12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    pepijn-paans

uitgaande server problemen

hallo,
    heb zojuist mijn @Live.nl account opnieuw toegevoegd in de mail app (ik gebruik Lion), omdat de uitgaande server maar foutmeldingen bleef geven,
    maar deze melding geeft hij nog steeds, iemand een oplossing?

dit is de foutmelding :

Bijdrager
    martijn.aa

Waarom gebruik je niet de SMTP server van internet provider?

Bijdrager
    poing

idd gewoon de server van je provider gebruiken en het zal opgelost zijn.

Bijdrager
    pepijn-paans

wat is die van kpn ?

Bijdrager
    ipieter01

mail.kpnmail.nl

Ik zat toch al op google :sarcastic:

Bijdrager
    pepijn-paans

haha thanks

Bijdrager
    pepijn-paans

geen succes

Bijdrager
    robert1970

@pepijn-paans: Wat @ipieter schreef zou je ook nog kunnen aanpassen in: smtp.kpnmail.nl. Je kunt het altijd proberen. Je kunt ook kijken of de juiste poorten gebruikt worden (standaard is 110) en of je SSL nodig hebt.
    Bij mijn Chello account is dat ook zo en wellicht dat dit wel werkt. Ik mail met Mozilla Thunderbird.

Succes.

Bijdrager
    martijn.aa

@robert1970: poort 110 is nog altijd pop3 en dus binnenkomende mail, poort 25 is smtp.

Het kan ook mail.direct-adsl.nl zijn, je kunt het best even terminal open en dan het volgende commando opgeven “telnet smtp.kpnmail.nl 25” als je antwoord krijgt moet het werken en ligt het ergens anders aan.

Bijdrager
    pepijn-paans

het gekke is dat het voorheen altijd heeft gewerkt met als uitgaande server “smtp.live.com”
    ik krijg btw wel mail binnen gewoon alleen versturen lukt niet.
    al de uitgaande servers ziet mail ook als ‘offline’ en de enige die online zou zijn is ‘smtp.live.com’ echter verstuurd ook deze niet..
    vreemd

Bijdrager
    pepijn-paans

het is me toch gelukt.
    heb het voor de derde keer opnieuw ingesteld en nu werkt het op de een of andere manier!
    dank voor de hulp.

Bijdrager
    robert1970

@martijn.aa: Klopt. Jij hebt helemaal gelijk. Ik zat (al) te slapen toen ik het intikte;-)

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.