-
Q:
uitgaande server problemen
hallo,
heb zojuist mijn @Live.nl account opnieuw toegevoegd in de mail app (ik gebruik Lion), omdat de uitgaande server maar foutmeldingen bleef geven,
maar deze melding geeft hij nog steeds, iemand een oplossing?dit is de foutmelding :
@pepijn-paans: Wat @ipieter schreef zou je ook nog kunnen aanpassen in: smtp.kpnmail.nl. Je kunt het altijd proberen. Je kunt ook kijken of de juiste poorten gebruikt worden (standaard is 110) en of je SSL nodig hebt.
Bij mijn Chello account is dat ook zo en wellicht dat dit wel werkt. Ik mail met Mozilla Thunderbird.Succes.
@robert1970: poort 110 is nog altijd pop3 en dus binnenkomende mail, poort 25 is smtp.
Het kan ook mail.direct-adsl.nl zijn, je kunt het best even terminal open en dan het volgende commando opgeven “telnet smtp.kpnmail.nl 25” als je antwoord krijgt moet het werken en ligt het ergens anders aan.
het gekke is dat het voorheen altijd heeft gewerkt met als uitgaande server “smtp.live.com”
ik krijg btw wel mail binnen gewoon alleen versturen lukt niet.
al de uitgaande servers ziet mail ook als ‘offline’ en de enige die online zou zijn is ‘smtp.live.com’ echter verstuurd ook deze niet..
vreemd
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.