl/p/vitamo-8-in-1-usb-c-hub-adapter-compatible-met-apple-macbook-pro-air-imac-mac-mini-google-chromebook-windows-hp-asus-lenovo-type-c-kabel-naar-4k-uhd-hdmi-converter-lan-gigabit-ethernet-thunderbolt-3-usb-3-0/9300000000404585

Nog goedkoper! Ik lees op een andere site dat deze 4k 60 Hz is. Het is wel in de categorie ‘vage merken’ dus of de specs waargemaakt worden.. Uitproberen kan altijd.

Bijdrager
    GoeieDag

Walkingfingers op 18 oktober 2020 om 13:13
    passtrough charging

Je bedoelt: pass-through charging?

Maar je hebt het toch niet over een powerbank?

Bijdrager
    Walkingfingers

Zoals ik het heb begrepen is dit ook bij hubs van toepassing.

” This allows the laptop to charge while all the other functions of the hub are available, such as data transfer, Ethernet connection, or HDMI output.”

Bijdrager
    Dick de Roos

Als ik de reviews bij Bol.com mag geloven, is het een werkend product.

Wel wat voorbehoud over de ethernetaansluiting.

Bijdrager
    Walkingfingers

Deze komt ook een heel eind in de richting voor een schappelijke prijs. Maar ik ben het eens dat het lastig zal zijn er een te vinden die aan alle gestelde voorwaarden voldoet. De macbook komt begin november dus er is nog tijd.

Bijdrager
    GoeieDag

Walkingfingers op 18 oktober 2020 om 14:49
    Zoals ik het heb begrepen is dit ook bij hubs van toepassing.

Is gewoon een specificatie van usb-c/Thunderbolt. Maar er zullen idd best Alibaba hubs zijn die hieraan niet mee doen.

Bijdrager
    defoortk
    Bijdrager
    Antwoordapparaat

Briljant! En mét audio-poort én precies het budget.. 👍🏻

Bijdrager
    Walkingfingers

Helemaal top defoortk! En ruim binnen budget (in EUR). Zoekt en gij zult vinden!! Nu nog een betrouwbare en geschikte leverancier vinden, komt vast goed.

Bijdrager
    defoortk

You’re welcome. Ik heb ‘m destijds via Kickstarter rechtstreeks bij hen (Hyper) gekocht.  Was even wachten maar wel netjes geleverd.  Ik zie nu echter net dat hij uitverkocht is op hun site…

Bijdrager
    Antwoordapparaat

Is zo te zien gewoon te koop in Nederland bij ‘Onlinemacwinkel’, ‘Appelhoes’, ‘Kamera Express’ en ‘Bol’, allen punt nl behalve die laatste. De eerste twee het goedkoopst en allemaal betrouwbare webshops.

Bijdrager
    Walkingfingers

Besteld! Dank aan eenieder voor zijn/haar bijdrage.

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.